Автоцивілка — як працює страховка та як отримати компенсацію

На правах реклами

Автоцивілка належить до обов’язкових видів страхування. Головне її завдання — відшкодування збитків потерпілим у ДТП. Замість винуватця аварії виплачувати компенсацію постраждалим зобов’язується страхова компанія, у якій була придбана страховка ОСЦПВ. Цей вид страхування працює лише на території України, збитки завдані третім особам, якщо ДТП сталося за кордоном, такий поліс не компенсує — для цього є інший вид страхування «Зелена картка». Розглянемо далі, що робити після потрапляння в ДТП, щоб отримати компенсацію швидко й без проблем, а також дізнаємося про деталі нового формату виплат — про пряме врегулювання.

Коли страхова компанія буде відшкодовувати збитки

Страховий поліс ОСЦПВ передбачає захист лише в одному випадку — після ДТП з постраждалими особами. І якщо власник автоцивілки спровокує ДТП, то компанія візьме на себе компенсацію завданих збитків. Виплати будуть включати покриття витрат на ремонт пошкодженого автомобіля, на лікування потерпілих (у разі потреби) та на ремонт іншого майна, яке постраждало під час ДТП (наприклад, паркану, дорожніх знаків тощо). З цього року постраждалі мають можливість звертатися за страховою виплатою до своєї компанії, що набагато скоротить процес її отримання. Це називається пряме врегулювання.

На сьогодні оформлення ДТП можна робити двома шляхами: за допомогою поліції або самостійно, заповнюючи європротокол. Останній спосіб можна використовувати тільки в тому випадку, якщо зіткнулися лише два авто, немає постраждалих людей, водії не знаходяться під впливом алкоголю чи наркотиків. Обмеження розміру страхової суми за європротоколом зараз немає. Зверніть увагу, що потрібно зробити вибір і подати заявку на виплати лише в одну компанію: свою або винуватця. Подавати в обидві заборонено законом.

Коли не працює пряме врегулювання

Існують випадки, коли пряме врегулювання не дозволяється застосувати. Наприклад, до свого страховика не можна звертатися напряму, якщо в ДТП зіткнулося більше ніж два авто, якщо пригода не була оформлена через європротокол або поліцією. Якщо в аварії постраждали люди, їм прийдеться звертатися за отриманням компенсації на лікування до компанії, де застрахований винуватець.

Також не можна скористатися прямим врегулюванням власникам полісів, що були придбані до початку 2025 р. Не вийде отримати виплату, якщо постраждалий вже подав заяву до компанії винуватця або в тому разі, якщо його страхова організація припинила свою діяльність. Щоб не потрапити в таку ситуацію, вибирайте надійну страхову компанію (наприклад,  «Арсенал Страхування»).

Як без проблем отримати страхові виплати

Якщо ви потрапили в ДТП, що сталося не з вашої вини, важливо виконувати певні дії, щоби швидко отримати компенсацію. Чітке дотримання певного алгоритму дозволить уникнути небажаних затримок.

Перше, що треба відразу зробити, — повідомити до своєї компанії про те, що сталося. Термін — не пізніше ніж протягом 3 днів після аварії. Представник страховика поінформує вас про те, що потрібно робити далі. Пам’ятайте, що не можна ремонтувати постраждалий автомобіль до того моменту, як його огляне представник страховика.

Далі треба зібрати пакет документів для страхової: протокол, документи, що підтверджують особу та право власності на постраждале авто або інше майно, банківські реквізити, медичні довідки (якщо постраждали люди). Важливо надавати усю інформацію, що потрібна для прийняття позитивного рішення. Власник постраждалого авто може бути впевнений, що йому повернуть машину в тому вигляді, що й до аварії, адже ця умова також стала обов’язковою з початку цього року.

Вибір читачів за тиждень

Відео