80% насіннєвого матеріалу картоплі знаходиться в тіні (Агро-новини)

В Україні спостерігається гострий дефіцит сертифікованого насіннєвого матеріалу картоплі.

0402 (Copy)

Таку думку висловив керівник насіннєвої компанії «Агріко Україна» Микола Гордійчук, говориться у повідомленні Української асоціації виробників картоплі.

«Офіційно картоплю  на сьогодні вирощують на площі 55 тис. га. Для посадки потрібно 150-180 тис. тонн сертифікованого матеріалу. Офіційно в Україні за минулий рік було вироблено лише 24 тис. тонн  насіннєвої картоплі, а зареєстровано лише 10 офіційних виробників сертифікованої насіннєвої картоплі. Це наочний доказ того, що 80% ринку насіннєвого матеріалу картоплі знаходиться в тіні», — стверджує Гордійчук. 

Він пояснив, що сертифікація картоплі дуже потрібна, адже від цього залежить і якість товару, тобто столової картоплі, яку виробник отримує «на виході».

За його словами, фермери, які офіційно завозять насіннєву картоплю в Україну, сплачують роялті та сертифікацію, але фактично нічого на ній не заробляють — гроші до кишені кладуть ті, хто реалізує несертифікований  насіннєвий матеріал.

На думку Гордійчука, з боку державних органів потрібен більш жорсткий контроль виробників картоплі, це допоможе легалізувати насінницьку діяльність і вивести її на інший, більш високий рівень розвитку.

70% світового виробництва овочів реалізуються у свіжому вигляді

0401 (Copy)

У світі 70% овочів реалізуються у свіжому вигляді, особливо за межами США та ЄС. Окрім цього, в середньому на 1% щорічно зростає попит на заморожені овочі, а глобальне споживання консервованих овочів за останні 10 років істотно знизилося.

Таку статистику у ході першої зустрічі учасників Клубу стратегічних партерів плодоовочевого ринку озвучив керівник підрозділу маркетингу засобів захисту рослин компанії Syngenta в Україні Микола Довгаль, посилаючись на результати досліджень нідерландського агентства RaboResearch.

Говорячи про експорт, він додав, що більша частина овочів в світі, як і раніше,  вирощується для продажів на місцевих ринках.

«Експорт овочевої продукції становить лише 5%, проте доля експортного ринку зростає», — каже експерт.

Микола Довгаль, посилаючись на результати досліджень нідерландського агентства RaboResearch, говорить, що зростає попит на підготовлені до приготування або вже приготовані овочі та на овочеві снеки.

агронасінняТереновочікартоплядефіцитМикола Довгаль