Конфлікти між водіями та велосипедистами часто виникають на вулицях міста

 Водії нарікають на те, що велосипедисти не дотримуються правил дорожнього руху, другі ж – що водії просто їх ігнорують, не поважають. До слова, велосипедисти доволі часто стають жертвами ДТП.

Як помирити водіїв та велосипедистів, з’ясовувала «RIA плюс».  До речі, поліція наразі є досить лояльною і до велосипедистів-порушників, і до пішоходів. Їх не штрафують, обходяться лишень попередженнями. А велосипедисти, як і водії, є учасниками дорожнього руху, вважають автомобілісти, і за порушення теж мають відповідати. Ця проблема набула широкого обговорення на сайті 20minut.ua.

- Якщо так чесно сказати, то винні ми самі - пішоходи, велосипедисти та водії, переважно не вивчили правил дорожнього руху, а грають в рулетку, виходячи з дому щодня. Тому, любі друзі, давайте вивчимо правила, бо в наших руках - наше життя, і тоді все буде добре у кожного з нас, - пише на сайті один із читачів.  Конфлікт між водіями та велосипедистами справді є, погоджується координатор проекту «ВелоТернопіль» Юрій Суходоляк. 

- Справа у тім, що у нас так склалося: той, хто на машині, вважає, що має більше прав, - каже він. - Водії взагалі не хочуть, щоб велосипедисти були на дорозі. Причиною конфлікту є нерозуміння водіями рівноправності з велосипедистами.  Юрій визнає, що велосипедисти, можливо, не завжди дотримуються вимог правил дорожнього руху. Але причин тому є декілька. Передусім у місті погано розвинута інфраструктура – бракує відповідних знаків, немає велодоріжок. Окрім того, іноді велосипедисти просто змушені їхати по дорозі.  Хоч згідно з правилами вони мають їхати по крайній правій смузі, повідомляє «20 хвилин».

- А узбіччя у нас засмічені, комунальники їх ще не прибрали, відповідно велосипедист змушений їхати по чистішій ділянці, - каже Юрій Суходоляк. - Можливо, деякі водії їздять по тротуарах, що теж заборонено правилами, але там чистіше і безпечніше. Можливо , дехто не показує поворотів. Вирішити це питання можна одним шляхом – більшого інформування велосипедистів. А також у нас мало соціальної реклами , яка стосується поваги до велосипедиста. 

До речі, ми плануємо проводити лекції у школах про правила поведінки велосипедистів на дорозі, а також у травні організуємо змагання серед школярів.  Цього року у місті активно займуться питаннями велоінфраструктури – міськрада виділила на це 500 тис грн, додає співрозмовник.

 - За ці кошти ми вирішили встановити на небезпечних ділянках знаки, які вказують, що тут рухаються велосипедисти, - каже Юрій Суходоляк. - Окрім того, плануємо облаштувати велосипедний маршрут навколо озера , з’єднавши його з парком здоров’я на «Дружбі». 

Вимоги до велосипедистів прописані у правилах дорожнього руху, нагадує   старший інспектор відділу управління превентивної діяльності головного управління Національної поліції в області Микола Ігнатченко. Приміром, відповідно до правил велосипедист має право керувати велосипедом, який обладнаний звуковим сигналом та світловідбивачами: спереду - білого кольору, по боках - оранжевого, позаду - червоного. Для руху в темну пору доби і в умовах недостатньої видимості на велосипеді повинна бути встановлена та увімкнена фара. 

- До речі, чи не щотижня на Тернопільщині стаються аварії, де травмуються велосипедисти, - каже пан Ігнатченко. - Так, 2 лютого о 7.30 неподалік від Великих Гаїв травмувався велосипедист. Водій таксі ВАЗ-2107, рухаючись в сторону Тернополя, збив велосипедиста, який рухався в попутньому напрямку. 60-річний чоловік із відкритою проникаючою черепно-мозковою травмою потрапив до лікарні. Хто з цих учасників дорожнього руху винен – визначить суд. 
 

Вибір читачів за тиждень

Відео