Сезон молодої картоплі провалено (Агро-новини)
Ціна на молоду картоплю наразі рекордно низька — у південних областях її відпускають з поля по 2 грн/кг.
Про це повідомила виконавчий директор Української асоціації виробників картоплі (УАВК) Оксана Руженкова.
– Ринок обвалено. Сезон ранньої картоплі можна назвати відверто провальним, незважаючи на відкриття експорту до Білорусі і вихід сюди двох потужних вітчизняних експортерів – ФГ «Аделаїда» і ПП «Александр А. Синенко». До цієї країни було відправлено мінімальний обсяг картоплі, бо в Білорусі теж впала ціна і немає попиту, – зазначила вона.
Попит на молоду картоплю був, коли в Росії готувалися і проводили Чемпіонат світу з футболу. На той момент Росії бракувало свіжих овочів, які неочікувано легко проходили реекспорт через Білорусь.
Також зазначається, що картоплярі, які вперше опановували механізм встановлення ділянок, вільних від карантинних організмів, дещо забарилися, очікуючи на перші сертифікати, і змогли вигідно реалізувати на ринку ЄАЕС доволі незначний обсяг ранньої картоплі.
Приватні господарства-одноосібники півдня України не зуміли скористатися послугами лабораторій Держспоживслужби зі встановлення вільних ділянок. Відповідно внутрішній ринок виявився перенасиченим молодою картоплею.
Станом на 13 липня на оптовому ринку «Шувар» (Львів) ціна на молоду картоплю коливалась у межах 3,5-5 грн/кг, на «Нежданному» (Херсонська область) – 2,8-3 грн/кг.
Відтак картоплярі з острахом чекають виходу на ринок середностиглих сортів картоплі, зауважила Оксана Руженкова. Також доволі складно спрогнозувати ціну на період масового копання картоплі.
– Єдина надія – на переробників, які пожвавили свою роботу з виробниками, розуміючи, що скорочення числа професійних картоплярів і виробничих площ боляче позначиться на їхньому бізнесі, – зауважила вона.
Українська продукція на 10% попереду китайської
«T. B. Fruit» в цьому році планує стати одним з лідерів виробництва концентратів, виробивши 80 тис. т лише яблучного концентрату. Це стане можливим завдяки сприятливим погоднім умовам і гарній врожайності яблук.
Про це повідомив заступник директор департаменту продажу групи «T. B. Fruit» Олександр Кудін під час конференції «Плодівництво: плоди, ягоди, фрукти. Сучасні тренди».
– Ми закуповуємо сировину на Прикарпатті і Закарпатті, де сконцентровано найбільше диких садів. Тому що в Україні наразі, на жаль, дуже мала кількість органічних яблуневих садів і виробники цієї продукції більш орієнтуються на експорт і «Fresh Market», просячи за свій товар високу ціну, – зазначає пан Кудін.
Також він розповів, що у 2014 році кожна 10 пляшка соку в США була розлита з українського концентрату і зазначив, що цьогоріч компанія «T. B. Fruit» налаштована перевершити цей рекорд.
– Для цього нам сприяють погодні, а також економічні умови. Нещодавно в США прийняли закон про 10% мито на китайський концентрат, і наш продукт буде тепер на 10% попереду, – пояснив Олександр Кудін.
За його словами найбільший ринок збуту продукції «T. B. Fruit» – Європа, здебільшого Німеччина, оскільки там високе споживання соку. Також компанія останнім часом активно підкорює азіатські ринки, в тому числі і Японію.
– Хоча в цій країні підвищені вимоги порівняно з європейськими країнами. За останні 2-3 роки компанія збільшила постачання продукції в Японію в десятки разів. Якщо раніше ми продавали незначну кількість, яка вимірювалася в сотнях тонн, то зараз говоримо вже про тисячі, – уточнює представник компанії.
Він прогнозує, що цього року 40% продукції «T. B. Fruit» направиться в США, 20-30% – Азію, 20-30% – Європу і на внутрішній ринок всього 5%. Щодо України, то тут найбільш затребуваними є яблучний і вишневий концентрат.
Фото з відкритих джерел