Орест Сарматський

Агро-новини 7 грудня

unnamed

Новини аграрного сектору.

Завоювати нові ринки допоможуть аграрні аташе

Для того щоб збільшувати експорт української сільськогосподарської продукції, необхідно систематизувати державну підтримку виробника, наприклад, шляхом створення торговельних представництв у регіонах, які є найбільш цікавими для наших експортерів.

unnamed-1
unnamed-1

Таку думку висловила заступник міністра аграрної політики та продовольства України з питань євроінтеграції Ольга Трофімцева, повідомляє прес-служба Мінагропроду.

«Сьогодні українська аграрна галузь та зовнішня торгівля активно розвиваються. Для того, щоб українські виробники змогли зайняти серйозні позиції на зовнішніх ринках, ми маємо підтримувати їх з боку держави, у тому числі шляхом створення повноцінних торговельних місій», — сказала вона.

За словами Ольги Трофімцевої, присутність у рамках таких торговельних місій аграрних аташе є нагальною необхідністю, зважаючи на важливість аграрної торгівлі для України.

«Кожен регіон, наприклад, Субсахарна Африка чи Південно-Східна Азія, мають свої особливості. Для того щоб український виробник зміг активно вести бізнес на цих ринках, йому необхідно отримати повну інформацію про нього, мати профільного спеціаліста на місці, який може надати професійну підтримку з різних питань, опрацювати запити і відповісти на них», — відмітила заступник міністра, додавши, що справжній прорив можливий лише при умові спільних зусиль бізнесу та держави.

Для довідки: нагадаємо, українська аграрна галузь сьогодні забезпечує 40% від усіх експортних надходжень до країни.

Аграрії звернулися до Гройсмана: ситуація з перевезенням зерна — критична

Асоціація «Український клуб аграрного бізнесу» звернулася до прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана з проханням втрутитися у критичну ситуацію з перевезеннями зернових вантажів залізничним транспортом.

unnamed-2
unnamed-2

Відповідний лист-звернення було направлено у Кабмін, повідомляє УКАБ.

«Ситуація, що склалась із залізничними перевезеннями зернових вантажів, гальмує збиральну кампанію пізніх ярих та ставить під загрозу реалізацію експортного потенціалу України», — йдеться у заяві УКАБ.

Зокрема, через невчасне відвантаження зерна зривається виконання експортних контрактів та страждає репутація вітчизняних компаній-експортерів, що загрожує втратою ринків та штрафними санкціями за прострочення поставок. У той же час, переповненість елеваторів гальмує збиральну кампанію, оскільки за відсутності вільних зберігальних потужностей сільгоспвиробники вимушені призупиняти збір урожаю, що призводить до суттєвих втрат зерна та погіршення його якості.

Через дефіцит вагонів-зерновозів, недостатність тягового складу та їх неналежний технічний стан, на фоні посилення контролю за автоперевізниками, виникла ситуація, коли потреба у перевезенні зернових вантажів залізницею перевищує реальні обсяги у 2,3 рази. Окремі компанії, особливо в західних регіонах, через нестачу палива та запчастин для локомотивів або вагонів-зерновозів чекають на подачу вагонів до двох тижнів. Трейдери також заявляють про системні перебої з поставками палива для тепловозів, внаслідок чого навіть ті компанії, що мають власні вагони, не можуть відправити вироблене зерно на експорт. Відповідно, перебої з поставками палива можуть повністю паралізувати роботу зернової логістичної інфраструктури.

Після низки інтенсивних зустрічей з керівництвом ПАТ «Укрзалізниця» у середині вересня цього року з приводу нестачі вагонів-зерновозів, палива та дефіциту запчастин до тепловозів, на всіх рівнях від «Укрзалізниці» до Міністерства інфраструктури України були анонсовані зобов’язання вирішити цю проблему у найкоротші терміни або надати чіткі орієнтири, коли вона буде подолана. На жаль, після двох місяців очікувань, сектор не відчув якихось зрушень. Натомість, спостерігаємо поширення проблеми з Львівської і Донецької залізниці на центральні і північні регіони України.

Експерт: ЗВТ з Китаєм зашкодить неаграрним галузям

Зона вільної торгівлі з Китаєм забезпечить пожвавлення в експорті вітчизняних продовольчих товарів без значного зростання імпорту продуктів харчування з Китаю.

unnamed-3
unnamed-3

Але Україна не повинна квапитися у прийнятті рішення щодо її відкриття, оскільки інші галузі економіки можуть зіткнутися з підвищенням конкурентоздатності китайських товарів на внутрішньому ринку. Таку думку висловив голова Ради з питань експорту продовольства UFEB Богдан Шаповал, інформує прес-служба UFEB.

«Зона вільної торгівлі з Китаєм може стати стимулом для розвитку нашого аграрного експорту. Китай імпортує набагато більше продовольства, ніж поставляє на зовнішні ринки. Зняття митних та сертифікаційних обмежень в рамках ЗВТ значно полегшить для українських виробників вихід на цей ринок. Але Кабмін взяв правильну паузу на роздуми. Якщо для аграрного сектору ЗВТ несе великий плюс, то інші галузі української економіки можуть постраждати від покращення умов торгівлі на нашому ринку для китайських конкурентів. Потрібно визначити, чи призведе ЗВТ з Китаєм до покращення стану нашого торговельного балансу і чи не завдасть шкоди не-аграрним галузям», — сказав Шаповал.

Для довідки: основу українського експорту до Китаю складають зернові культури (кукурудза) та соняшникова олія. Так, у січні-серпні цього року експорт української продукції до КНР склав у грошовому виразі $1,36 млрд, що на 27% менше, ніж за аналогічний період минулого року. З названої суми зернові культури склали 31%, а рослинні жири — 26%. Інше — в основному несільськогосподарська продукція. У той же час імпорт збільшився на 23% — до $2,89 млрд, а його основу складають непродовольчі товари.

  Огляд підготував Орест Сарматський

 

Вибір читачів за тиждень

Відео