Матеріали ревізії, проведеної у Лановецькій міській раді, передали правоохоронцям
Фахівці з Тернополя провели державний фінансовий аудит Лановецького міського бюджету. У результаті – виявили факти прийняття неефективних управлінських рішень і здійснення ризикових операцій, що призвели до недоліків і порушень.
Як повідомили в Управлінні Західного офісу Держаудитслужби в області сьогодні, 20 квітня, експерти аналізували період із 01.01.2018 р. до 30.09.2020 р. Негаразди були при використанні бюджетних коштів на суму майже 25 млн грн.
– Прийняття рішення щодо запровадження орендних ставок за земельні ділянки на рівні 8%, а не в мінімальних розмірах, дало б змогу залучити до місцевого бюджету додаткових доходів на суму майже 7 млн грн, – кажуть аудитори. – Аналогічно при затвердженні розмірів пайової участі на граничному рівні, а не на мінімальному, міський бюджет міг би додатково отримати майже 6 млн грн.
Через прийняття необґрунтованого рішення щодо укладення із суб’єктом господарювання мирової угоди про зменшення суми збитків за використання земельної ділянки без правовстановлюючих документів бюджет недоотримав понад 1 млн грн.
– Допустили також неефективне витрачання коштів освітньої субвенції на суму 5,7 млн грн, – додають в офісі Держаудитслужби. – Це сталося через те, що не вжили заходів щодо приведення наповнюваності класів у навчальних закладах, котрі розташовані у сільській місцевості, до нормативної.
У міській раді, до того ж, не забезпечили освоєння впродовж 2018-2020 років 519 тис. грн коштів субвенції із державного бюджету. Її виділяли на соціально-економічний розвиток міста, але повернули назад.
– Брак дієвого контролю за виконанням робіт із капітального ремонту двох об’єктів соціальної інфраструктури міста призвів до неефективного використання бюджетних коштів на суму 2,6 млн грн, – продовжують аудитори. – Позаяк у заплановані терміни об’єкти не ввели в експлуатацію, а для завершення робіт можливі додаткові витрати бюджетних коштів.
Що цікаво, під час проведення аудиторського дослідження ініціювали ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності Лановецької міської ради за період з 01.01.2018 р. до 31.12.2020 р. Експерти й тут встановили низку фінансових порушень, що призвели до втрат, на загальну суму майже 1 млн грн.
– Вони виникли через оплату завищених обсягів ремонтно-будівельних робіт, зайву виплату працівникам міської ради матеріальної допомоги на оздоровлення, а також - відшкодування з міського бюджету різниці у тарифах комунальному підприємству у завищених розмірах, – уточнюють аудитори. – До завершення ревізії вдалося забезпечити відшкодування виявлених втрат на суму 286 тис. грн.
За результатами аудиту, фахівці надали свої рекомендації, спрямовані на підвищення якості формування дохідної та видаткової частин міського бюджету та ефективності використання бюджетних ресурсів. Задля повного усунення виявлених ревізією порушень законодавства Лановецькому міському голові відправили письмові вимоги. Матеріали ревізії передали до правоохоронних органів.
Фото із відкритих джерел