Як перевізники хотіли «розвести» тернополян на 3,5 грн.

Рекомендувати виконавчому комітету міськради не піднімати вартість проїзду в маршрутному таксі вирішили вчора на засіданні робочої групи, яка досліджувала пасажиропотік у громадському транспорті Тернополя.

- На одному із засідань я запропонував поставити відеокамери у маршрутних таксі,  аби об’єктивно підрахувати реальну кількість тернополян, які користуються громадським транспортом. Постало питання – як це зробити технічно? Тому ми вирішили попросити допомоги наше інноваційне комунальне підприємство «Тернопіль Інтеравіа», директором якого є мій колега-депутат Іван Сороколіт, аби їх спеціалісти обладнали в маршрутках відеокамери. КП погодилось надати нам таку технічну підтримку безкоштовно. Відповідно далі почався підрахунок,- розповідає депутат міськради Тернополя, член робочої групи Іван Зінь.

За словами Івана Зіня, під час аналізу пасажиропотоку, члени робочої групи помітили значні розбіжності між початковими даними, і тим, що вони побачили під час підрахунків. Приміром, за статистикою вдень маршрут охоплює 350 людей, а по відео-реєстратору чітко видно – 530. Тобто перевищення в середньому становило від 100 до 150 чоловік.

- А тепер помножте, умовно, 150 на 3 (вартість проїзду). Це виходило 450 грн. з одного маршруту вдень, які не показали у своїх підрахунках перевізники. В рік це понад 150 тис. грн. Чому ж спочатку хотіли підвищувати тариф? Через малий пасажиропотік. Ми ж проаналізували як популярні маршрути (такі як №19), так і збиткові (такі як №31). Тим не менше, навіть по, на перший погляд, збиткових маршрутах показники також хороші. І головне – значно вищі від тих, що нам надали перевізники,- пояснює Зінь.

Дійсно, попередні розрахунки робоча група отримала від відділу економіки міськради, який, в свою чергу, їх одержав безпосередньо від перевізників. Тому очевидно, що об’єктивними їх вважати було важко.

- Вкотре підтвердились підрахунки мого колеги, депутата міськради Романа Торожнюка, який ще раніше говорив про те, що перевізники не мають жодних підстав зараз підвищувати вартість проїзду.  Це цифри та факти. Звісно, якщо раніше перевізник заробляв, умовно 10 тис.грн. в місць, а тепер, через зростання цін на пальне, отримує 5 тис. грн. то ясна річ, хочеться заробляти більше. Але це ж ринок, конкуренція. Свого часу на одному з виробництв  я очолював транспортний відділ. В моєму підпорядкуванні було 35 машин. Тому прекрасно знаю, як ця система працює,- пояснює Іван Зінь.

Так, взимку, за словами депутата, витрати на утримання авто, дійсно, більші. Однак тоді і пасажиропотік вищий. Слід врахувати і той факт, що аналіз робоча група проводили влітку, коли ще немає студентів, люди у відпустці, а багато тернополян ходять пішки.

- Я говорив начальнику Управління транспорту Ігорю Мединському, що він, перш ніж виступати за підвищення тарифів, мав би розібратись в ситуації. А він же став на бік перевізників, не маючи об’єктивного аналізу,- підсумував Зінь.

До речі, під час голосування робочої групи  за те, щоб тариф на проїзд залишався без змін, начальник управління пан Мединський утримався від прийняття рішення. На думку Зіня, якщо начальник управління лобіює ті чи інші інтереси безпідставно, то, мабуть, він має власний інтерес в цій справі…

Вибір читачів за тиждень

Відео