Скільки коштує “популярність” тернопільської влади?

Прозорість та публічність інформації про функціонування органів влади та використання ними бюджетних коштів є ефективним інструментом контролю суспільства за їх діяльністю.

Головними посередниками у цих відносинах є засоби масової інформації, які за допомогою надання послуг із розміщення інформаційних матеріалів можуть здійснювати вплив на формування громадської думки. Саме через це органам влади вигідно проводити політику налагодження відносин із ЗМІ, для забезпечення формування позитивного іміжду, що в свою чергу, підвищить рівень довіри населення.

З метою досягнення вищезазначених цілей у 2015 році на радіо вийшло 299 інформаційних повідомлень (кількість трансляцій 28 731), створено і показано по телебаченню 4 телепередачі та 24 сюжети, які виходили 240 разів, в друкованих виданнях було розміщено 15 000 кв. см. інформаційних повідомлень, у яких було висвітлено діяльність тернопільських органів влади. Такі послуги були надані газетами «Свобода» та «Номер один», ТОВ «Агенція «Тернопіль-Медіа», ПП «Агенство Тернопільських новин», ТОВ «Радіо тон», Тернопільською обласною державною телерадіокомпанією, телеканали TV-4 та ІНТБ (рис. 1.).

Рис. 1. Витрати на висвітлення діяльності органів влади в Тернополі за 2015 р., грн.

Скільки ж обласних коштів було потрачено на отриманні послуги? Відповідно до реєстру укладених договорів, за моїми підрахунками, на дані послуг у звітному році було потрачено 137 400 грн. Така сума коштів та кількість постачальників послуг підтверджує налагодження відносин нашої влади із засобами масової інформації, що забезпечує зменшення критики з боку ЗМІ.

Найбільше коштів отримала газета «Свобода», якій було надано 20 000 грн. за висвітлення діяльності обласної ради (4000 кв.см по ціні 5,00грн.) та 25 000 грн. за надання послуг з розміщення інформаційних матеріалів (5000 кв.см по ціні 5,00грн.). Як виявилось, дана газета є спільним виданням Тернопільської обласної державної адміністрації та Тернопільської обласної ради і у звітному періоді з метою забезпечення якісного та вчасного виходу, газета отримала 500 000 грн., які були спрямовані на утримання 16 працівників. Надаючи газеті «Свобода» фінансову підтримку органи влади, як бачимо, ще додатково оплачують послуги за надання інформації про їхню діяльності, що свідчить про відсутність зобов’язань газети щодо висвітлення діяльності влади, такі «подвійні» витрати є неефективними.

Відповідно до ЗаконуУкраїни “Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації” зазначено, що рішення органів місцевого самоврядування, їхні нормативно-правові акти публікуються в офіційних виданнях та друкованих засобах масової інформації відповідних органів місцевого самоврядування.

Тому є позитивним те, що Тернопільська обласна державна адміністрація та Тернопільська обласна рада мають спільний друкований засобі масової інформації, який формується за рахунок бюджетних коштів, але відповідно до даного закону він має бути її офіційним виданням, здійснювати публікування нормативно-правових актів влади, інформувати та звітувати населення про останні події в області, а не розміщувати політичні реклами та агітації. Проте бюджетне фінансування газети створює всі можливості для політичних сил, які знаходяться при владі, за рахунок висвітлення своєї діяльності приховано розміщувати політичні реклами, що ставить у нерівні можливості інших партій під час виборчого процесу.

Наведені вище витрати, які органи нашої влади спрямовують на забезпечення своєї «популярності», а також на видавництво газети «Свобода» є непрозорими та нераціональними, що позбавляє можливості спрямувати дані кошти на належне фінансування існуючих потреб розвитку області.

Середа Ольга

 

Стаття підготовлена для Конкурсу студентських публікацій на тему "Використання коштів обласного бюджету Тернопільської області", що проводився ГО "Експертно-аналітична група "Акцент" спільно з ГС "Рада бізнесу Тернопілля" та кафедрою фінансів ім. С. І. Юрія Тернопільського національного економічного університету. Конкурс проводився за фінансової підтримки ГС "Рада бізнесу Тернопілля.

Вибір читачів за тиждень

Відео