Віра Олександрович

Петро Якимчук: «Зросла мінімальна зарплата, тому тернополяни платитимуть більше»

DSC_0157

Актуальні питання щодо сплати податку на нерухоме майно нещодавно обговорили у Головному управлінні Державної фіскальної служби (ГУ ДФС) Тернопільщини.

Нагадаємо, до 1 липня із податкових інспекцій ГУ ДФС в області фізичним особам-платникам податку на нерухоме майно надіслали податкові повідомлення-рішення про сплату сум податку із зазначенням відповідних платіжних реквізитів. Ось тоді і почалися проблеми у багатьох тернополян.

- Власник із моменту отримання платіжки протягом двох місяців має цей податок сплатити, інакше до нього застосують санкції, - наголосили у податковій. – Це дійсно встановили законодавчо.

Ставки прийняли відповідні ради для своїх територій

Аби у краян було менше проблем у подальшому, заступник начальника Головного управління ДФС в області Петро Якимчук провів брифінг і розповів про те, що робити, якщо податкове повідомлення про сплату не надійшло або ж  його отримали із неправильними нарахуваннями тощо.

- У 2017 році платники-фізичні особи сплачують податок за житлову і нежитлову нерухомість за 2016 рік за ставками і з використанням пільг, що застосовувалися при розрахунку податку минулого року, - каже Петро Якимчук. – Нагадаю, для жителів Тернополя ставка податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, не змінилася і складає один відсоток від мінімальної заробітної плати. Однак із 1 січня 2016 року зросла мінімальна зарплата, відповідно - змінилася і сума податку за 1 квадратний метр - 13,78 грн.

В інших населених пунктах області, уточнює фахівець, застосовують ставки, прийняті відповідними радами для своїх територій. Ця інформація розміщена на субсайті ГУ ДФС у Тернопільській області. До того ж, відповідні рішення можна знайти на сайтах місцевих рад.

- Загалом на Тернопільщині налічується 36,9 тисяч платників податків на нерухоме майно, - уточнює він. – Відтак сформували 44,9 тисяч повідомлень-рішень, тобто одному громадянину подекуди вручали не одне, а кілька таких повідомлень. Для порівняння: торік їхня кількість була 25,3 тисяч. Тож кількість потенційних платників збільшилася на 19,6 тисяч, або в 1,8 раза.

Можна звірити усі дані ще до отримання платіжок

Загалом у нашій області на обліку перебувають 99 тисяч фізичних осіб, які є власниками нерухомого майна, уточнює фахівець. Додаткові нарахування уже здійснили для 12,5 тисяч громадян, площа квартир яких - від 60 до 70 кв. м (через зміну пільгової площі, порівняно із 2016 роком – прим.).

- Нарахована сума податкових зобов’язань становить 24,7 млн грн, якщо у 2016-му було 10 млн грн, тобто приріст нарахувань становить 14,7 млн грн, або в 2,5 раза, - додає Петро Якимчук.

Платіжки отримали ті власники нерухомого майна, відомості про яке містилися у реєстрі прав власності на нерухоме майно, а також є в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. До нього вносять інформацію про об’єкти нерухомості із 2013 року.

- Якщо платник помітив у податковому повідомленні-рішенні некоректні дані, наприклад щодо квадратури, наданої пільги, а отже, і суми податку, то він зможе піти у фіскальну службу за місцем реєстрації і все з’ясувати, - стверджує Петро Якимчук. - Навіть якщо сама нерухомість зареєстрована в іншому регіоні.

Водночас, за його словами, можна звірити дані до отримання платіжок, якщо платник розуміє, що податок його не омине, щоб не довелося писати скаргу щодо неправильності розрахунків, так звану адміністративну апеляцію.

Фото, надане Відділом організації роботи ГУ ДФС в області

Вибір читачів за тиждень

Відео