Тернополяни можуть скористатись порадами для лінивих вчителів
Уроки, на яких учні самостійно досліджують тему, можуть практикувати тернопільські вчителі іноземної мови. Завданням такого дещо лінивого викладача буде поставити правильні запитання. Так можна змусити учнів знайти головну ідею і деталі, пояснила волонтерка Ешлі Емерсон на Camp LEAD-Zalishyky.
Вона починає заняття з викладачами, ділячи їх на групи і пропонуючи розмову лише за допомогою питань. Перший, хто зупиняється і не запитує, втрачає інформацію. Тепер ми розуміємо важливість запитань. Як же їх використати на уроці?
– Ділимо учнів на 4 групи, даємо частинку тексту кожній із них, – розповідає Ешлі. – Вони вирішують, чому саме ця частинка є важлива для загального змісту. Це роблять за допомогою відповідей на питання: Чому? Як? Що? Далі ми обговорюємо ці частини і з’єднуємо усі чотири в одну.
Питання може ставити вчитель перед читанням тексту, але вони повинні бути:
1. Відкриті.
«В якому році провели битву?», – це поганий приклад питань.
«Як зміни в системі британської освіти вплинули на життя студентів?» – це хороший приклад, який спонукає до читання, пошуку інформації, аналізу і говоріння.
2. Такі, що провокують мислення (Thought-provoking).
«Чим відрізняється британська система освіти від української?» – чудове питання, якщо у тексті не йшлось про українську модель.
Питання пункту 1 викликає наступні:
– «Які типи шкіл є в британській системі освіти?», «Яка між ними різниця?»
4. Такі, що повертають назад (Recurs).
Тобто усі додаткові питання мають повертати до головного, знову і знову нагадуючи повідомлення тексту.
Фото Camp LEAD