Агро-новини 20 серпня
Новини аграрного сектору
США. Фермери лідирують за кількістю самогубств
Виокремлено 4 причини, чому так відбувається.
У доповіді CDC`s National Violent Death Reporting System, в якій аналізувалися 17 американських штатів, було встановлено, що найбільш схильні до суїциду саме фермери — 84,5 на 100 тис. осіб. На другому місці — будівельники та ремонтники, які добровільно прощаються з життям у 2 рази рідше, ніж фермери, повідомляє Аggeek.net.
Виокремлено 4 причини, чому так відбувається:
- Американському фермеру потрібно у середньому 25 років, щоб окупити витрати.
Щоб почати вирощувати курей на продаж, американському фермеру потрібно у середньому $500 тис., при цьому заробляти він буде $18 тис. у рік. Так що швидко бізнес не окупиться. Тому фермери довгий період «знаходяться у мінусі» і мають велику кількість боргів, що викликає зайві стреси і турботи.
- Фермери залежні від корпорацій, які нав'язують їм ціни і патентні умови.
У 70-х роках 5 найбільших виробників яловичини контролювали 25% американського ринку, зараз — 4 виробника займають частку у 80%. У тих же 70-х існувало понад 1 тис. різних боєнь, тепер вони всі належать 13 компаніям.
Великий бізнес нав'язує фермерам свої ціни на кінцевий продукт і на видатковий матеріал.
При цьому, велика частина продукції, що випускається лідерами ринку, має патент — це і є однією з головних причин їх успіху. Коли у 1996 р. з'явилася трансгенна соя, компанія Monsanto контролювала 2% ринку у США. Зараз вона займає 90% завдяки запатентованому гену, який використовується при вирощуванні сої.
Ось і виходить, що селяни мають погоджуватися на умови, які створені корпораціями, щоб працювати без проблем. Ця залежність сильно пригнічує фермерів, і вони не відчувають контроль над своїм бізнесом.
- Фермери часто програють судові справи агрогігантам.
Але деякі фермери не погоджуються на нав'язані умови і вирішують позмагатися з корпораціями — і тоді їх чекає суд. Першопричиною позовів з боку компаній може стати:
* використання витратного матеріалу так, як не вказано компанією;
* рішення змінити або поліпшити куплений продукт.
А фермери судяться з компаніями через те, що їм нав'язують неорганічний товар.
Найпопулярніша компанія, яка вирішує всі проблеми через суд, — це згадана Монсанто. За 16 років постійних судових справ Monsanto не програла жодної справи. Дійшло до того, що з'явилася навіть стаття на Вікіпедії про судові перемоги Monsanto. Існує звіт, в якому можна побачити, що компанія заробила на позовах проти фермерів більш $21 млн — і це тільки до 2007 р. і без урахування таємних угод!
Такі спроби фермерів домогтися справедливості забирають у них сили, гроші, час і призводять до почуття безвиході.
- Ринок продовольства майже закритий для дрібних виробників.
Після того як фермери використовують для роботи практично безальтернативний витратний матеріал, і продають товар за нав'язаними цінами, їх чекає вихід на ринок. А там — жорстка конкуренція. І це не тільки місцеві компанії, які тримають галузі, а й трансконтинентальні корпорації, що випускають левову частку продуктів на планеті.
Ось і виходить, що йому залишається лише постачати сировину, доопрацьований або перероблений продукт. В іншому у нього мало варіантів.
Американські фермери живуть і працюють з постійним стресом і відчуттям безвиході. Вони залежні від великих виробників, так як змушені купувати у них витратні матеріали і погоджуватися на їхні цінові умови. Також лідери ринку виткали павутину з патентів і вимог до використання своїх продуктів — і фермери часто потрапляють у судову пастку.
Усе це, разом з довгої окупністю і жорсткою конкуренцією, нерідко викликає суїцидальні думки у аграріїв США.
Виробники яблука переходять на нові сорти
За останні 5 років сортові переваги у професійних виробників яблука в Україні дещо змінилися, повідомив керівник проекту «АПК-Інформ: овочі і фрукти» Олександр Хорєв.
За інформацією експерта, за обсягами, лідером виробництва в Україні залишається сорт Голден Делішес (Golden Delecious). Однак за останні 5 років частка цього сорту у загальній структурі виробництва скоротилася з 23 до 21%.
Друге місце, як і раніше, належить сорту Ренет Симиренка, причому за останні п'ять років його частка скоротилися на 2% — до 17%.
У той же час третє місце на 2015 р. зумів зайняти сорт Джонаголд, який ще 5 років тому не входив у ТОП-3. Частка цього сорту у минулому році склала 11%.
Також український ринок стрімко завойовують сорти Фуджі, Чемпіон і Флоріна: на частку цих сортів у 2015 р. доводилося по 3% валового збору яблука у країні, коли ще 5 років тому вони не входили у десятку лідерів.
Він зазначає, що в останні п'ять років інтерес садівників України до сорту Джонатан помітно згас. У той же час усе частіше згадуються такі сорти, як Топаз, Пінова, Лігол, Ліберті і Едера.
Ціни виробників молока зросли на 25%
В Україні у липні 2016 р. у порівнянні з липнем 2015 р. середні ціни виробників рідкого обробленого молока (пастеризоване, стерилізоване, гомогенізоване, топлене, пептизоване) зросли на 25%. Про це свідчать дані Державної служби статистики, повідомляє «УНН».
За даними Держстатистики, у липні цього року у порівнянні з липнем 2016 р. середні ціни виробників на молока молока (пастеризоване, стерилізоване, гомогенізоване, топлене, пептизоване) зросли на 25% — до 10 тис., 109,09 грн/т проти 8 тис. 113,29 грн у липні 2015 р.
Водночас, за вказаний період також зросли середні ціни виробників свіжого чи охолодженого м’яса великої рогатої худоби на 14% — до 45 тис. 81,41 грн/т проти 39 тис. 604,59 грн/т у липні 2015 р.