Антитютюновий закон: що, де і як мають палити тернополяни
6 січня 2022 р. підписано антитютюновий закон № 4358 щодо охорони здоров’я населення від шкідливого впливу тютюну. Який прирівнює електронні цигарки до звичайних, а також забороняє рекламу та їхнє куріння у громадських місцях.
Проаналізували закон у Головному управлінні Держпродспоживслужби в Тернопільській області.
Згідно закону, заборонено рекламувати, спонсорувати або стимулювати продаж електронних цигарок та рідин до них, а також:
- Заборонений їх продаж неповнолітнім (особам до 18 років): за це передбачено штраф - 1020 гривень, а за повторне порушення протягом року — 10200 гривень.
- Важливими нормами закону є розширення переліку місць, де забороняється куріння, вживання, використання тютюнових виробів, електронних сигарет, заправних контейнерів, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння та кальянів. Єдиним місцем, де пропонується залишити можливість відведення місць для куріння всередині приміщення, є аеропорти.
- У місцях та закладах, в яких куріння, вживання, використання тютюнових виробів, електронних сигарет, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, кальянів заборонено, розміщується наочна інформація, що складається з графічного знака про заборону куріння і тексту такого змісту: «Куріння, вживання, використання тютюнових виробів, електронних сигарет, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, кальянів заборонено!».
- У спеціально відведених в аеропортах місцях для куріння, вживання, використання тютюнових виробів, електронних сигарет, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, кальянів розміщується наочна інформація, що складається з графічного знака і тексту такого змісту: «Місце для куріння. Куріння шкодить Вашому здоров’ю!».
- Впровадження вимоги до маркування упаковок електронних сигарет, рідин, заправних контейнерів та бездимних тютюнових виробів. Забороняється також використовувати смако-ароматичні добавки (фруктові, ягідні тощо) у будь-яких компонентах тютюнових виробів та електронних сигарет. Такі вироби найчастіше приваблюють дітей та молодь, які ще не мають шкідливої звички курити, створюючи хибне враження про менш шкідливі наслідки вживання тютюнових виробів.
- Закон забороняє рекламу в мережі інтернет, у т.ч. — у соціальних мережах чи інших цифрових мережах (крім інформації фізичних осіб на своїх особистих сторінках).
- Розмір комбінованого медичного попередження про шкоду куріння (текст та графічне зображення) на пачках тютюнових виробів збільшиться з 50 % до 65 % їхньої площі. Попередження міститимуть реалістичні зображення хвороб, спричинених курінням, та щорічно оновлюватимуться. Саме такий розмір графічних зображень запроваджений у всіх державах Європейського Союзу.
- Міські, сільські, селищні ради зможуть додатково визначати вільні від куріння місця в межах своїх громад.
Закон набирає чинності через 18 місяців із дня його опублікування.
Фото з допису