Лісівники Тернопільщини сподіваються, що СБУ допоможе їм розібратися із затриманням вагонів з деревиною на митниці

ліс034

Керівництво Тернопільського обласного управління лісового та мисливського господарства стурбоване ситуацією із затриманням на митнці вагонів із діловою деревиною.

Як свого часу повідомляв «ТЕРЕН» ТУТ, місяць тому розпочалася комісійна перевірка 169 залізничних вагонів із лісом на прикордонних станціях «Чоп» та «Батєво». Вагони, що з’їхалися на Закарпаття з усієї України, завантажені паливною деревиною на експорт.

У ході перевірки, до якої залучені залізничники, митниця, торгово-промислова палата, управління лісового та мисливського господарства, виявлені такі порушення:

  • Розбіжності у вазі на 7 – 10 тонн. Це дає підстави припускати, що ділову деревину до початку перевірки з вагонів вивезли.
  • Розбіжності виявлені в 10-ти вагонах, які оформляла Київська митниця, 2-х вагонах, які оформляла Чернігівська митниця, 3-х вагонах, які оформляла Тернопільська митниця, 3-х вагонах, які оформляла Рівненська митниця, 22-х вагонах, які оформляла Житомирська митниця. Загалом зі 169 вагонів розбіжності виявлені в 40 вагонах.

Крім цього, в 4-х вагонах ДП «Городницьке лісове господарство» (Житомирська область), які оформляла Житомирська митниця, виявлені сторонні вкладення: кріплення розірвані, зсув верхнього шару тощо. У 3-х вагонах замість паливної деревини (код 4401100000) виявлена ділова деревина (код 4403). Вагони належать ДП «Володимирське лісове господарство» (оформляла Рівненська митниця), Славське лісогосподарське підприємство «Галсільліс» (оформляла Львівська митниця), ДП «Славське лісове господарство (оформляла Львівська митниця). Ряд колод мають тільки кору й невеличкий шар деревини, а порожнина зроблена промисловим способом під схованки для контрабанди тютюнових виробів. Оскільки вагони з лісом стоять на станціях давно й без охорони, імовірно, зловмисники, знаючи про перевірку, встигли вибрати і вивезти контрабанду.

ліс02
ліс02

Голова ОДА Геннадій Москаль звернувся до прем’єр-міністра Володимира Гройсмана, голови Державної фіскальної служби Романа Насірова та керівництва Державного агентство лісових ресурсів із проханням відкликати із Закарпаття в першу чергу вагони з лісом, у яких виявлені порушення, анулювати митне оформлення деревини на експорт і вжити відповідних заходів щодо відправників лісу, які під виглядом експорту паливної деревини займаються контрабандою та іншими махінаціями.

І ось, як повідомляє прес-служба Тернопільського обласного управління лісового та мисливського господарства, під керівництвом начальника згаданого управління Олега Яремка відбулася нарада за участі керівників державних підприємств та апарату управління.

ліс01
ліс01

Зокрема, обговорено ситуацію, що склалася на митницях Закарпатської області. Так, директори двох підприємств – Бережанського лісомисливського і Тернопільського лісового господарств інформували присутніх про стан справ із затриманими вагонами з деревиною на митницях у Батєво та Чопі. На сьогодні залишаються невирішеними питання по шести вагонах. Питання по одному вагону Тернопільського лісгоспу тягнеться ще з листопада минулого року. Наразі затримана лісосировина вивантажена на штрафмайданчик станції Батєво. Справу лише нещодавно передано до суду. Водночас законодавчо всі терміни на відшкодування збитків уже прострочено. Три вагони з деревиною затримано в Чопі через різницю у вазі, що заперечують самі працівники лісгоспу, оскільки бухгалтерський облік деревини та її реалізація в Україні здійснюються в щільних кубометрах. Така ж ситуація і в Бережанському лісомисливському господарстві. Причина затримання двох вагонів державного підприємства – теж різниця у вазі. До слова, два вагони на станції Чоп було розвантажено частково, представника торгово-промислової палати Тернополя до перевірки не допущено. Разом із тим, перевірку в присутності декларанта так і не здійснили. Пізніше листом було повідомлено, що перевірку здійснили представники Закарпатської торгово-промислової палати, які і виявили різницю у вазі.

З цього приводу два лісові господарства направили звернення в Генпрокуратуру, СБУ та ДФС України. Як повідомив головний інженер ДП «Бережанське ЛМГ» Леон Наконечний, держпідприємство на руках має лише протокол Закарпатської митниці, в якому інспектор митниці приймає рішення про затримання вантажу. Ні акту перевірки, ні зважування лісосировини у держпідприємстві немає. Вантаж без супровідних документів (фактично приватним дзвінком – прим.) направляють з Чопа в Батєво. Згодом керівник станції Батєво звернувся безпосередньо до відправника вантажу – Бережанське лісомисливське господарство з повідомленням, що вагони перебувають уже в них. Працівники держпідприємства прибули в Батєво та в результаті замірів штабелів затриманих вагонів виявили різницю у 24 кбм лісопродукції, про що письмово було повідомлено правоохоронні органи. До того ж, під час огляду вагонів виявлено колоду ділової деревини – пиловника дуба, про що також письмово повідомлено районну поліцію.

Олег Яремко висловив своє бачення стосовно цього. Так, враховуючи те, що працівники Тернопільської торгово-промислової палати надають держпідприємствам послуги зі здійснення експертизи деревини, яка йде на експорт, вони мають нести відповідну відповідальність за те, що митниці інших областей не беруть до уваги їхні висновки. Водночас відповідальність не знімається з керівників підприємств та головних інженерів, які мають контролювати це питання особисто.

Петро ОВЧАРИК

Фото: Тернопільське ОУЛМГ та з відкритих  джерел.

Вибір читачів за тиждень

Відео