Як повернути товар в магазин?
Наше повсякденне життя тісно переплетене з торгівлею: майже щодня ми робимо покупки чи оплачуємо послуги. Але наскільки ми знаємо свої права, які нам гарантує Закон «Про захист прав споживачів»?
Що робити якщо товар виявився неякісним? Згідно закону при виявленні істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару, протягом гарантійного терміну споживач має право на заміну товару або повернення грошей. Істотним недоліком вважається недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, який виник з вини виробника та після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з таких ознак:
- він взагалі не може бути усунутий;
- на його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів;
- він робить товар суттєво іншим, ніж передбачалося при купівлі.
Вимога споживача про заміну товару підлягає негайному задоволенню за його наявності, а в разі відсутності товару– у двомісячний строк з моменту подання заяви. Якщо зробити це неможливо, то споживач має право на свій вибір вимагати заміни товару з недоліками на інший товар іншої марки (моделі) належної якості з відповідним перерахуванням ціни або повернення грошей. Якщо покупець обрав варіант повернення коштів, покупець повинен це зробити протягом семи днів. Розрахунок із споживачем у разі підвищення ціни на товар визначається виходячи з вартості товару на момент його покупки.
Чи можна повернути товар належної якості в магазин, якщо він Вам не підійшов? Повернути товар належної якості у магазин (або обміняти його на інший аналогічний) можна, якщо дотримані наступні умови повернення товару:
- його немає у переліку тих товарів, що не підлягають обміну та поверненню;
- він не використовувався, і зберігся у тому вигляді, якому його придбавали;
- пройшло менше двох тижнів з моменту придбання товару;
- є касовий або товарний чек.
Всі ці умови вичерпні. Тобто, якщо вони дотримані, можна сміливо йти в магазин. Продавці, як правило, обізнані з вашим правом обміняти чи повернути товар належної якості. Пам’ятайте: упевнена поведінка без зайвих емоцій і посилання на норми закону гарантують вам повернення грошей.
Що не можна повернути в магазин? Кабінет Міністрів України своєю постановою від 19.03.94 N 172 затвердив Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню). До цього переліку потрапили усі продовольчі товари, лікарські препарати та засоби, предмети сангігієни, а також деякі непродовольчі товари, зокрема, дитячі іграшки і товари для немовлят, тканини, килимові вироби метражні, білизна натільна та постільна, друковані видання, пиломатеріали, записані DVD-диски, інструменти для манікюру, педикюру, ювелірні вироби.
Чи можна повернути товар без чеку? Зберігати касові чеки – неодмінна риса хорошого покупця, проте часто, ми викидаємо їх або у загалі залишаємо у магазині. Вихід є! Для цього напишіть заяву про отримання копії товарного чека на ім’я директора магазину. Магазини, що використовують розрахунково-касові апарати, зобов’язані зберігати стрічки з даними про продаж товарів 3 роки. Якщо домовитися з адміністрацією не вийшло або чек не вдалося знайти, ви можете затребувати запис з камер спостереження. І надати це як доказ, але вже в суді. Кожен із нас споживач, тому знання своїх споживацьких прав є запорукою власного спокою. Законом передбачено досить широкий спектр прав покупців та можливостей щодо відстоювання власних інтересів, головне уміло та ефективно ними користуватися. Якщо у Вас виникли проблеми із поверненням чи обміном товару, не вагайтеся скористатися допомогою юристів.
Адвокат Боднар Ольга Володимирівна, керуючий АО «Твій адвокат», тел. 067 351 35 00