Орест Сарматський

Столітні хоругви можна побачити у замку на Тернопільщині (фото)

Заставка01

Сакральна колекція Національного заповідника «Замки Тернопілля» поповнилась двома давніми церковними атрибутами – хоругвами, яким понад 100 років.

Про це Укрінформу розповіла молодший науковий працівник заповідника Наталія Цвях.

- У фондах нашого заповідника, зберігається понад 50 хоругв (фан)  кінця XVIII – початку XX століть. Відтепер тут, у Збаразькому замку, буде ще дві. Нам передали їх парафіяни дерев’яної церкви святого Миколая села Бодаки, що біля Збаража.

х02 (Copy)
х02 (Copy)

- Це – оригінальна пам’ятка сакрального мистецтва, якій упродовж більш століття вклонялися віруючі, виносили святиню із храму для церковних процесій піл час празників, урочистих подій, різних релігійних обрядів, зустрічей високого духовенства. Кожна із хоругв - символ перемоги над гріхом, - каже Наталія Цвях.

За її словами, одна із хоругв – тканинна, оздоблена рослинним орнаментом з хрестом, двостороння, з живописними зображеннями Різдва Христового та Великомучениці Варвари.

х03 (Copy)
х03 (Copy)

На іншій стороні хоругви на зеленому тлі у фігурному обрамленні зображено Святу Варвару з довгим хвилястим волоссям. У правій руці вона тримає чашу, у лівій - сувій.

Ще одна хоругва теж двостороння, із живописним зображенням на полотні Воскресіння Христового та Святого Георгія Побідоносця.

х04 (Copy)
х04 (Copy)

Як вважають релігієзнавці, через певний брак таких сакральних пам’яток, дуже важко дослідити витоки та поширення церковних хоругв упродовж всієї історії їх існування на українських землях.

В Україні найдавніші такі богословські пам’ятки датуються останньою чвертю XVI ст., зокрема, такою є хоругва з церкви у Старій Солі на Львівщині – початком XVII ст.

Як засвідчують збережені церковні хоругви останньої чверті XVI– ХІХ cт., вони були тісно пов’язані з іконописом. Досить часто майстер, який писав ікони для іконостасу, малював також і хоругви.

Фото з допису

Вибір читачів за тиждень

Відео