16 Червня 2021, Середа


Погода
Погода у Тернополі 17 червня

Одне з містечок Тернопільщини частково залишиться без води 

Фоторепортаж
У Тернополі стартував 8-й Мистецький фестиваль «Ї»

На Тернопільщині ліквідували ще одне стихійне сміттєзвалище 

На Тернопільщині виявили порушення правил рибальства

Стало відомо, на що Кабмін дає Тернопільщині 41 мільйон гривень

Це цікаво
Сто років тому кременецькі пожежники не лише рятували, а й розважали містян (фото)

Фотофакт
Тернопільська «Красуня дня»

ФК«Нива» йде на заслужений двотижневий відпочинок

Анонс
Тернополян запрошують відвідати «плавучий» концерт

Фоторепортаж
Прогулянки Тернополем. Лабіринти міста (фото)

У Норвегії корова “всиновила” ягнят (Агроновини) 

Очільник Тернопільщини проведе прийом громадян 

Тернополяни можуть підтвердити свій страховий стаж, набутий за кордоном 

На Тернопільщині помер керівник народного аматорського хору, відмінник народної освіти України

Під час земляних робіт у Тернополі засипало чоловіка (фото)

У Збаразькій колонії провели урок жіночності

Незвичайні соняхи, присвячені всесвітньовідомому економісту з Тернопільщини, посіяли у сусідній області

Поліцейські Тернополя продовжують виявляти підроблені документи

У Чорткові в двох мікрорайонах з липня зникнуть загальні сміттєві баки

Михайло Головко скликає урочисту сесію Тернопільської обласної ради 

На Тернопільщині завершено розслідування щодо жителя Луганщини – бійця мотострілецького полку «ЛНР»

У Чорткові запрацював чат-бот «СВОЇ»

На Тернопільщині суд вирішив, що убивця сидітиме довічно, а родина убитої має отримати 1 млн 200 тис грн за моральну шкоду

Фоторепортаж
Прогулянки Тернополем. На межі (фото)

Поліцейські задокументували спробу підкупу патрульних

Мер Чорткова розповів, як відзначатимуть 500-ліття міста (відео)

Тернополянам розповіли про плани щодо спортивного життя міста

Фоторепортаж
Тернополяни яскраво фінішували на змаганнях вихідних днів (фото)

На Тернопільщині рятувальники витягували з колодязя коня (фото)

Ще одна громада Тернопільщини прийняла рішення про оптимізацію закладів освіти

Апеляція не допомогла злочинцям, які підробляли дорогий коньяк на Тернопільщині (фото)

Тернополяни відвідали ветеранів АТО, що перебувають на реабілітації (фото)

Це цікаво
У Тернопільській лікарні з’явився УЗД-апарат розміром, як мобільний телефон (фото)

Фоторепортаж
Юні тенісисти з Тернопільщини здобули перемогу на Всеукраїнській спартакіаді (фоторепортаж)

У Тернопільській ОУНБ презентували виставку-портрет до 80-річчя Івана Миколайчука

Впродовж доби на Тернопільщині зареєстровано 6 нових хворих на коронавірус

Молодий науковець із Тернополя отримав грант на стажування у США

У Чорткові до 500-ліття міста випустять глянцевий журнал

Бучач протидіє незаконним посівам наркотичних рослин

Робоча група пропонує створити на Тернопільщині 4 суди для новостворених районів

Уже відомо, хто хоче оцінювати корупційні ризики у Тернопільській облраді

Це цікаво
16 червня в історії Тернопільщини

15 Червня 2021, Вівторок


Погода
На Луку найбільше боялись північно-східного вітру, який нібито приносить з собою безперервні дощі

На Тернопільщині визначили переможців обласного етапу військово-патріотичної гри (фото)

Тернопільський ФК«Нива» поділився досягненнями

На Тернопільщині 96-річна учасниця ОУН-УПА дочекалася визнання (фото)

Покупки в інтернеті закінчилися для жительки Тернопільщини втратою 9 тисяч гривень

Відео Фоторепортаж
П’ятеро дітей з Тернополя отримали ноутбуки у подарунок (фото, відео)

«Працівника на цвинтарі ніколи не було», – на Кременеччині староста прокоментував проблему з кладовищем 

Фотофакт
Тернопільська «Красуня дня»

Які маки не можуть прикрашати домівки тернополян?

У тернопільській галереї покажуть сад-лабіринт (фото)

Мистецький проєкт «Лабіринт» про стосунки між людиною та місцем, про свободу та простір, амбівалентність, розгубленість, щастя та втрату покажуть незабаром — відкриття 11 червня — у галереї Nа пошті. Представить його художниця, народжена в Тернополі, випускниця кафедри монументального живопису Львівської національної академії мистецтв — Софія Купецька. Це перша персональна експозиція мисткині у рідному місті.

«У межах того, що описується як наш природний світ, гігантський малюнок роздробленого середовища, я прагну знайти своє місце, — звучить у концепті виставки. — Відчути співзвучність, єдність, причетність. Зауважити однаковість процесів, відійти від себе, зануритись. Вирушити у подорож, зникнути, переродитись. Знайти порядок в межах того, що здається хаосом. І стати його частиною».

