Як тернополянам на ЗНО з англійської мови краще впоратись із читанням
Після аудіювання на ЗНО з англійської тернополяни повинні бути готові до двох секцій читання – два перші тексти – рівня B1, другі два – відповідно, В2. Під час виконання цього завдання перевіряють розуміння інформації, виокремлення конкретних моментів та здатність аналізувати текст, заповнюючи прогалини. Саме неуважність до деталей вважають головним ворогом читання на ЗНО з англійської мови.
Які навички потрібно виробити для успішного виконання читання розповідають на cambridge.ua.
Починається усе із завдання на встановлення відповідності. Абітурієнтам дають короткі абзаци, зазвичай оголошення, і пропонують підібрати короткі речення до них. Тут важливо працювати із ключовими словами та розуміти суть афіші.
Тобто, коли мова йде про оренду будинку на колесах, речення слід підібрати саме про оренду або життя в такому будиночку. А не про покупку машини – як пропонують також в одному з варіантів.
Друга частина. Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Дають текст і 5 питань до нього із 4 варіантами відповіді. Тут доведеться уважно прочитати текст і шукати ключові слова у питаннях та їх відповідники у тексті. Так вимальовуватимуться відповіді. Якщо не виходить визначити правильну відповідь, дійте методом винятку.
До прикладу:
-What advantage does the author claim comes with doing a degree?
you can specialise in fashion courses
you can compete with your classmates
you will be able to create what you like
you can learn the business side of the industry
Ключові слова: advantage, comes, with a degree
А от і текст:
Do a degree
If you’re really serious about a career, this might be the choice for you. This choice will probably give you the most creative freedom – as long as you’re still learning all the right skills. It will also give you a historical and contextual perspective that other ways of entering the industry won’t.
You’ll also probably have the opportunity to work on some industry projects and internships while in school – these can also help set you apart. Your classmates might also be a source of inspiration for you!
Тут у нас багато речей, вказаних як advantage, але якщо порівняти з опціями, то:
-опція (а) нам не підходить, оскільки про конкретну спеціалізацію взагалі не згадувалося;
-опція (b) не підходить, оскільки в тексті classmates + inspiration (натхнення), а не + compete (конкуренція);
-опція (с) підходить, оскільки в тексті є вислів “most creative freedom”, що відповідає вислову “create what you like”;
-опція (d) не підходить, оскільки про бізнес у тексті не мовиться.
Третя частина. Завдання на встановлення відповідності
Це ускладнене перше завдання, де дають вже 6 афішок і аж 8 варіантів відповідей. Два із них варіантів – зайві.
Повторюємо усі принципи завдання №1, лише зусиль доведеться докласти більше.
Четверта частина. Завдання на заповнення прогалин у тексті.
Це завдання перевіряє рівень Вище середнього. У цьому завданні потрібно вставити в текст пропущені шматочки речень. У ньому шість питань і вісім відповідей.
Найефективніша стратегія:
-Прочитати весь текст, не звертаючи уваги на прогалини.
-Для кожної опції спробувати передбачити, яка саме інформація потрібна (час, місце, дія, опис тощо).
-Перевірити, щоби в обраному варіанті відповіді та потрібному місці тексту збігалися: час дієслова, різноманітні займенники та слова-підказки (this, that, such, they и т.д.). Якщо граматично підходять два варіанти, тоді звертаємо увагу на контекст, лексичне значення слів та на речення до та після вставленого.
-Перечитати текст зі вже вставленими прогалинами, впевнитися в тому, що всі речення логічно та граматично підходять одне одному.
-Визначити, наскільки зайвий фрагмент не підходить до всіх прогалин.
Наприклад, є такий шматок тексту:
Sitting in a haute suite in the Hotel Majestic in Cannes, you would think that everything had been made 1) ___________________ – one of the Louis, no doubt.
Варіанти відповідей:
for making a good film
to please an old French king
in order to tell a story
incase they want to jump ship
so as to avoid nervous breakdown
just to keep up
so that we could get good reviews from critics
sitting across from me
Наш варіант – В, оскільки Louis – найрозповсюдженіше ім’я для французьких королів. Але якщо ви раптом не знаєте, що це за ім’я, допоможе граматика (одне зі значень «an» – один з, що відповідає one of the).
Загалом, вся лексика у завданнях на ЗНО не буде відома ніколи. І не треба панікувати при тому, коли бачимо невідомі слова. Щоб впоратись із розумінням речень, слід зосередитись на відомих словах та інтуїтивно або логічно визначати загальний зміст.
Фото cambridge.ua