Жителі Тернопільщини можуть скористатися певними сервісами від податкової у застосунку «Дія»

Електронні сервіси для дистанційного спілкування з ДПС – це швидко і зручно, але користувачі часто помічають недоліки у роботі таких систем.

Хтось, наприклад, не може зайти в «Електронний кабінет», бо він перевантажений в останній день подання декларацій. Комусь не зрозумілий інтерфейс або не вистачає підказок. Утім, в ДПС України щодня вдосконалюють свої сервіси для безперебійного і доступного використання, стверджує заступник начальника Головного управління ДПС у Тернопільській області Сергій Бабій. Найцікавіші питання і відповіді, що прозвучали під час його інтернет-конференції, для читачів «Терену» відібрали у Секторі інформаційної взаємодії Головного управління ДПС в області.

- Чи можна отримати довідку про відсутність заборгованості зі сплати єдиного внеску в електронному вигляді?

- Так, можна. Для отримання Довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких поклали на органи податкової служби, платнику необхідно особисто подати заяву в електронній формі – на адресу уповноваженого органу через приватну частину «Електронного кабінету», розміщеного на офіційному вебпорталі ДПС за посиланням, з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» і «Про електронні довірчі послуги».

Вхід до приватної частини сервісу «Електронний кабінет» здійснюється винятково після ідентифікації особи із використанням кваліфікованого електронного підпису. Створити і надіслати Заяву можна у меню «Заяви, запити для отримання інформації» особистого онлайн-кабінету шляхом вибору відповідної електронної форми документа.

Довідка надається за вибором платника у паперовій або електронній формі, про що він зазначає у заяві. Довідку або відмову в її наданні готують протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання заяви органом, до якого її подали.

- Чи є можливість відзвітувати про об’єкт оподаткування через «Електронний кабінет»? 

- Так, платники податків можуть подати форму №20-ОПП у паперовому вигляді або засобами електронного зв’язку – через «Електронний кабінет». Проте є один виняток.

Він стосується подання форми №20-ОПП, що містить інформацію про об’єкти оподаткування, зареєстровані у відповідному державному органі без присвоєння реєстраційного номера (кадастрового номера, реєстраційного номера об’єкта нерухомого майна). Така інформація подається до органу ДПС за основним місцем обліку платника податків у паперовому вигляді з додаванням копії документа, що підтверджує реєстрацію об’єкта оподаткування в держоргані. Зверніть увагу! У такому разі графу 12 «Реєстраційний номер об’єкта оподаткування» повідомлення за формою №20-ОПП не заповнюють.

- Чи правдива інформація, що податковий орган повідомляє про наступний термін сплати за ліцензію?

- Для зручності платників податків в ДПС працює сервіс оперативного і автоматизованого повідомлення суб’єктів господарювання про сплив терміну чергового платежу за ліцензію, призупинення дії ліцензії або анулювання ліцензії на певний вид діяльності.

Так, повідомлення про необхідність внесення чергового платежу за ліцензію автоматично формується та направляється суб’єкту господарювання засобами електронного зв’язку за 30, за 20, за 10, за 5 днів до настання терміну сплати за ліцензію. Це дозволяє підвищити якість надання адміністративних послуг та поліпшує сервіс у сфері ліцензування відповідних видів діяльності, на провадження яких суб’єкти господарювання отримали ліцензії.

- Які сервіси від податкової служби доступні у застосунку «Дія»?

- Торік запровадили послугу, де батьки під час реєстрації народження дитини можуть отримати її «ідентифікаційний» номер без подання документів до податкового органу та оформлення паспорта громадянина України у формі картки вперше (віком 14-18 років) «ID14».

Із травня цього року запровадили ще 6 нових електронних послуг у розділі «Мої податки»: реєстраційні та облікові дані; дані стану розрахунків з бюджетом; відомості про доходи; дані про банківські рахунки; податкова звітність; авторизація з КЕП «Дія».

До слова, в «Електронному кабінеті» реалізували нові можливості. Так, платники мають змогу: - подати повідомлення про використання Є-рахунку та отримати квитанції про включення платника до Реєстру платників, які використовують Є-рахунок; - отримати доступ до реєстру платників, які використовують Є-рахунок; - використовувати платіжні системи ГЕРЦ та Свіфт Гарант (крім існуючих); - отримати відомості з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді, засвідчених кваліфікованою електронною печаткою ДПС; - реєстрації акцизних накладних/розрахунків та податкових накладних/розрахунків коригування до акцизної накладної в Єдиному реєстрі акцизних накладних за новими формами; - доповнити облікові дані інформацією про види діяльності (КВЕД). 

Фото надане Сектором інформаційної взаємодії Головного управління ДПС в області

податковаТернопільщинаТеренноваціїСергій БабійЕлектронний кабінетДПСзастосунок «Дія»