
Тернопільське підприємство виготовляє безшумні електромотоцикли для військових (фото)
Компанія вже провела кодифікацію цієї техніки, що дозволяє замовляти її за кошти держбюджету та використовувати у Силах оборони України. Однак наразі мотоцикли для військових купують благодійні фонди або безпосередньо самі захисники організовують збори

Електробайки для військових виготовляє компанія з Тернополя. Такий транспорт має попит серед бійців завдяки безшумності та відсутності теплового сліду, а також можливості використовувати його як зарядну станцію. Про це журналісту Терену розповів засновник компанії Павло Рудакевич.
Зауважимо, що Міноборони кодифікувало майже 30 зразків автомототехніки. Серед них і електромотоцикл, який виготовляють у Тернополі. Загалом Силам оборони України дозволили використовувати квадроцикли, багі, “амфібії”. Кодифікація дозволяє замовляти озброєння та техніку за кошти державного бюджету та використовувати у Силах оборони України.
За допомогою системи Brave1 ми одні з перших на цій платформі провели кодифікацію цих байків для того, щоб їх замовляли офіційно Сили оборони. Однак наразі у нас немає контракту з Міністерством оборони України. Як правило, електробайки для військових сплачують благодійні фонди, або ж самі військові організовують збори, – говорить Павло Рудакевич.

Вартість одного такого байка – майже 197 тисяч гривень з урахуванням знижки для військових. Для потреб захисників компанія відправила вже кілька сотень такої техніки, зазначає Павло Рудакевич. Як каже він, до повномасштабного вторгнення підприємство виготовляло цивільні мотоцикли, які довелося трансформувати під військові потреби.
На початку повномасштабної війни ми не розуміли, що буде далі. Але в нас були на залишку кілька цивільних мотоциклів, і ми їх просто передали військовим. Від них був запит, вони вже мали до цього досвід користування цими байками, – пригадує Павло Рудакевич.
Після користування військові дали відгуки, завдяки яким внесли зміни в конструкцію. Весь процес еволюції від цивільного електробайка до зразка військової техніки тривав близько року.
Змінилось в конструкції багато що. Більш тяговий двигун, “агресивніші” покришки, менший діаметр коліс, перероблена проводка. Байк став повільніший, але підвищився крутний момент. На борту з'явився перетворювач на 220 вольт, – каже засновник компанії-виробника мотоциклів.

Вага самого байка 80 кг, запас ходу на одному заряді акумулятора 150 кілометрів, або три мотогодини, продовжує Павло Рудакевич.
Максимальна швидкість 70 кілометрів на годину. Час потрібний для повної зарядки – 4 години. Він витримує навантаження до 150 кілограмів, що дозволяє військовим навішувати спорядження, – каже він.
Як каже засновник компанії, такий клас транспорту підходить практично для всіх родів військ.
Фото Терену