Перед тим, як виставку  офіційно відкриють, я поспілкувалася із Софією та розпитала про роботи експозиції. Зокрема, про те, які простори, символи та об’єкти населяють лабіринт, чи очікувати на появу Мінотавра та яка з ниток Аріадни виведе куди потрібно.

 — Передовсім розкажіть про матеріали й техніку. Чому саме вони? 

— Весь проєкт виконаний одним матеріалом — соусом (матеріал і інструмент для малювання у вигляді товстого олівця, виготовленого зі спресованого порошку сажі з домішкою клею, один із видів пастелі — А. З.). Цей примхливий, дуже пігментований живий матеріал мені подобається в роботі — він змінюється від найлегшого дотику, створюючи неочікувані текстури. 

Полотна експонуються без підрамника. На мою думку, твори, звільнені від підрамника, виглядають природно та невимушено.++

— Як загалом на вас впливає вибраний художній простір — техніка, матеріали? 

— Мені близька графіка як медіум. Адже головним чином художній образ у графіці втілюється найпростішим для людини методом відтворення побаченого — лінією. Проте у моїх роботах немає графічної чистоти та стриманості. Рада лініям випадковим, вільним, миттєвим. Зазвичай зумисно розтираю намальоване —люблю цей ефект.

— Ваші роботи монохромні. Чому вирішили зупинитися на такому мінімалізмі? 

— Монохромність чи, радше, ахроматичність, тобто відсутність кольору, важливий елемент цього проєкту. Світло і тінь творять завершену єдність. А ще це справа смаку, між кольором та чорно-білим зображенням я завжди обираю друге —так простіше писати історію.

— Чіткі штрихи сусідять зі, здається, жирним, розтертими частинами, й так простір робіт нагадує щось таке грузько-хтонічне, аж здається ось-ось вийде Мінотавр. А який враження ви планували створити? 

— Ми всі нащадки античної культури, тому він там точно є. Проте навіть мені достеменно не відомо, ким населені ландшафти робіт, у відповіді на це питання хочеться довіритись фантазії глядача.

— Серед робіт чимало великоформатних. Розкажіть, які пластичні й ідейні проблеми волієте розв’язувати у великому форматі, а які в меншому?

— Великоформатні роботи є по суті тлом, вони творять середовище. Простір менших творів наповнений сюжетом, символами та образами. Та все ж вони існують в одному просторі взаємодії.

— У концепті ви говорите про пошук місця й простору. Чому ці запитання для вас важливі і як робота над виставкою сприяла у рефлексії над ними? 

— Я називаю це пошуком не в надії знайти вихід, а з бажанням саме прожити цей пошук. Це метафора наших стосунків із життям.

— Власне, цікаво, як ви бачите для себе — які елементи ваших робіт мають точки доторку до простору? Мені він вчувається у фонтані, ритмічних слідах, що перегукуються зі слідами шин, тим, зрештою, у назві лабіринту. 

— Перш за все, це сад-лабіринт. Сади-лабіринти з’явились у часи Середньовіччя і є втіленням гармонії, мудрості та ритму. Рослини в ньому посаджені на рівній відстані, довгими прямими рядами, ідеальна регулярність, прямокутна симетрія цілого. Це серйозна річ, за садом потрібно доглядати, аби він не перетворився на хащі. Це і є основною ідеєю проєкту — особиста відповідальність, доцільність втручання, гармонія та любов.

— Я нарахувала три фонтани. І, здається, то були єдині фігуративні елементи. Але я ж бачила не все. Розкажіть про об’єкти та простори виставки. І, звичайно, про фонтани. Щойно побачила, одразу згадала «Зарізану голубку й водограй» Гійома Аполлінера. Звідки ваш фонтан? 

— Мої фонтани не є конкретними об’єктами, вони скоріш символи поєднання природи з архітектурою, скульптурою та іншими рукотворними речами. Це перегукується з ідеєю проєкту про м’яку, доречну та дбайливу присутність людини у світі. Проте один із них має прообраз — фонтан-кульбаба біля пошти у Тернополі. Також на одній із робіт є зображення арки на острівку закоханих, Львівського ботанічного саду, мадридського зеленого лабіринту. 

Я сприймаю мистецтво як особистий щоденник, тому там багато власної символіки. Мені подобаються фонтани, веселки, сади. Ці полісемічні знаки-символи присутні та повторюються у моїх роботах впродовж років.

— І наостанок. Розкажіть про логіку компонування виставки. Яку історію ви заклали у маршрут її огляду? 

— Логіка експозиції у створенні цілісного середовища, де одні роботи сприймаються на відстані, інші — потрібно розглядати зблизька. Єдиного маршруту я не пропоную, запрошую відвідувачів поблукати.

Анна Золотнюк

Фото надала Софія Купецька

298

mm
teren.in.ua

Передрук та інше використання матеріалів, що розміщені на сайті, дозволяється за умови посилання на teren.in.ua.

Залишити коментар

прайс-на-рекламу
Схожі матеріали

Інші публікації автора