Оксана Бучко

Як тернополянам перетворити на реальність повернення товару

34434891_897938613726353_7906508443693875200_n

Інколи навіть дороговартісний товар розчаровує покупців.  Не влаштовувати може розмір, колір, форма або є інші підстави, через які покупку важко використати за призначенням. Чи реально повернути товар протягом14 днів із моменту його придбання, інформують у регіональному центрі з надання БВПД у Тернопільській області.

Так, статтею 9 Закону України «Про захист прав споживачів» передбачено, що споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням. Даний обмін повинен відбутися протягом 14 днів з дня покупки, не рахуючи сам день покупки, якщо даний строк не збільшено продавцем.

Варто пам’ятати, що Кабінетом Міністрів України затверджено Перелік товарів, що не підлягають обміну (поверненню), до яких належать як продовольчі товари, лікарські препарати та засоби, предмети санітарної гігієни, так і непродовольчі товари. Тому перед тим, як повертати товар, варто впевнитися, що його немає в даному переліку.

Отож, обмін товару можливий лише при дотриманні таких умов:

1) він не використовувався і зберігся у тому вигляді в якому був придбаний;

2) у покупця є касовий чи товарний чек;

3) не пройшло більш ніж 14 днів з моменту покупки;

4) даного товару не має у переліку товарів, що не підлягають обміну та поверненню.

Якщо ж ви звернулися в магазин для обміну товару, але на даний момент аналогічного товару немає у продажу, ви маєте право придбати будь-які інші товари, які наявні в асортименті з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості поверненого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж, про що продавець зобов’язаний повідомити вам у день надходження товару.

У разі розірвання договору купівлі-продажу всі розрахунки проводяться зі споживачем виходячи з вартості товару на час його купівлі, а сплачені гроші повертаються у день розірвання договору. У разі коли неможливо повернути гроші в день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше 7 днів.

У разі відмови представників магазину повернути або обміняти куплений вами товар, вони порушують такими діями права споживача. Тоді слід звертатись до керівництва магазину з письмовою вимогою, а також до Державної інспекції з захисту прав споживачів.

Інформацію надано Регіональним центром з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Тернопільській області в рамках реалізації загальнонаціонального правопросвітницького проекту «Я МАЮ ПРАВО» за матеріалами Кременецького МЦ з надання БВПД.

Фото з відкритих джерел

Вибір читачів за тиждень

Відео