13 Червня 2021, Неділя


У містечку на Тернопільщині майже 50 дітей отримали свідоцтва про позашкільну освіту (фото)

Влада Тернопільщини працює над проєктом програми протидії шкідливим звичкам

У Тернополі з’явився перший власник речей з відомої екологічної колекції (фото)

За добу від коронавірусу на Тернопільщині померло п‘ятеро осіб

На Тернопільські ОТГ розподіляють мільйони гривень

На Тернопільщині померла колишня головна лікарка

Це цікаво
13 червня в історії Тернопільщини

12 Червня 2021, Субота


Погода
Погода в Тернополі 13 червня

Художник з Тернопільщини матиме у Києві свій Центр сучасного мистецтва

Фоторепортаж
Дитячий хор з Тернополя співав для Вселенського Патріарха (фото)

Дивовижні килими можна побачити у замку на Тернопільщині (фото)

На Тернопільщині відбудеться мотопробіг

Тернопільщина: Присяжний і Головко уклали джентльменську угоду (фото)

У Струсові змонтували першу арку прогонової будови мосту на трасі Н-18 (фото)

Генеральний директор однієї з компаній Тернопільщини став «Людиною року» (відео)

Для тернополян звучатимуть золоті хіти минулого століття

В Україні продовжує дорожчати цукор попри врегулювання цін (Агроновини)

У Тернополі палав вантажний автомобіль (фото)

Фоторепортаж
Одна з відомих компаній Тернопільщини відзначила свій день народження на вершині гори (фото)

Відео
Чортківський ЦНАП – перший в Україні, де одночасно працюють дві найсучасніші системи (відео)

У Кременці водіїв маршруток зобов’язали видавати квитки

Фоторепортаж
Мандрівки Тернопільщиною. Будинки з паспортом (фото)

Юний спортсмен привіз до Тернополя «срібло» із Закарпаття

Анонс
Тернопільський ФК «Нива» завершить футбольний сезон у Херсоні

У Кременці відбувся масштабний концерт відомого танцювального колективу (фото)

За добу – майже 25 людей з Тернопільщини захворіли на коронавірус

Лікарню №3 у Тернополі не закриватимуть, але стиль роботи вже змінили

Власникам Bentley, Ferrari і Lamborghini на Тернопільщині заздрять не всі

Це цікаво
12 червня в історії Тернопільщини

11 Червня 2021, П’ятниця


Погода
Погода у Тернополі 12 червня

Відео
У церкві на Тернопільщині з’явилась святиня, яка зцілила багатьох людей (фото, відео)

Тернопіль 12 і 13 червня хоче показати приклад всій Україні

У Тернополі із автівки викрали близько 20 тисяч гривень

На Тернопільщині відзначили «Лемківський кермеш» (фото)

100 дітей з Тернопільщини відправили у оздоровчий табір (фото)

Анонс
Що чекає тернополян на вихідних

Фотофакт
Тернопільські «Красунчики дня»

Фотофакт
У Бучачі прибрали територію біля міської ратуші (фото)

Тернополянам на замітку: як правильно тренуватися при цукровому діабеті

Помер відомий тернопільський священник

Білорусь призупинила імпорт української сільгосптехніки для сівби (Агроновини)

У містечку на Тернопільщині вже не страшно їхати мостом

Бігти, щоб врятувати життя: у Тернополі відбулася «Благодійна миля»

Фоторепортаж
Тактико-спеціальні навчання провели для співробітників судової охорони та працівників поліції (фото)

Це цікаво
Таємниці прикрас із каменів знає ця тернопільська майстриня (фото)

Директор однієї зі шкіл Тернополя видав свою книжку (фото)

На Тернопільщині дівчина-продавчиня винесла з магазину товару на 30 тисяч гривень

У Тернополі чоловік уявив себе героєм фантастичного фільму

Фоторепортаж
Тернопільські рятувальники загасили умовну пожежу (фоторепортаж)

Поліцейські Тернополя затримали чоловіка, який 7 років перебував у розшуку за вбивство

У Чорткові до Чемпіонату Європи з футболу організували фан-зону

У Великих Бірках попрощаються з місцевим лікарем

На ремонт доріг до святинь Тернопільщини потрібно 800 млн. гривень

Тepнoпiльcькa oблacть опинилася нa 8 мicцi y peйтингy oблacтeй із нaйгipшими дopoгaми. Такі результати показав cepвic Navizor.com, який пpoклaдaє aльтepнaтивнi aвтoмoбiльнi мapшpyти дopoгaми iз кpaщим пoкpиттям.

