Віра Олександрович

На Тернопільщині хочуть захистити водіїв на «євробляхах»

Основне

Водіїв на «євробляхах» треба захистити і дати їм змогу легалізувати авто – дешевше, впевнені депутати з Івано-Франківщини. Тернопільські політики, схоже, підтримують цю думку, бо також «стурбовані ситуацією, що склалася у зв’язку із неналежним врегулюванням питання розмитнення та оподаткування автомобілів з іноземною реєстрацію, оскільки вказане має своїм наслідком високий рівень соціальної напруги».

Власне, із проектом рішення «Про розгляд звернення Івано-Франківської обласної ради до Голови Верховної Ради України Андрія Парубія щодо необхідності якнайшвидшого прийняття проектів законів України №9518 та №9519, спрямованих на створення умов для доступності придбання автомобілів громадянами України» можна ознайомитися на сайті обласної ради.

облрада
облрада

Отже, депутатам пропонують, розглянувши рішення Івано-Франківської обласної ради від 15 лютого 2019 р. №1077-27/2019, підтримати його на наступній, наприклад, сесії.

Цей документ планують надіслати Голові Верховної Ради Андрію Парубію та в Івано-Франківську обласну раду.

До речі, провести це засідання уже мали б у конференц-залі на вул. Грушевського, 8, бо там уже полагодили дах і завершують внутрішні ремонтні роботи.

evroblyahy
evroblyahy

Щоб ви зрозуміли, про що йдеться, цитуємо звернення, яке прийняли політики з Івано-Франківщини:

«…Згідно з даними Державної фіскальної служби, в Україні перебувають понад мільйон автомобілів, які були ввезені з-за кордону. Основною причиною купівлі таких автомобілів була і є їхня невелика вартість...

8 листопада 2018 року Верховна Рада України ухвалила закони України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів» та «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України», які набрали чинності 25 листопада 2018 року.

Власники автомобілів з іноземною реєстрацією згідно з цими законами мають тільки 180 днів з дня набрання ними чинності для того, щоб розмитнити авто ввезене з-за кордону. Для тих, хто встигне зробити це за перші 90 днів, передбачена 50% знижка на розмитнення (тільки акциз). Крім базової ставки акцизного збору, до вартості розмитнення також включають 20% ПДВ, 10% ввізного мита і 3-5% збору на обов’язкове державне пенсійне страхування.

Звертаємо Вашу увагу на те, що вказані умови є неприйнятними для більшості власників автомобілів з іноземною реєстрацією... Більше того, підвищує соціальну напругу і той факт, що вищевказаними законами встановлено пільговий період на розмитнення для таких автомобілів тривалістю лише 90 днів. Оскільки із 25 листопада 2018 р. до 22 січня 2019 р. (включно) було оформлено майже 44 тис. авто із єврономерами, то навіть якщо кожен наступний день буде пікове розмитнення 2700 автомобілів щодня, то лише 110 000 тисяч автомобілів можливо буде розмитнити. Це приблизно – 10% від усіх автомобілів із іноземною реєстрацією.

Отже, 90% усіх автомобілів з іноземною реєстрацією неможливо буде розмитнити… Вважаємо, що сьогодні розмитнення автомобілів в Україні має відбуватися за ставкою не більше 10% від вартості автомобіля, а також вважаємо за необхідне встановлення пільгового періоду для розмитнення автомобілів, що були ввезені на митну територію України, тривалістю не менше 3-х років...

Вищевказані способи врегулювання питання розмитнення і оподаткування автомобілів з іноземною реєстрацією передбачені проектами законів України №9518 «Про внесення змін до розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо спрощення оподаткування транспортних засобів» і №9519 «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо спрощення оподаткування транспортних засобів», які були зареєстровані у Верховній Раді України 31 січня 2019 р.».

Відтак, депутати вважають, що вищевказані законопроекти запровадять нову модель оподаткування операцій із придбання транспортних засобів і дозволять зменшити вартість нових транспортних засобів тощо. Чи всі такої думки? На це запитання можна буде відповісти незабаром. Тим паче, із в Україні вже із 24 травня почнуть штрафувати власників «євро блях». При цьому є кілька умов, за яких стягнення відрізнятиметься від кількох тисяч до десятків тисяч гривень (читайте ТУТ, ТУТ і ТУТ – прим.).

Фото авторки і з відкритих джерел

Вибір читачів за тиждень

Відео