Хто живе у тернопільських зоокутках?
На кафедрі анатомії у медуніверситеті понад десять років око студентів і викладачів тішить великий акваріум з рибками, в якому господарює сом. А в школі-ліцеї № 6 діє цілий зоокуток: папуги, шиншили, кролик, рибки і черепаха. У цих навчальних закладах кажуть, що тварини створюють особливу атмосферу.
- Я на кафедрі працюю уже десять років, а акваріум - він був придбаний ще задовго до того, - каже завідувач кафедри анатомії людини ТДМУ, професор Ілля Герасимюк. - Стоїть на балансі, офіційно. Щодо рибок, то ми їх міняємо, бо все таки рибки довго не живуть. У акваріумі плавають скалярії, гуппі, сомчик, меченосці бувають.
Сома на кафедру подарувала похресниця професора Іллі Герасимюка. Колись тато подарував їй акваріум з рибками, а коли сом виріс до таких розмірів, що ледь поміщався у ньому, то дівчина подарувала його кафедрі. Вона знала, що в університеті є акваріум, адже колись і сама була студенткою кафедри анатомії людини, розповідає пан Герасимюк.
- Акваріум дуже добрий для релаксації, для зняття напруги, - додає професор. - Рибки діють заспокійливо і це давно відомий факт. Студенти підходять сюди дивляться та й я сам як проходжу повз, то зупиняюсь. Дивлюсь на ті рибки, як вони плавають і це має позитивний емоційний вплив. Вважаю, що і у школах мають бути якісь зоокутки, адже це позитивний вплив на дітей.
До слова, у кабінеті Іллі Герасимюка теж є акваріму з рибками за якими доглядає професор.
Зоокуток є і у навчально-виховному комплексі "Школи-Ліцею №6 ім. Н. Яремчука» . Щоправда, у школі він значно більший як і за розмірами, так і за кількістю різновидів тварин. У вольєрі, який розмістили біля біологічного кабінету школи, живуть папуги, шиншили, кролик та черепаха. А у одному із класів ще є акваріум з рибками. Доглядає за усіма тваринками вчитель біології Галина Гайда.
- Зоокуток у нас уже більше двадцяти років, - розповідаєГалина Гайда. - Спочатку жили лише хвилясті папуги. Ми хотіли розвести їх різних кольорів, але не вийшло, бо птахи вмирали, деякі втікали. Тоді добавили ще папуг «Корелли», потім була черепаха, але вана пішла в сплячку і не вийшла з неї.
Тепер у живому кутку знову є черепаха - Мікі, її до школи принесли учні. Ще одна учениця принесла двох папуг. Ще є дві шиншили - хлопчик Грей та дівчинка Масяня. Одну приніс учень 9-го класу, а іншу директор школи Олександр Остапчук.
- Спочатку я купив її для себе, хотів, щоб вона жива у моєму кабінеті, - говорить Олександр Остапчук. - Але вона робила багато безпорядку вночі і я вирішив, що у шкільному живому куточку їй буде краще.
Нещодавно у школу принесли білого кролика - Сніжинку, але хлопчик це чи дівчинка поки ще не перевірили, бо, як каже пані Гайда, кролик ще адаптовується. Учень 5-А класу Северин Дубик приніс у школу рибки.
- У мене вдома 2 травня народились рибки і вони виросли, от я приніс їх сюди, - каже Северин. - Мені подобається, що у нашій школі є тваринки. Я їх годую. Раніше я не звертав увагу, що тут щось є, а тепер захопився тваринами і почав часто приходити. І ще вони піднімають настрій для навчання.
Акваріум з рибками стоїть у кабінеті 5-В класу і доглядає за ними учениця цього ж калсу Катя Доскач.
- Найбільше тішить те, що під час перерви чи після уроків тут дуже багато дітей, - розповідає Галина Гайда. - Всі хочуть погладити, погодувати, залізти зі мною у вольєр, потримати тваринок. Ми навчили діток годувати тваринок через сіточку дирочки, вони дають їм печиво, соломку, яблучка, морковку. І тварини з рук їдять.
Їжу для тварин купує не лише школа. Батьки та учні теж часто приносять різні смаколики для шкільних улюбленців. Прибирає та доглядає за тваринами сама Галина Гайда. Жінка кожниз два дні чистить вольєр і постійно годує тварин. Пані Галина признається, що робити це трохи важко, але її тішить, що зоокуток приносить радість для дітей. Вчителька дозволяє учням гратись з тваринами, тримати їх на руках, єдине про що просить, щоб діти голосно не говорили і не махали руками, бо це може злякати тварин.
- Я прибираю сама, бо дітям не варто це робити - це все таки послід, - каже жінка. - Можливо воно трохи важко і надоїдає, бо тварина хоче догляду, але найбільша радість в тому, що діти тішаться, вчаться любити тварин. Діти питають мене, як я в той вольєр заходжу, бо вони ж не бачать невеликої дверки знизу. А я їм показую, вони залазять до мене і граються з тваринками.
Галина Гайда вважає, що живий куток у школі має бути. І не лише для того, щоб ним тішились діти, а й для кабінету біології. Адже у програмі є теми про поведінку птахів, характер руху риб, зовнішню будову птаху. А завдяки таким живим куткам можна наочно показати учням усе, що їм потрібно знати.
Джерело: 20 хвилин