Отже, у краї мaйжe 37% дopiг y кpитичнoмy cтaнi, у самому Тернополі – понад 40%. 

Водіям вapтo ретельно обирати дорогу

Ситуація без перебільшення катастрофічна. Але ж чому так сталося? Про це «Терен» запитав у директора департаменту розвитку інфраструктури Тернопільської ОДА Василя Ясіновського.

– На дорогах краю постійно тривають дорожні роботи. Орієнтовно за день майстри «латають» понад 2000 квадратних метрів ямковості, задіяні 17 бригад шляховиків, 43 одиниці техніки, у тому числі шість машин ліквідують ямковість ін’єкційно-струменевим методом. Але ж усі ці зусилля не надто рятують ситуацію…

– На цю тему можна дуже багато говорити. Насамперед, усі знають, що західні області України – патріотичні, тож особливо останній уряд Азарова фінансував їх за залишковим принципом. Так, наші дороги стали проблемою.  Річ у тім, що для експлуатації покриття є певний термін. Для того, щоб вони були у хорошому стані, мають бути якісні матеріали й утримання, що передбачає своєчасні ремонти. А цього надто довго не робили. Результат ми тепер і бачимо. Однак зараз обласна влада робить усе від неї залежне, аби виправити ситуацію. Так, розробили Програму до 2016 року і намагаються її виконувати. Цей рік оголошено Роком розвитку туристичної галузі, і цьому напрямку голова держадміністрації приділяє особливу увагу. Є певні напрацювання на рівні уряду. Йдеться про те, що будуть відкриті джерела фінансування на обласну Програму розвитку автомобільних доріг у напрямку до духовних центрів. Також мають бути додаткові кошти з обласної казни. Думаю, ситуація з ремонтом і експлуатацією доріг на Тернопільщині до 2016 року значно поліпшиться.     

– Виходить, автoмoбiлicтaм і любитeлям мандрівок поки що вapтo дoбpe opiєнтyвaтиcя, щoб нe нaтpaпити нa пoгaнy дopoгy чи бездоріжжя. А ви обстежували шляхи краю?

– Так. Навесні складена карта ремонтів доріг. Аналіз проводили представники усіх причетних служб, в тому числі ДАІ. Насамперед ми ремонтували дороги державного значення. Ви ж знаєте, ці шляхи проходять через усі наші райцентри, міста. Було багато нарікань на транспортний коридор Н-02, що з’єднує Україну із Західною Європою і проходить через наш край у напрямку Львова. Після обстеження усіх цих шляхів, як тільки дозволила погода, Служба автодоріг почала ліквідовувати ямковість. Поточні ремонти також проводили і на дорогах місцевого значення…

Згоден, це – не той омріяний усіма водіями ремонт. Але глибокі вибоїни майстри ліквідували, аби запобігти аварійності. Зроблено багато, і роботи досі не припинено. Нагадаю, у минулі роки на Тернопільщині була критична ситуація з транзитним транспортом – автомобілісти просто об’їжджали нашу область через жахливі дороги. Тепер, завдяки ініціативі керівництва Львівщини і нашого краю, ситуація суттєво виправилася. Отже, розвиватиметься логістика – будемо піднімати економіку краю.

«Ми вже відчуваємо децентралізацію»

– Скільки грошей і з яких джерел є на ремонт доріг цього року? Які саме шляхи відремонтують насамперед?

– При формуванні бюджетів, державного і місцевих, ми вже відчуваємо децентралізацію. Повноваження на місця уже почали передавати. Тобто формування бюджету вже не йде методом розподілу, як колись було, а знизу. Тому ремонти доріг «лягають» на місцеві бюджети. На це передбачені відповідні кошти.

