Влада прагне розвитку туризму на Тернопіллі, але гроші на це економить (фото)

На Тернопільщині побільшало закладів сервісного обслуговування туристів. Сталися за останні роки й інші позитивні зміни, що сприяють розвитку сфери гостинності, повідомив заступник директора департаменту розвитку інфраструктури, транспорту і туризму ОДА Назар Яворський.

Утім, проблем у туристичній сфері Тернопілля вистачає, адже влада не поспішає виділяти необхідні кошти. Так, «Програму розвитку туризму на 2013-2015 роки» із обласного бюджету фінансували недостатньо: планували виділити понад 3 мільйони гривень, а дали лише 860 тисяч, тобто 27% від обіцяного. І це тоді, коли в сусідніх областях, попри фінансову скруту, на розвиток туризму не шкодують мільйонів.

Кременецький район - серед лідерів

Про виконання «Програми розвитку туризму в Тернопільській області на 2013-2015 роки» і плани щодо розвитку туризму у 2016-2020 роках йшлося під час засідання колегії ОДА. Досягненнями галузі поділився Назар Яворський.

- Фахівці підготували 110 паспортів туристичних об’єктів Тернопільщини, створили кадастр туристичних ресурсів усіх районів краю, - каже він. – Усе це стало можливим завдяки співпраці із Тернопільським педагогічним університетом. А з науковцями Тернопільського економічного університету ми розробили проект Стратегії розвитку туризму в області на 2016-2020 роки.

Аби активізувати інвестиційну діяльність, в управлінні підготували каталог «Інвестиційні проекти, об’єкти і земельні ділянки з розбудови туристично-рекреаційної інфраструктури в Тернопільській області». Цей документ виконали українською та англійською мовами і презентували під час зустрічей з представниками ділових кіл і державних органів США, Франції, Китаю, Польщі, ICC Ukraine. 

- Основою для розвитку пріоритетних напрямків туризму є уже відомі бренди: «Дністровський каньйон», «Замки Тернопілля», «Печери Тернопільщини», «Урочище Червоногород», «Медобори-Товтри запрошують», «Зарваниця», «Свято-Успенська Почаївська Лавра», «Борщівська вишиванка», «Бучач і Пінзель», «Мальовнича Бережанщина», - додає Назар Яворський. - Кременецький район - серед лідерів із просування на загальноукраїнському туристичному ринку місцевого туристичного бренду під назвою «У магії Кременця - сила України».

Свята замків відбудуться і в 2016 році
Туристичні послуги на Тернопіллі нині надають 25 туроператорів, причому на внутрішньому туризмі спеціалізуються десяток підприємств і понад 100 туристичних агентів. Спільними зусиллями вдалося систематизувати понад півсотні туристичних маршрутів із різних видів туризму і екскурсійні програми, у тому числі для людей із обмеженими фізичними можливостями.

- Лідером у нас традиційно є Національний заповідник «Замки Тернопілля», - продовжує Назар Яворський. – До речі, він взяв участь у створенні і просуванні на національному та європейському туристичних ринках спільного туристичного продукту «Шлях Гедиміновичів». Окрім того, Тернопільщина вперше взяла участь у Всеукраїнському соціальному проекті «Вишиваний шлях», що проходить через всю країну з Ужгорода до Харкова. На території нашого краю цей маршрут пролягає через Кременецький і Шумський райони.

В області продовжує активно розвиватися подієвий або фестивальний туризм. Так, у 2015 році провели Свято замків у Збаражі, Чорткові, Підзамочку і Скалаті. Цього року традицію планують продовжити і навіть розширити. Відбутися різноманітні культурні і спортивні заходи повинні у всіх 34 населених пунктах, де є замки, палаци чи руїни фортифікаційних об’єктів.
Стоянки для автотуристів передадуть на баланс сільрад
На Тернопіллі нині працюють близько 90 закладів розміщення туристів. Немає жодного готелю чи хостелу лише у Підгайцях, уточнив Назар Яворський.
- Комплекс послуг із організації відпочинку на селі - так званого «зеленого» туризму можна одержати у понад 20 закладах у 13 районах Тернопільщини, - каже чиновник. - Розвивається також мережа закладів харчування і дозвілля.

Наприклад, торік в області облаштували 22 стоянки для автотуристів. Розташували їх насамперед на межі з сусідніми з Тернопільщиною областями. На території кожної з них виготовили і встановили вказівники, інформаційні щити, альтанки, лавки, туалети, місця для розведення вогнища і збирання сміття.

До речі, аби ці необхідні для автотуристів «точки» не зламали, щоб там не крали лавки і не розкидали сміття, їх передадуть на баланс населених пунктів, розташованих поруч. Місцевих жителів зобов’яжуть прибирати на автостоянках і берегти майно.

- У 2015 році виготовили і встановили 20 інформаційних постерів «Тернопілля – духовний центр України» на в’їздах в область і на території районів, - додає пан Яворський. – Такі ж постери розмістили на території Івано-Франківської, Львівської, Рівненської, Хмельницької і Чернівецької областей.

Обсяг туристичних послуг сягнув понад 65 млн грн
Туристичні пропозиції області показали на спеціалізованих виставках у Києві, Одесі, Ужгороді, Львові, Дніпропетровську, Полтаві, Харкові, Запоріжжі, Херсоні, Чернівцях, Любліні, Перемишлі та інших містах. Запрошували гостей і сюди. Так, провели кілька прес-турів.

- Саме у 2015 році розробили туристичний логотип «TERNOPIL'YA», - додає Назар Яворський. – Окрім того, відбулися обласні конкурси на розробку кращого туристичного продукту «Відкрий для себе Тернопілля» і «Найоригінальніший туристичний маршрут Тернопілля» («Терен» докладно про це писав ТУТ – прим.).

Похвалився чиновник і тим, що спільно зі студентами-педагогами у Тернополі реалізували соціальний проект «Тролейбус щастя» на тему «Тернопілля туристичне». Поширювали інформацію про наш край і через Інтернет. («Терен» докладно про це писав ТУТ – прим.)

- Виготовляли ми і рекламно-презентаційну та сувенірну продукцію, - підсумовує пан Яворський. – Провели кілька екологічних акцій на об’єктах Національного заповідника «Замки Тернопілля» у Язлівці, Теребовлі, Микулинцях, Скалаті, а також в урочищі Монастирок і селі Русилів Бучацького району.

За роки реалізації програми обсяг наданих туристичних послуг на Тернопіллі сягнув понад 65 млн грн. Обсяг платежів до бюджетів усіх рівнів склав понад 3 млн грн, хоча реальна сума обороту, за міжнародною методикою розрахунку обсягів туристичної діяльності, щорічно становить не менше 500 млн грн. Утім, недофінансування обласної програми не дозволило у повному обсязі виконати всі заплановані заходи, констатував Назар Яворський.
Віра ОЛЕКСАНДРОВИЧ

Фото автора і з відкритих джерел


Довідка. В області нині працюють лише 5 туристично-інформаційних центрів (ТІЦ). Подальший розвиток регіональної мережі ТІЦ є неможливим без дієвої підтримки органів місцевого самоврядування. За 2013-2015 роки підприємства туристичної сфери надали послуг близько двом мільйонам осіб, у тому числі із внутрішнього туризму - 600 тисячам осіб, а також 200 тисячам іноземних туристів. Екскурсійні послуги надали 700 тисячам осіб.
 

 

 

Вибір читачів за тиждень

Відео