Тернополяни можуть допомогти занадто активним дітям зосередитись на навчанні

Тернополянам, які помітили надмірну активність у своїх дітей, радять переводити її у продуктивне русло. Адже така особливість поведінки заважатиме концентрувати увагу під час навчання та проявляти витривалість при сильних навантаженнях. 

- Активні діти – це норма. Дітям дошкільного і молодшого шкільного віку властива значно більша, порівняно з дорослими, фізична активність, - зазначає доктор психологічних наук, професор кафедри психології ТНПУ ім. В. Гнатюка Марина Орап. - Проте, гіперактивні діти – це уже діти з проблемами у вихованні. І батьки повинні розуміти, що такі діти не лише надто активні, вони не можуть втриматися від безпосередніх проявів поведінки. Коли чогось захотілося, то їм треба вже і негайно. Також таким дітям важко змусити себе виконувати нецікаву для них діяльність.

20819101_1379131018822735_4093898605199991304_o

За словами психолога, щоб допомогти особливо активним дітям зосередитись під час навчання, потрібно:

  1. Дати вихід зайвій енергії. Тому гіперактивні діти просто повинні мати можливість побігати, пострибати і покричати. Найкращий вихід – заняття фізичною культурою і спортом, рухливі ігри.
  2. Встановити режим і дотримуйтесь його за будь-яких умов. Виділити конкретний час на заняття і на відпочинок. Для гіперактивних дітей ефективним прийомом є встановлення таймера на усі їхні домашні заняття. І пам’ятайте – заняття потрібно змінювати одне за одним, а батьки повинні поступово збільшувати час на виконання завдань, впродовж якого дитина, наприклад, пише або читає без перерви.
  3. Дотримуватись суворої дисципліни. Правил повинно бути небагато, але вони  мають бути незмінні. Зміна правил (сьогодні можна, а завтра ні), різні правила у батька і матері – це дезорганізовує дитину. Правила встановлюються назавжди, і виконуються щодня.
  4. Змінити напрям спілкування з дитиною. Замість заборон («не чіпай», «так не роби») – введіть заохочення і підтримку. «Я ж знаю, що ти хотів стриматись і не зміг. Наступного разу в тебе вийде». Позитивне підкріплення хоч і складніше у виконанні для батьків, проте набагато ефективніше для дітей.
  5. Не дозволяти дитині перевтомлюватись. Часто можна почути від батьків таких дітей, що вони ніяк не можуть їх вкласти спати. Це наслідок надмірного збудження, яке переходить у позамежове гальмування – дитина уже не може зупинитись. Тому обов’язково стежте, щоб така дитина спала достатньо для її віку.
  6. І наостанок, оптимальний варіант – коли батьки приймають і люблять свою дитину беззастережно, безумовно, за будь яких обставин, і при цьому виявляють, так би мовити, ласкаву строгість – «Я тебе люблю завжди. Ти хороший, розумний, найкращий. Сьогодні ти вчинив погано. Так робити не можна. Я впевнений, наступного разу ти так не зробиш».

Фото з відкритих джерел

психологнавчанняТернопільбатьки і дітиосвітапорадиТеренМарина Орапварто знатиГіперактивність