Чи вистачить нових автобусів для Тернополя

Обіцянка тернополянам річної давності перейти на комунальну мережу транспорту нарешті  набрала швидших темпів. Із запланованих 40 нових автобусів уже закупили 20.Такої кількості за підрахунками помічника мера і радника з питань урбаністики і транспорту Антона Марчевського буде цілком достатньо.

– Більше автобусів і не треба буде. Маючи покриття міста тролейбусними лініями на приблизно 80% (щільність ліній одна з найвищих в Україні), буде нелогічно тримати парк на 100 автобусів. Потрібно розвивати тролейбусний парк. У нас досі більша половина маршрутів недоукомплентована, – пише він. – Нормальні інтервали (6-12 хвилин у час-пік) є лише на 10, 11 маршрутах, із перебоями (через нестачу випусків) на 1 і 2. На решті маршрутів інтервали 15-25 хвилин (у години-пік).  

Для забезпечення інтервалів 8-12 хвилин, за  словами експерта, потрібна наступна кількість тролейбусів на недоукомплентовані маршрути:

- №3 – 8 тролейбусів (зараз 4, інтервал у піки – 22 хв.);

- №4 – 6 тролейбусів (зараз нуль, маршрут не діє);

- №5 – 10 тролейбусів (зараз 4-6, інтервал у піки - 15-25 хв.);

- №6 – спецрейси, тому не враховуємо;

- №7 – 8 тролейбусів (зараз 4, інтервал у піки - 25 хв.);

- №8 – 8 тролейбусів (зараз 4, інтервал у піки - 25 хв.);

- №9 – 8 тролейбусів (зараз 4-5, інтервал у піки - 16-22 хв.);

- на маршруті №10 є 8 тролейбусів з інтервалом 6 хвилин;

- на маршруті №11 є 10 тролейбусів з інтервалом 8 хвилин;

- на маршруті №2 є 8 тролейбусів з інтервалом 8 хвилин (якщо є недовипуски, інтервал може подвоїтися);

- на тролейбусно-автобусному маршруті №1/№1а є 8 машин з інтервалом 8 хвилин (якщо є недовипуски, інтервал може подвоїтися).

– Рахуємо: 4+6+6+4+4+4 = 24 тролейбуси, – продовжує він. – На наявні маршрути. Плюс-мінус. Бо при такій кількості, можливо, довелося б коригувати графіки та кількість тролейбусів на цих маршрутах, щоб десь не було перенасичення транспорту. А тепер додамо до цієї кількості 8 тролейбусів на маршрут №16, який зараз обслуговують маршрутки перевізника АТК «Еталон». Зауважу, що маршрут на 100% проходить під тролейбусними лініями, тобто нічого добудовувати не потрібно. Аналогічно з маршрутом №15, який обслуговується приватними перевізниками по угоді з КП «Міськавтотранс». Орієнтовно ще плюс 8 тролейбусів. Разом уже 40 тролейбусів. Кількість можна дещо зменшити за умови закупівлі гармошок, які у півтора рази довші та вмістиміші за короткі тролейбуси. Інтервали на деяких машрутах можуть дещо збільшитися, але в цьому може бути раціональне зерно.

Нагадаємо, сьогодні КП «Тернопільелектротранс» підписало угоду про закупівлю 20 автобусів з Чехії на суму 408 тис. євро.

Фото з відкритих джерел

ТернопільтернополяниТеренпроїздавтобусизакупівля