Археолог з Тернопільщини оприлюднив цікаві факти про тутешні фігури святих
У Підкамені, що на Львівщина відбулася Перша міжнародна науково-краєзнавча конференція «Історії Підкаменя в контексті політичних соціально-економічних та культурних процесів на західноукраїнських землях», присвячена появі праці Садока Баронча «Історія монастиря отців Домініканців в Підкамені».
Про це повідомляють у соцмережі у групі «Чорний ліс: край на межі територій і епох».
Село Чорний Ліс – складова частина цього регіону, хоча сьогодні знаходиться в іншій адміністративній одиниці. Доказом цього є поширення культу Підкамінської Богородиці на цих теренах.
Власне, про це на конференції і розповів директор Залозецького краєзнавчого музею, археолог Василь Ільчишин у своїй доповіді «Зображення Підкамінської Богородиці на сакральній скульптурі Залозеччини».
– Серед проаналізованих скульптур були фігура св. Миколая в Панасівці, фігури святих Миколая та Михайла в Загір'ї і Хрест на честь скасування панщини в Чорному Лісі, де також з фронтальної сторони у внутрішньому заглибленому полі зображено образ Підкамінської Богородиці. Хрест Свободи – дуже цікавий в мистецькому плані, бо є яскравим прикладом селянської галицької-русинської традиції каменерізного мистецтва середини ХІХ ст., де власне окремої уваги заслуговує зображення Богородиці. До сьогодні не збереглося обличчя Марії, його збили в 1960-х рр., проте повністю збереглося зображення Ісуса Христа, –йдеться у повідомленні.
Як підкреслив Василь Ільчишин, нині ця історична і релігійна пам'ятка потребує уважного ставлення до себе.
Фото з допису