Як Тернопіль впевнено перетворюють у туристичний хаб
Потік туристів у Тернопіль за кілька останніх років вдалось збільшити до 400 тисяч. Так наше місто впевнено перетворюється у туристичний хаб. Акцент роблять на подієвий та історично-пізнавальний туризм, а також на тури вихідного дня.
Як вдається втілювати проекти розповідає радник міського голови з питань розвитку туризму Тарас Ковальчук на discover.ua.
– Ми починали чотири роки тому – у 2016-му, зайшовши командою в управління комунального підприємства «Туристично-інформаційний центр міста Тернопіль». У цей непростий період після анексії Криму та початку війни туризм тільки починав розвиватися, – розповів Тарас Ковальчук. – Тернопіль має дуже гарне географічне розташування, він є центром Західної України. В радіусі 200 км від міста знаходиться близько 70% всіх замків України, два духовних центри – Почаїв та Зарваниця, Дністровський каньйон, найбільша у світі гіпсова печера, величезна кількість туристичних принад. Водночас є велика проблема в інфраструктурі, у стані наших замків та відсутності біля них готелів і ресторанів. Ми розуміли, що Тернопіль має стати туристичним хабом, куди приїжджають люди, проводять певний час, далі на цілий день їдуть дивитися цікаві місця, а ночувати та харчуватися повертаються знов до міста. Так з’явився наш слоган «Міст багато – файне одне» та масштабна зовнішня реклама «Чкурни в Тернопіль на вихідні».
У ході проведення цих подій побачили ті періоди, які потрібно підсилювати подіями.
– Традиційно піковими є зима та літо, продовжив Тарас Ковальчук. – З 2016 року ми щорічно проводимо у Тернополі «Файне зимове містечко», люди активно приїжджають до нас на різдвяні свята. Потім маємо хороший потік гостей з квітня, починаючи з великодніх свят. Цей період ми також підсилюємо різноманітними заходами, зокрема фестивалями. А у «слабкі» місяці – лютий та листопад – організовуємо різноманітні форуми та події, які проходять у приміщеннях. Такі висновки ми зробили на основі статистики про переміщення мобільних абонентів по Україні.
Минулий рік став рекордним – він приніс Тернополю майже 2 млн відвідувачів.
– Топ-10 по відвідуванню міста гостями з регіонів: Львівська область, Київська, Хмельницька, Вінницька, Дніпропетровська, Одеська, Івано-Франківська, Рівненська, Запорізька та Закарпатська. Дивно, що з Волинської та Чернівецької області люди їдуть набагато менше, ніж з Одеси чи Дніпра. Тут треба попрацювати, оскільки існує транспортна проблема, зокрема з залізничним сполученням з цими регіонами, – додає Тарас Ковальчук. – Загалом же наше місто стало туристичним хабом ще й для тих, хто подорожує до Карпат. Велика кількість груп потягами прибувають до Тернополя, тут пересідають на автобуси і набагато швидше добираються до Карпат, ніж ті, хто далі їде залізницею. На автобусі це 2-2,5 години, а потягом – близько 6 годин, тому це досить хороший варіант.
У три рази минулого року збільшили і цифру іноземних туристів, вона сягнути 87 000. Найбільше приїжджають із Польщі,далі – із Італії, а потім – із США. Крім того, були туристи з Німеччини, Англії, Франції, Росії, Білорусії та інших країн. Залучили іноземних туристів шляхом участі у міжнародних виставках та форумах. Також залученням амбасадорів, які є вихідцями з нашого міста, але проживають в інших країнах. Для них ми розробили промо-табличку, яку вони поширюють у соцмережах, просимо їх активно писати, розповідати, репостити інформацію про місто. Наприклад, зараз одна дівчина відпочиває у Лас-Вегасі і робить пости про Тернопіль, пояснює Тарас Ковальчук. Крім того, йде активна робота з діаспорою, оскільки заробітчан із Тернопільщини – по всьому світу. Вони завжди позитивно розповідають про місто.
Невдовзі Тернопіль здивує усіх гастрономічним сюрпризом, який готують продемонструвати 28 серпня на святкування 480 років від дня заснування міста. Це буде місцевий десерт, за яким можна буде приїхати лише до Тернополя.
Минулого року, за словами Тараса Ковальчука, місто отримало 470 000 грн туристичного збору (у попередні роки ця сума була 50-70 000 грн.).
– Але я порахував економічну вигоду від туристів по-іншому, – підсумовує він. – Якщо ми маємо півмільйона людей, які ночували у місті, то вони витратили по 1 000 грн на кожного. Це 500 мільйонів гривень, які приїхали у місто як зовнішні інвестиції. З них 10% - податки, тож 50 мільйонів гривень – річний внесок у вигляді різноманітних платежів, податків та надходжень. Є міжнародна практика, яка показує, що в середньому туризм приносить від 5 до 10% ВВП. Якщо говорити про бюджет міста, який складає у нас 3,5 млрд грн, то 5% – це близько 110 мільйонів гривень. Ось скільки може давати туризм у бюджет міста.
Фото з допису