Віра Олександрович

Без проблем: консультацію тернополянам нададуть письмово або усно

Консультація

Як отримати податкову консультацію? Як таку допомогу надають? Які вимоги є до такого прохання? Про це запитували читачі «Терену».

Відповідь на ці прохання ми пішли шукати у Відділ організації роботи Головного управління Державної фіскальної служби (ГУ ДФС) в області. Там пояснили: за вибором платника податків індивідуальну податкову консультацію нададуть в усній або письмовій формі. Втім, дотримуватися певних правил платнику податків таки доведеться.

На все – лише 25 календарних днів

А тепер – докладніше. Отже, індивідуальні податкові консультації надають: - в усній формі – контролюючі органи і державні податкові інспекції; - у письмовій формі – контролюючі органи в Автономній Республіці Крим, містах Києві і Севастополі, областях, міжрегіональні територіальні органи, центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну податкову і митну політику.

Індивідуальна податкова консультація, надана письмово, підлягає реєстрації в єдиній базі індивідуальних податкових консультацій і розміщенню на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, без зазначення найменування (прізвища, ім’я, по батькові – прим.) платника податків, коду за ЄДРПОУ (реєстраційного номера облікової картки – прим.) і його податкової адреси, - уточнили фахівці.

Єдиний реєстр індивідуальних податкових консультацій розмістили на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України за таким посиланням: Головна/Електронний кабінет платника/Інформація з реєстрів/Єдиний реєстр індивідуальних податкових консультацій (дивіться ТУТприм.).

За зверненням платників податків, контролюючі органи надають їм безоплатно індивідуальні податкові консультації із питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого поклали на контролюючі органи, протягом 25 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом, - пояснили у податковій.

Строк можуть продовжити, але не більше як на 10 днів

Окрім того, звернення платників податків на отримання індивідуальної податкової консультації у письмовій формі повинно містити: - найменування для юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові для фізособи, податкову адресу, а також номер засобу зв’язку та адресу електронної пошти, якщо такі наявні; - код за ЄДРПОУ (для юридичних осіб – прим.) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізосіб - прим.) або серію та номер паспорта (для фізосіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті - прим.); - зазначення, у чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації; - підпис платника податків; - дату підписання звернення.

При цьому на звернення платника податків, що не відповідає зазначеним вимогам, податкову консультацію не нададуть, а надішлють відповідь у порядку та строки, передбачені Законом України «Про звернення громадян».

До речі, уповноважена особа центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, може прийняти рішення про продовження строку розгляду звернення на отримання індивідуальної податкової консультації понад 25-денний строк, але не більше як на 10 календарних днів. І про це мають повідомити платника податків письмово до закінчення строку, визначеного абзацом 1 п. 52.1 ст. 52 Податкового кодексу України (ПКУ).

Фото із відкритих джерел

Вибір читачів за тиждень

Відео