У Тернополі можна відчути дух Нового року та Різдва, споглядаючи вітрини (фоторепортаж)
Аби створити насправді передноворічно-різдвяну атмосферу, у Тернополі уже кілька років поспіль міська громада організовує низку цікавих атракційних конкурсів.
- Їхня загальна назва - «Феєрія новорічного міста», говорить сама за себе. Ідея в тому, аби отой період, починаючи із 1 грудня аж до після Водохреща, 20 січня жителі міста, завдяки фантазії, оригінальності цікавих ідей могло би створити на своїх вулицях, у під’їздах і вікнах, на балконах та вітринах, у вікнах і вітринах справжню веселкову феєрію серед зими, - каже начальник міського управління культури і мистецтв Світлана Козелко.
Тобто, йдеться про облаштування своєрідного оптимістично-барвистого, різнокольорового, позитивно-емоційного поля, у якому важливо все: візуалізація, кольори, звуки, навіть, запахи.
Усе це разом й покликане створити у містян, туристів, гостей міста позитивні емоції, справжню атмосферу свят, що наближаються, тривають і згодом закінчуються.
Конкурс, до якого завжди запрошують усіх жителів обласного центру, установи, підприємства, ресторани, кафе, торгівельні та навчальні заклади має три номінації. Це - «Зелена Модниця», «Настрій, дарований серцем» та «Карнавал прикрас» - за найкраще оформлення ялинки, подвір’я, зовнішнього вигляду оселі і вітрини відповідно.
Кожен учасник конкурсу заздалегідь починає працювати над тематикою, продумує зміст, святкову ідею, якусь історію. Все це й враховує журі під час підбиття підсумків конкурсів, як і нестандартні рішення, вибір екологічних матеріалів для оздоблення.
В останні роки особливої популярності у тернополян набирає їхня участь у номінації «Карнавал прикрас». Саме у передноворічні дні, вітрини міських магазинів перетворюються на своєрідні віконця у світ новорічної казки, де є не тільки традиційні атрибути-символи Нового року, алей панує дух Різдвяних свят.
- Знаючи, що серед кольорів-символів Нового, 2022 року обрано сріблястий відтінок, ми це використали в оформленні нашого торгівельного закладу, - каже продавчиня Світлана Сененська. – Фактично, ми розпочали оформлювати наш магазин ще з входу – виставили старе піаніно, валізу, ретро-телевізор, а ще – елементи старого автомобіля із розмальованим лобовим склом. Поруч – іграшки, штучні ялинки. Люди йдуть, зупиняються, діти тягнуть батьків зайти у магазин, подивитися, що там є, заходять й виходять з покупками з посмішками…
А ось у сусіднім магазині у вітрині виставили велетенського сніговичка й кота. Усі зі пов’язаними шарфами, які, очевидно, слугують для них й протиепідемічною маскою.
Неодмінний атрибут цьогорічних святкових тернопільських вітрин – дерево, як образ, символ-стихія Нового, 2022 року.
- Ми вирішили не дуже загромаджувати вхід до нашого закладу. Дотримуємося мінімалізму. Наше кафе відкрилося цього року. І доріжку до нього оформили імпровізованими деревами, які світяться.
Блиск відібиваєтсья у склі на вітринах фасаду, й виглядає, що заходить такою світловою доріжкою на територію, яка вабить до себе сотням маленьких світлячків, - каже менеджер закладу Наталія Куца.
Поруч - ще одна будівля середмістя Тернополя. На першому поверсі – магазин, де торгує Вікторія Самуляк.
- Ми вирішили нагадати, що головне у наступному Новому році, зрештою, як і в кожному - це єдність людини і природи. Бачите, тут – пеньок, на ньому мох, старий непотріб-металева діжка, але пофарбована екологічно чистою фарбою, поруч звірята, теж із еко-матеріалів, тобто – тут така собі міні-сценка, яка спонукає пішоходів зупинитися, роздивитися цю атракцію, задуматися над органічним поєднанням природи і людини, як її невід’ємної частини, - показує оформлення магазину пані Вікторія.
У вітрині іншого торгівельного закладу привертає увагу образ Часу – годинник, виготовлений із цупкого паперу, поруч – теж естетично у світлих, пастельних тонах розташовані будиночки, як символ домашнього затишку…
Безумовно, передновірчно-різдвяний Тернопіль – це не Нью-Йорк, Лондон чи Париж із неймовірними новорічними вітринами, справжніми театральними декораціями. Але це не так й важливо.
Головне, що такі конкурси, як «Феєрія новорічного міста» дають його мешканцям упевненість у тому, що творення новорічного настрою — у їхніх руках.
А що це так, - свідчать з любов’ю оформлені у ці дні вітрини у «Файному місті», які щораз креативніше і промовистіше стають уособленням новорічно-різдвяних свят. І кожна така святково облаштована вітрина – це свідчення головної ідеї - Новий рік і Різдвяні свята потрібно святкувати з тими, кого любиш. А це, окрім своїх рідних і близьких– місто. Місто, в якому живеш ти і твоя родина…
Фото автора