Чому комунальному підприємству у Тернополі «подарували» 4 млн грн
Виділення 4 млн грн на фінансову підтримку КП «Тернопільелектротранс» – таке рішення прийняли на засіданні виконавчого комітету сьогодні, 31 березня.
Мотивували це тим, що понад рік місто живе в умовах епідемії. Значних фінансових втрат зазнає кожен із нас. Транспортна галузь міста – не виняток, адже у громадському транспорті вже давно можна перевозити пасажирів лише у межах сидячих місць, а під час локдауну взагалі були лише спецперевезення.
– В умовах карантинних обмежень підприємство недоотримує доходи від перевезень пасажирів, хоча витрати не зменшилися, – каже міський голова Сергій Надал. – Нагадаю, у нас всі пільговики, які мають «картку тернополянина», їздять безкоштовно. На це у казні передбачили 56,6 млн грн на рік. Це – величезна сума.
Власне, ці кошти відразу були передбачені у бюджеті міста як компенсація перевізникам за перевезення пасажирів пільгових категорій, адже держава вже понад 5 років не фінансує жодної гривні на проїзд пільговиків ні в залізничному транспорті, ні в міському тролейбусі чи автобусі.
– Це все повністю скинули на місцеве самоврядування, – стверджує мер. – Тому ми мусили передбачити відповідну суму. Окрім того, у бюджеті запланували понад 51 млн грн – як компенсацію збитків для комунальних транспортних підприємств. І ця сума не покриває видатків, які вони нині несуть через карантин, адже виручка зменшилася в рази. Варто також зауважити, що держава підняла ціну на електроенергію для електротранспорту. Її фактично прирівняли до комерційного споживання. Тому витрати на роботу електротранспорту тепер майже дорівнюють витратам на солярку для автобусів.
Ці кошти, за словами мера, будуть спрямовані на функціонування підприємства, підтримання його платоспроможності, для вчасної оплати за енергоносії, виплати зарплати та податків.
– Загалом на цей рік для забезпечення пільгового перевезення на «Тернопільелектротранс» необхідно буде спрямувати близько 20-ти млн грн, а на автотранспорт – понад 34 млн грн, – наголошує мер. – Ця сума фактично відповідає тій, яку ми виділяємо із бюджету на ремонт дворів і прибудинкових територій. Тому можете порахувати, що ми могли б зробити в місті, якби держава виконувала свої зобов’язання щодо компенсації за перевезення пільговиків.
До речі, на засідання виконкому прийняли низку важливих рішень. Зокрема, присутні підтримали ідею про підписання електронної петиції про встановлення індивідуального опалення, а також – запровадження конкурсу кращих практик у багатоквартирному житловому фонді.
Фото Миколи Бармака