Тернополян закликають навчити комунальників прибирати місто
Багаторічна практика обслуговування території Тернополя взимку, а особливо під час погодних аномалій, вказує на необхідність втручання у процес утримання міста усієї територіальної громади та вироблення чіткого алгоритму їх дій. Вимоги тернополян щодо якості надання послуг невпинно зростають і підняття їх до європейського рівня потребує внесення змін до традиційних методів та практик, зазначає начальник відділу благоустрою та екології управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології ТМР Олег Соколовський.
– Дотримання відповідними службами діючих нормативних документів не завжди дають бажаного результату і тому, щоб рухатись вперед, потрібно залучати усі резерви та можливості. Важко прогнозовані погодні зміни обласного центру – постійні перепади температур, висока вологість, екстремальні циклони, тощо вимагають впровадження ефективної багатовекторної системи щодо попередження та захисту від негоди, – зазначає фахівець.
Враховуючи інноваційний досвід розвинених європейських країн, США та Канади було прийняте рішення розробити дорожню карту дій Тернополя у зимовий період.
– Ми розробляємо алгоритм, взявши за зразок досвід Канади. Втім, ми звертаємося до громади Тернополя із пропозицією проявити ініціативу і запропонувати до розгляду своє бачення того, як мало б здійснюватися прибирання міста у зимовий період, – каже Олег Соколовський. – Зокрема, у зразку, який ми розглядаємо, першочергово після інтенсивного снігопаду передбачено оголошення тимчасової заборони стоянки на маршруті снігоприбирання. Вулиці на цьому маршруті – це пріоритетні напрямки, оскільки вони полегшують дорожній рух транспортних засобів у місті. Після оголошення маршруту водії матимуть декілька годин, щоб перемістити свій транспорт, інакше, доведеться сплатити штраф за відбуксирування евакуатором. Заборона стоянки на маршруті може діяти до 24 годин після оголошення. Окрім інформації в інтернеті, канадські водії підписуються на отримання сповіщень, що попереджають про заборону стоянки, щоб не порушувати правил.
Чітко прописано у зразку і моменти, що стосуються прибирання тротуарів, які передбаченні Положенням про прибирання тротуарів, розповідає Олег Соколовський.
– Першочергово розчищаються після снігопаду всі тротуари довкола громадських будівель, пішохідних естакад, мостів та людних зон у центрі міста. Паркові доріжки розчищаються від снігу у межах 48 годин після завершення бурі. Згодом комунальні служби міста розглядають всі повідомлення від мешканців про нерозчищені тротуари. За потреби інспектор з контролю дотримання відповідних нормативних актів контролює ситуацію та видає постанову, що вимагає прибирання відповідної зони у межах 48 годин. Якщо приміром, частина тротуару певного закладу чи суб’єкта господарювання не розчищена від снігу, і комунальній службі доводиться розчищати її замість відповідальних осіб, то тим доведеться сплатити відповідну суму, зазначену у повідомленні про сплату податку на майно. Як видно з вищезазначеного, уся відповідальність за прибирання снігу не перекладається лише на плечі комунальників. Кожен житель приватного сектора чи підприємець повинен дбати про очищення своєї та прилеглої території від снігу. У відповідності до Положення, яке ми розглядаємо, громадяни мають розчистити частини своїх тротуарів у межах 48 годин після снігопаду та переконатися, що зібраний сніг знаходиться на власній території, а не на вулиці. Компанії повинні прибрати від снігу частину тротуарів у межах 24 годин після снігопаду. Хоча жителі міста повинні прибирати самостійно, втім, вони можуть звернутися і до комунальних служб, які за додаткову оплату можуть виконати роботу з очищення від снігу. Що цікаво, правила даного містечка, досвід якого ми розглядаємо, передбачають подяки для так званих «снігових ангелів» – людей, які допомогли прибрати сніг своїм стареньким чи хворим сусідам. Повідомлення з подякою та ім’я цієї людини також вводять у список претендентів на виграш у щомісячній лотереї. Передбачені у місті місця безпосередньо для сніготанення, тобто є місця, де сніг складується не з ціллю його подальшого вивезення, – розповідає Олег Соколовський.
Вивчаючи особливості закордонних методик боротьби зі снігом, чітко прослідковується залучення громадян до активності та моменти їхнього заохочення. Особи, які є бездіяльними чи порушують правила – притягуються до відповідальності. Для того, щоб адаптувати досвід будь-якої країни, необхідне бачення жителів нашого міста, які готові долучитися до покращення Тернополя. Закликаємо тернополян бути активними і свої роздуми щодо правил поводження з надмірними сніговими опадами у Тернополі адресувати у нашу «Електронну приймальню» або ж на поштову скриньку Тернопільської міської ради ternopil_rada@ukr.net. Конструктивні та логічні пропозиції будуть розглянуті та враховані фахівцями з питань рівня обслуговування та утримання шляхово-мостового господарства взимку.
Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології ТМР