Тернопільських вчителів застерігають від можливості перетворення на «конференційних туристів»

Ефективну формулу навчання - 70-20-10 - нагадує тернопільським вчителям керівниця громадської організації Центр Інноваційної Освіти «Про.Світ» Лілія Боровець. Згідно з нею, 70% - це досвід на місці роботи, 20% - це коучинг і фідбек, 10% - це додаткові тренінги.

- На ринку освітніх послуг є чимало організацій - кожна з місією і активностями, але кожна, діючи окремо, впливає на обмежену кількість шкіл/вчителів/систем. Буває, що активностей дуже багато, - зауважує Лілія Боровець. -  І коли говориш з вчителями, то відчуття, що вони перетворились на «конференційних туристів», які їздять з однієї конференції на іншу, з одного воркшопу - на інший. А ще є сфери, де експертиза дублюється (ну, це нормально - формується ринок), а є сфери, які провисають. Зокрема, сфера аналітики і досліджень, моніторингу реформи і т.д. Експертів, які можуть комунікувати про зміни і розбирати проблеми в галузі, можна на пальцях однієї руки порахувати. Також важливо пам’ятати, що у зону «політичного ризику», де зі зміною Кабміну маховик може закрутитись в іншу сторону, надважливо мати спільну позицію і спільний голос. Співпраця між організаціями - це потрібний крок для того, щоб із ізольованого впливу перейти в суспільний. Дякую ГО «Смарт Освіта» EdEra EdCamp Ukraine Освіторія Громадське об’єднання «БАТЬКИ SOS» Лабораторія Освітніх Змін/Education Transformation Lab Ukrainian Institute for the Future Centre of Innovational Education «Pro.Svit».

Нагадаємо, Лілія Боровець також під час семінару для освітян розповіла, як вчителям перейти у позицію фасилітаторів.

Фото з допису

Тернопільбатьки і дітиосвітаТеренЛілія Боровець«конференційні туристи»Центр Інноваційної Освіти «Про.Світ»