Задушений пакетом чоловік, клубок вбивств та пошук маніяка: про короткометражний фільм тернопільського режисера Макса Мельника (фото, відео)
Українське кіно виходить на новий рівень та завойовує глядачів. Імена тернопільських режисерів з’являються поміж найвідоміших. Одним із визначних тернопільських режисерів є Макс Мельник.
Макс має досвід знімання на мобільний телефон, створення фільму без бюджету, працював з непрофесійними акторами. Він у 2018 році створив свій перший короткометражний фільм «Пакєт». У ньому буде усе: задушений пакетом чоловік, клубок вбивств та пошук маніяка - і все це з певним смисловим навантаженням.
Нещодавно Макс Мельник розповідав про ази режисерства студентам-журналістам ТНПУ ім. В. Гнатюка, на зустрічі була і журналістка «Терену».
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=ZaX_so7YQuY[/embed]- Які локації в Тернополі стали легендарними, після зйомок стрічки «Пакєт»?
- Як ми обирали локації для зйомок? У фільмі є сцена, де жінка йде темним провулком і натрапляє на труп. І було складно знайти саме той провулок, який би підходив нам по освітлені, по розміру і ще й забезпечив би комфортне розміщення для всіх причетних до фільму, а це оператор з двома камерами, звукооператор і освітлювачі, все це мало поміститися у малому просторі провулку. Тому я дозволив собі взяти техніку та піти по всіх провулках Тернополя, аби у фільмі все виглядало так, як у мене в голові. Знайшли локацію, практично в самому центрі міста.
Деякі кадри знімались у офісі газети «Вільне життя». Кадри з магазину це у магазині «Сільпо», що в «Орнаві». Також квартира головної героїні - це моя квартира.
- Як довго тривали репетиції, що передували зйомці?
- В нас не було репетицій, тобто зйомки відбулися дуже швидко.
- А що було найважчим у створенні фільму?
- Найскладніше зняти, а потім «на розслабоні» монтувати. Так було із фільмом «Пакєт». Ми почали знімати 3 грудня о 17:00 годині вечора і закінчили о 00:01 ночі. Але перехожі зривали зйомки, непрошено заходили у кадр, тому затрималось знімання. І актори не знали своїх ролей. Планували закінчити до 23:00.
- Чому так багато суржику у мові акторів?
- Чому «Пакєт»? Я родом з Рівненської області, а там суржиком говорять більшість людей, якщо не всі. Коли я чую ідеальну українську мову у фільмах, то в мене трохи «завертаються вуха». Я впевнений, що в повсякденному житті ніхто так не говорить. В образі всіх персонажів у фільмі я хотів передати справжнє життя. З одного боку, було трохи комічно і перебільшено. Мова головних героїв це теж велика алюзія і перебільшення. Ну коли ви чули останній раз слово «пакет»? Наприклад, я завжди чую «пакєт». Тому і назва така «Пакєт».
- Чому фільм титрується англійською мовою?
- Я підгледів момент з титрами у інших режисерів. Титри мають бути у корометражних фільмах, тому що фільми показують на фестивалях не лише України, а й за кордоном. Перекладав фільм Ростислав Фук зі своєю дружиною. До речі, титри англійською мовою написані теж суржиком.
- Чи Ви коли-небудь покидали свою ідею?
- Був момент у фільмі «Однокласник», коли актори подавали ідеї трішки цікавіші ніж мої, тому я без проблем, дослухався до них, і робили так, як краще.
- А були факапи під час створення фільмів?
- Найбільший факап зі зйомок фільму «Пакєт» - ми не домовилися з поліцією, про те, щоб вони на певний час перекрили вулицю, де ми знімали. Перехожі з’являлися у кадрі і це затримувало зйомки та заважало.
На зйомках документального фільму був момент, коли я керував дроном над селом, що на Чортківщині, і до мене прибіг незнайомий чоловік та кричав: «Нащо ви мені тут коронавірус розпиляєте. Зараз буду стріляти по вас з рушниці». У фільмі «Однокласник» брат розбив головою скло автомобіля. Була сцена, коли водій гальмує, в той час оператор сидів збоку, і так сталось, що він вдарився головою в скло і розбив його.
- Як Ви реагуєте на критику?
- Один професійний критик мені сказав «Чуєш, тут твій «Пакєт» тут недотягує». І це нормально. Це мене стимулює до роботи. В мене немає професійної освіти. Також треба багато практикуватися: чим більше практики - тим кращий результат.
- Як виникла ідея короткометражного фільму?
- Ми сиділи на офісі і монтували чужий кліп. На тому офісі були монітори з камер спостереження, що на вулиці. І все, що є у моніторі, обводиться червоним квадратом. Під час роботи над монтажем, краєм ока дивлюсь, щось мигає на моніторі, а там пакет теліпається на вітрі. І ми почали жартували з братом, на кшталт, зараз цей пакет нас підсторожить, задушить і так далі. І з такого жарту ми розвинули ідею для фільму. Я прийшов додому за вечір накидав сценарій.
- Де взяти гроші, щоб створити фільм?
- Знайти продюсера. Знайти ту людину, яка не побоїться вкласти у ваш проект гроші. А вам треба зробити цей проект і продати його.
- Який фільм «зайде» глядачам?
- Найсклданіше запитання. Скільки глядачів, стільки й думок, і всі вони будуть різні. На смак і колір всі фломастери різні. Неможливо передбачити чи сподобається аудиторії ваш фільм. Можна слідувати трендам. Я бачу зараз на фестивалях дуже багато фільмів про ЛГБТ. Їх дивляться чомусь.
Фото скріни з фільму «Пакєт» та відкритих джерел