Михайло Яцина: «Останні новації значно спрощують життя всім на Тернопільщині»
Новації податкового законодавства, застосування ПРРО та функціонування електронних сервісів ДПС. Про це і не тільки начальник Головного управління ДПС у Тернопільській області Михайло Яцина розповів читачам «Терену».
Найактуальніші питання і відповіді відібрали у Секторі інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Тернопільській області.
- Які види електронних підписів треба мати, щоб почати працювати із програмним РРО (ПРРО)?
- Щоб відкрити/закрити зміну чи відправити електронні чеки на фіскалізацію, потрібен підпис уповноваженої особи (касира) або підпис печатки з номером (печатка каси). Для отримання сертифікату печатки з номерами не обов’язково мати фізичну печатку.
Наприклад, в організації є одна каса і два касири, які позмінно на ній працюють. Для цього є два варіанти організації роботи касирів з КЕП для роботи з ПРРО: *1. необхідно отримати підписи на всіх касирів, тобто три КЕП із різними ПІБ для того, щоб кожен касир мав змогу зі своїм електронним підписом відкрити/закрити зміну на цій касі; *2. організація отримує один підпис печатки для каси і тоді будь-який касир використовує саме цей сертифікат при роботі з програмним РРО.
Звертаю увагу, що електронні підписи касирів і печаток мають бути обов’язково зареєстровані у контролюючому органі!
- Цікавить, яку кількість печаток необхідно реєструвати, якщо є кілька ПРРО?
- Чинним законодавством у сфері проведення розрахунків за товари (роботи, послуги) у готівковій і безготівковій формі не передбачили обмежень щодо кількості електронних печаток під час їх реєстрації суб’єктом господарювання, який має декілька ПРРО.
При цьому за допомогою одного сертифікату електронного підпису та/або печатки можна працювати одночасно тільки на одному ПРРО і тільки одним касиром. Тому при одночасному використанні кількох ПРРО необхідно мати відповідну кількість зареєстрованих касирів, щодо яких було подано повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого ключа.
- Який термін проведення камеральної перевірки при декларуванні доходів за податковою амністією?
- Відповідно до п. 15 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (ПКУ) одноразова (спеціальна) добровільна декларація підлягає перевірці у спеціальному порядку протягом 60 календарних днів, що настають за днем подання йому відповідної декларації.
- Мені відмовили у податковій знижці. Які є обмеження щодо її отримання?
- Податкова знижка може бути надана винятково резиденту, який має реєстраційний номер облікової картки платника податку, а так само резиденту-фізичній особі, яка через свої релігійні переконання відмовилася від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомила про це відповідний контролюючий орган, а також має про це відмітку у паспорті.
Загальна сума податкової знижки, нарахована платнику ПДФО в звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника ПДФО, нарахованого як зарплата, зменшена з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ. Якщо платник ПДФО до кінця податкового року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.
- Чи потрібно скачувати додатково програмне забезпечення для того, аби користуватися Електронним кабінетом?
- Користування Електронним кабінетом не потребує встановлення окремого програмного забезпечення. Вхід до приватної частини додатку здійснюється за допомогою кваліфікованого електронного підпису. Його можна отримати в будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів у ЦОП Тернопільської ДПІ (каб. 122 – прим.).
Також поінформую, що скористатися податковими електронними сервісами стало ще простіше. Мінцифри та Державна податкова служба України спростили вхід до Електронного кабінету. Тепер користувач може скористатися QR-кодом: - обрати спосіб входу «Дія» та «Отримати код»; - відсканувати QR-код; - підтвердити особу через мобільний додаток «Дія» та підписати «Запит».
Звертаю увагу: Електронний кабінет працює 24/7, крім часу, необхідного для його технічного обслуговування.
Довідка. У платників податків нині є можливість отримати всю необхідну інформацію, довідки, консультації, подати звітність до податкових органів без особистих візитів до податкової служби. Для цього на вебпорталі ДПС України забезпечили доступ до низки безкоштовних електронних сервісів. У період карантину варто максимально користуватися послугами ДПС дистанційно.
Фото надане Сектором інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Тернопільській області