Хотілося б окремо зупинитися на Програмі розвитку автомобільних доріг у напрямку до духовних центрів. У нашій області є чимало духовних святинь і туристичних Збаража, Кременця, Чорткова. На виконання згаданої Програми потрібно 800 млн. грн. Навряд чи держава зможе профінансувати усі необхідні кошти. Однак ми сподіваємося отримати бодай половину.

– Скільки тепер коштує капітальний ремонт одного кілометра дороги?

– За останній час такі роботи подорожчали приблизно на 20%. Тобто якщо раніше треба було 7 млн, то тепер – не менше 10-ти. Йдеться про повну заміну дорожнього одягу: основи, наступних шарів, визначених технологією, і покриття. Фактично, це будівництво нової дороги. Звісно, ті, суми, якими ми зараз оперуємо, – крапля в морі. Але нам вдається забезпечувати людям, які мандрують автотранспортом, безпечний проїзд.

– А що ж буде із легендарною трасою Львів-Тернопіль?

– Найгіршою ділянкою цієї дороги був об’їзд Золочева. Роботи там тривають. Там загалом планували вкласти у ремонт майже 25 млн грн. Наша область уклала договір про міжбюджетний трансферт на 1 млн грн. Але Львів задовольнився лише своїми коштами. Звісно, нову дорогу не збудують, але належний проїзд тієї важкою ділянкою забезпечать.

До слова, мільйон повернувся у наш бюджет, і ми спрямували його на ремонт доріг місцевого значення. Адже вони дійсно у поганому стані, бо їхній ремонт зазвичай фінансувався не в повному обсязі. До того ж, дороги між селами зазвичай будували без дотримання технологій. А прогрес не спинити – вага транспорту і його кількість весь час зростає. Ті дороги просто не розраховані на подібне навантаження, от і «сипляться»… Ремонт таких ділянок ми надалі будемо проводити спільно із органами місцевого самоврядування.

Новітні технології ремонту не застосовують

– Чи бачили ви, як ремонтують дороги за кордоном? Це далеко не те «латання» ям, яке проводять у нас…

– Мені доводилося бувати в Польщі, Німеччині. Там технології інші, прогрес на місці не стоїть. При будівництві доріг вони закладають армовані бетонні основи. Звісно, вони витримують набагато більше  навантаження. У нас ж усе традиційно. Але, думаю, з часом ми також дійдемо до європейського рівня. Потрібно лише, щоб дорогам приділяли належну увагу і виділяли на них реально необхідні кошти. Той час – не за горами…

– Які технології ремонту застосовують на Тернопільщині?

– Служба автомобільних доріг і виконавці робіт застосовують методи, передбачені державними будівельними нормами. Визнаю, це не є новітні технології. Однак ми вже освоюємо інші, сучасніші методи ремонту. Наприклад, рейсайлінг. До слова, на Тернопільщині є достатньо асфальтових заводів. Аби лише були кошти, виробництво запускаємо і працюємо…

– Що є причиною руйнування доріг? Іноді буває: шлях тільки нещодавно «латали», а він знову у ямах?

– Наголошую, якість ремонту напряму залежить від якості матеріалів. Складові асфальту: бітум, відповідна фракція щебеню і мінеральні порошки. Дорога довго витримує експлуатацію там, де є належне водовідведення. Якщо бітум неякісний, у покриття потрапляє волога. Спершу з’являється тріщина, особливо це часто стається при перепаді температур. Згодом утворюється яма.

Окрім того, бітум має властивість вивітрюватися від тривалої експлуатації. Він стає крихким, вкривається тріщинами, туди потрапляє вода… Ще один кричущий фактор – важковаговий транспорт. Через те, що наші дороги для такого не пристосовані, утворюються напливи. Асфальт тріскає, у нього потрапляє волога. І ми знову маємо ями…

Віра ОЛЕКСАНДРОВИЧ.

Фото – з сайтів oda.te.gov.ua і te.ukravtodor.gov.ua

Інфографіка – cepвicу Navizor.com

14

Залишити коментар

прайс-на-рекламу