Хвилинка грамотності для тернополян: мовні кліше для написання наукових текстів (частина 2)
Сьогодні продовжимо вивчати мовні кліше для написання якісних наукових текстів.
ВСЕБІЧНИЙ РОЗГЛЯД ОБ’ЄКТА, ОСОБЛИВО З ПОГЛЯДУ ТИПОВОСТІ, КОНКРЕТНОСТІ, СУТНОСТІ
- у цьому розумінні…
- взагалі…
- зокрема…
- як правило…
- в основному…
- практично…
- по суті…
- з одного боку…
- іншого боку…
- крім того…
- окрім…
- у контексті…
- за концепцією…
- між іншим…
- більше того…
ВИОКРЕМЛЕННЯ ПЕВНОГО АСПЕКТУ ІНФОРМАЦІЇ
- головне при цьому…
- зупинимося на головному…
- необхідно зазначити, що…
- маємо підкреслити / зауважити, що…
- слід мати на увазі / враховувати, що…
- характерно, що…
АНАЛІЗ ІНФОРМАЦІЇ – ВИСЛОВЛЕННЯ ОБ’ЄКТИВНОЇ ОЦІНКИ
- що…
- безперечно, що…
- безсумнівно, що…
- очевидно, що…
- насправді…
- безсумнівно, але…
- швидше за все…
- досвід (розрахунки, аналіз) підтвердив…
- як відомо…
- загальновідомо, що…
- згідно з поглядами…
- дослідження показало, що…
АНАЛІЗ ІНФОРМАЦІЇ – ВИСЛОВЛЕННЯ СУБ’ЄКТИВНОЇ ОЦІНКИ
- вважаємо, що…
- здається, що…
- на наш погляд…
- за нашим переконанням…
- уявляється вірогідним / правомірним…
- викликає сумнів…
- точка зору автора, що збігається з нашою, …
- вірогідно…
- ймовірно…
ВИСЛОВЛЮВАННЯ ВПЕВНЕНОСТІ
- Є впевненість у тому, що…
- Переконливим є погляд знаних авторитетів у цій галузі на (що?)…
- Не можна не зважати на те, що…
- Доведено, що…
- Є очевидним, що…
- Ці факти переконують у (чому?)…
- Автор переконливо доводить, що…
- Результати дослідження підтверджують справедливість (чого?)…
- Можна з упевненістю сказати, що…
- У цьому аспекті варто взяти до уваги…
ВИСЛОВЛЕННЯ КРИТИКИ, НЕЗГОДИ, СПРОСТУВАННЯ
- Не можна погодитися…
- Навряд чи можна погодитися…
- Є підстави дорікати в неточності…
- Є серйозні заперечення щодо…
- Необґрунтовано стверджується…
- Є дискусійним питання…
- Низка сумнівів та зауважень виникає при…
- Певний сумнів викликають наведені приклади / статистичні дані / припущення щодо…
УЗАГАЛЬНЕННЯ В ОСНОВНОМУ ЗМІСТІ
- відтак…
- отже,…
- у підсумку…
- в/у результаті…
- усе це свідчить про те, що…
- є очевидним, що…
- це дозволяє зробити висновок…
- це свідчить про…
- нарешті…
- сформулюємо висновок…
- одним словом…
- підбиваючи підсумки, …
- резюмуючи, …
ІЛЮСТРАЦІЇ ДО ТЕОРЕТИЧНИХ ВИКЛАДОК
- наприклад,…
- як приклад…
- прикладом може бути / слугувати…
- наведемо приклад…
- проілюструємо викладене вище яскравими прикладами…
- розглянемо приклад…
- проаналізуємо типові приклади…
- унаочнимо…
ВИСНОВКИ
- Отже, проведене дослідження (виконаний аналіз) підтверджує, що…
- Отже, є всі підстави зробити такий висновок:…
- Результати здійсненого аналізу дозволяють зробити висновок про…
- Відтак, можна впевнено стверджувати, що…
- Сформулюємо основні висновки…
- Здійснене дослідження дає можливість / дозволяє зробити такі висновки:…
- Проведене дослідження дало можливість сформулювати такі висновки:…
- В ході експерименту розв’язано поставлені завдання й підтверджено основні положення запропонованої гіпотези, а саме:…
ПЕРСПЕКТИВИ ПОДАЛЬШИХ РОЗРОБОК
- У перспективі планується дослідження співвідношення…
- Перспективним видається більш детальне вивчення явища … у порівняльному аспекті
- Перспективи подальшого вивчення заявленої проблеми вбачаємо у дослідженні…
- Подальше дослідження цього аспекту полягає в…
- У межах отриманих результатів можна намітити перспективу подальшого студіювання в цьому напрямі…
ЦИТУВАННЯ
- (Дослідник) так визначає завдання…
- В … аспекті висвітлюють проблему вітчизняні вчені…
- В аналогічному напрямку активно працюють (дослідники)
- Використовуємо методику, запропоновану дослідником...
- Вітчизняна … представлена працями дослідників)
- Дані запозичено зі статті…
- Детальніше дивіться про це у працях…
- До проблеми (якої?) зверталося чимало авторів:…
- До цієї проблеми зверталися вчені…
- Дослідник … пропонує/стверджує, що…
- Дослідник … зазначає/нагадує, що…
- Дослідник … вбачає, що…
- На переконання (дослідника),…
- Один із підходів представлено у працях…
- Пишучи про…, (дослідник) висловив гіпотезу…
- Проблемі … приділили увагу…
Фото з відкритих джерел