Із ким можуть зустрітися тернополяни у вигляді учня?
Вчителі іноземних мов (ESL Instructor) приватних шкіл повинні бути озброєними знаннями про типажі учнів. Так, коли приходить проблемний клієнт, його слід або вмілими методами підкорегувати у поведінці та ставленні, або ж визнати неможливість його навчання.
Про це пояснили спеціалісти із приватних шкіл Львова під час форуму (Tutor’s forum), який вже вкотре організовує для приватних викладачів англійської мови з усієї України ESL Instructor Мар’яна Лісовська.
1.Халявщик-ледащо
Ознаки:
-не володіє мовою;
-хоче швидких результатів;
-готовий платити багато.
Як працювати:
-пояснити терміни, порівнюючи освоєння іноземної мови із шпагатом;
- якщо після пояснень іде повторення поведінки учня – попрощатись з ним.
2.Ботанік-всезнайка
Ознаки:
-знає уривки граматики і окремі слова;
-не вміє вивчене поєднати у речення;
-окреслює свої правила і ставить ультиматум, як от «Ми не будемо вчити артиклі, бо це таке», «Ми будемо займатись лише в неділю зранку/лише в мене вдома/».
Як працювати:
-пояснити важливість кожної деталі у вивчені мови;
-проілюструвати прикладами розповідей іноземців, як вони чують речення без артиклів, ніби там є провальні звукові ями;
-запропонувати свої вільні години і вказати можливе місце занять (переважно, якщо вчитель – не початківець, це територія викладача або школи. Тож відмовляють таким учням із подібними умовами не тому, що вони не сподобались викладачу);
- якщо після пояснень іде повторення поведінки учня – попрощатись з ним.
3. «Я в печалі»
Ознаки:
-хоче мотивації, але мотивовувати учня доводиться довго;
-розповідає про погану погоду, мертвого пса по дорозі, поганий через це настрій і неможливість вчитися;
-не слухає порад, намагається пояснити, що він – «в печалі»;
-не знає, для чого йому вивчення мови, ні в що не вірить.
Як працювати:
-поговорити про проблеми;
-запропонувати подивитись або почитати щось про подібні ситуації (є безліч матеріалу англійською про підняття самооцінки чи віри в краще майбутнє, про успіх інших людей із поганим стартом);
-якщо учень все ж не переключається, порадити спершу піти до психолога (якщо це неповнолітній – говорити з батьками).
4. Мама знає краще майбутній бал на ЗНО
Батьки повинні контролювати процес навчання і цікавитись успіхами та проблемами. Але інколи це надмірна увага і нелогічні вимоги. А ще – переоцінене сприйняття рівня дитини. Бо бали на ЗНО можна спрогнозувати під час пробного тесту, а не просто подивившись в очі учня. Тому таких батьків можна запрошувати на урок, де вони можуть все зрозуміти без пояснень. Якщо не виходить – попрощатись з ними і з їхніми дітьми.
5. Айтішник-партизан
Ознаки:
-відповідає на відкриті питання – так/ні/не знаю/тре дивитися/про все/всі сподобались/нема захоплень/нічого не люблю/забув;
-не хоче говорити;
-інколи може і справді не мати зацікавлень.
Як працювати:
Якщо вчитель є терплячий і не перебирає учнями, з такими можна працювати і досягати результатів. Потрібно буде лише:
- поставити набагато більше питань, що отримати речення;
- якщо ж в учні дійсно немає достатньо інформації для спілкування – говорити про банальні речі, як от «дай визначення слова «вечірка», що роблять за допомогою маркера».
6. Шпіон по цінах
Ознаки:
- випитує про ціну;
- порівнює з іншими школами/викладачами;
- хоче компенсації у разі того, якщо щось не сподобається.
Як працювати:
- пояснити підприємницькі моменти (оренда, матеріали, рівень підготовки, ціна навчання викладача, його досвід - н-д, 10 000 уроків);
- запропонувати при бажанні безкоштовний пробний урок;
-на свій ризик погодитись, якщо все таки мова йде про компенсацію, але краще боятись за свій час і кошти, та попрощатись з таким учнем-шпіоном.
7. Дон Жуан
Ознаки:
- хоче заняття в більш затишній атмосфері;
- фліртує на заняттях.
Як працювати:
- пояснити, що на заняттях має відбуватися лише навчальний процес;
- якщо поведінка повторюється – попрощатись.
Про те, як допомогти стандартним учням із недостатнім високим рівнем мотивації читайте у наступних публікаціях про форум. Про те, як допомогти батькам почати навчання дітям, «Терен» писав ТУТ.
Фото Мар’яни Лісовcької