Малий бізнес на Тернопіллі тепер розвиватимуть стратегічно (фото)

Тернопільщина уже має власну «Стратегію розвитку малого і середнього підприємництва на 2016-2020 роки». Причому наша область зробила це першою серед регіонів України. Немає такого плану і на національному рівні.

Що ж це дасть нашим підприємцям? Якого ефекту для економіки краю слід очікувати? Відповіді на ці запитання ми шукали разом із заступником голови, керівником апарату Тернопільської обласної держадміністрації Ігорем Вонсом.

Вонс

«Дрібний бізнес завжди був найактивнішим»

Визнаю, через те, що системної роботи у цьому напрямку раніше в області ніхто не вів, показники у Тернопілля сьогодні – не найкращі. Погодьтеся, влада досі не робила нічого, а лише створювала різні регулятивні речі, які заважали бізнесу, а не допомагали йому. Я це знаю, бо сам нещодавно був підприємцем і не раз чув від своїх колег таку фразу: «Не треба нам допомагати, краще – не заважайте». Тож не дивно, що за темпами розвитку малого і середнього підприємництва Тернопільщина за підсумком 2015 року посіла лише 23 місце в Україні («Терен» про це писав ТУТприм.).

Мусимо тепер терміново виправляти ситуацію. Тому ми й сказали, що розробимо «Стратегію розвитку малого і середнього підприємництва» і зробили це (як і хто започаткував цей проект, «Терен» докладно писав ТУТприм.).

3

Ну і, звісно, автори стратегії визначили ті основні напрямки, які мають зробити і бізнес-асоціації, і державні органи влади, для того, щоб максимально сприяти розвитку малого і середнього бізнесу. На черзі – розробка плану впровадження стратегії. Насправді, це – дуже важливий документ, адже він, серед іншого, створює базу для залучення інвестицій - як внутрішніх, так і зовнішніх - у малий і середній бізнес (розповідь Ігоря Вонса про інвесторів і очікування інвестиції читайте ТУТ прим.).

2

«Місцеві підприємці налаштовані оптимістично»

До речі, той рейтинг, який я вже згадував, складений за даними на минулий рік. Я знаю, що у 2016-му динаміка у нас уже набагато краща. Кількість зареєстрованих підприємств і фізичних осіб-підприємців свідчить про те, що є позитивні зміни.

Я вже навіть окреслив для себе наступні кроки. Нам потрібно консолідувати зусилля і можливості банківських і кредитних установ, бізнес-осередків. Треба організовувати зустрічі, семінари. Нехай ці кредитні ресурси відразу і не будуть великими! Але механізм повинен діяти. Адже без фінансових вливань бізнес розвиватися не буде.

Нагадаю, у рейтингу за рівнем соціально-економічного розвитку навіть у 2015 році Тернопільщина піднялася із 23-го на 15-те місце. Тобто динаміка – дуже позитивна. Ми вже перестали бути тим депресивним регіоном, у який не варто вкладати інвестиції. Думаю, у 2016-му показники будуть ще кращими. Ось тільки розслаблятися не можна. Треба працювати, причому – усім разом, спільно.

«Гроші не мають лежати, вони повинні крутитися!»

Багато підприємців кажуть: «Я вже працюю 15-20 років, то хто мене ще здатен чогось навчити?». Це – хибна думка. Час летить, життя змінюється, конкуренція стає жорсткішою, умови ведення бізнесу стають іншими. Бізнесу треба це враховувати.

До речі, я вже казав про те, що банківська система в Україні належно не працює. Проте ми маємо інший вагомий резерв: Тернопілля має чи не найбільшу кількість заробітчан. З одного боку, це – біда, а з іншого – вони ж сюди значні кошти надсилають. Раніше куди гроші вкладали? У нерухомість або на банківський рахунок. І там, і там щось можна було заробити. А тепер? Люди гроші акумулюють, бо вкладати не мають куди. То чому не переконати їх розвивати місцевий бізнес? Є у нас ті ж сільськогосподарські кооперативи, є успішні підприємства. Гроші не мають лежати, вони повинні крутитися!

Фото автора і з відкритих джерел

Довідка. «Стратегію розвитку малого і середнього бізнесу на 2016-2020 роки» репрезентували під час форуму «Тернопільщина Invest-2016». Вона відповідає принципам Акту із питань малого і середнього бізнесу для Європи. Тож дуже схвальні відгуки про цей документ висловив президент Фонду Східна Європа Віктор Лях. Із повним текстом стратегії можна ознайомитися ТУТ.

 
Тернопільщинамалий бізнессередній бізнесрозвиток