Орест Сарматський

Мода на сорти змінюється: яку картоплю обирають українські виробники? (Агроновини)

2701 (Copy)

Новий час диктує нові тренди у селекції насіннєвих сортів картоплі. Сьогодні на піку популярності ранні сорти, що вирощуються на поливі, однак «мода» на картоплю постійно змінюється.

Про світові та вітчизняні тенденції картоплярства EastFruit розповів директор компанії «Агріко Україна» Микола Гордійчук.

– Останнім часом картоплю української селекції вирощують катастрофічно мало українських господарств. Чому склалась така ситуація і як можна її змінити на користь вітчизняних сортів?

– Насправді українських сортів багато. Загалом в Державному реєстрі України зареєстровано більше 180 сортів картоплі. Це ті, які дозволені до поширення в Україні. Серед них близько половини – це сорти української селекції. Але згідно з опитуванням виробників, які вирощують картоплю, українську селекцію вирощують близько 20% фермерів. Решта 80% вирощують сорти іноземної селекції. Опитування проводила компанія «Клеффманн Групп» на замовлення Української Асоціації виробників картоплі. Сорти українські є, їх досить багато, але насінництво українських сортів не так сильно розвинене, як в іноземних селекційних компаніях. На це є об’єктивні причини. Не можна казати, що українські сорти гірші, чи менш врожайні. Просто, з точки зору комерційності та маркетингової підтримки, західні компанії більш активні на ринку. Вони вміють розвивати насінництво своїх сортів і популяризувати його серед виробників та кінцевого споживача. Водночас виробники українських сортів ставляться до цього дещо інакше. В свої часи була планова, централізована закупівля. Виробники чітко знали, що в них гарантовано куплять всю картоплю. Тому ніхто особливо сорти не просував. Селекція була, але самого насінництва не було. І тільки зараз, останні кілька років, «Інститут картоплярства НААН України», «Чернігівеліткартопля» почали активно популяризувати свої сорти.

– З часом «мода» на сорти змінюється, якими є сьогодні тренди у насінництві картоплі?

– Західна селекція досить швидко відреагувала на зміни клімату. Наразі дуже багато західних компаній реєструють надранні або ранні сорти. Водночас українська селекція відреагувала дещо пізніше, запропонувавши свої сорти. Виходячи на ринок пізніше на кілька років, є вірогідність того, що хтось цю нішу вже зайняв. А виведення сорту займає 12-15 років. Тому, про те, що буде через кілька років, варто було б думати ще 10 років тому.

Джерело: https://www.seeds.org.ua/

Лохину з ароматом персика вивели у США

2702 (Copy)
2702 (Copy)

Відтепер у США можна спробувати лохину із запахом персика. Такий сорт ягоди вивели селекціонери компанії Fall Creek Farm & Nursery. Новий вид лохини називається PeachyBlue (‘ZF08-029’). Сорт “персикової” ягоди середньоранній. Він характеризується високою врожайністю та великим розміром ягід (у середньому 16 – 18 міліметрів), повідомляє AgroTimes. Така лохина пристосована до вирощування в умовах північних гірських регіонів, витримує суворі зими та стійка до температури - 20 градусів та навіть нижче. Персиковий у ягоди не лише запах – вона має і нотки смаку персика. Наразі лохину PeachyBlue не вирощують у промислових масштабах. Компанія Fall Creek Farm & Nursery продає обмежену кількість саджанців. Ягоду переважно вирощують дрібні комерційні виробники. Нагадаємо, в Україні вже цього року з’явиться крафтове вино з лохини. Лохинове ігристе має міцність 7 градусів. Це не настоянка, а справжнє сухе вино. Першу партію сухого ігристого вина з органічної лохини виготовлять в Україні цього року. Ідея створити крафтовий напій з’явилась завдяки співпраці виробничого кооперативу «Ягідки» (ТМ BigBlue), що вирощує лохину на Київщині, та виробника сидру під торговельною маркою BerryLand. Цього року виробництво напою буде лімітованим – планується випустити лише 200 пляшок ігристого. Наступного ж року почнеться виробництво лохинового вина у промислових масштабах, зазначили у СВК «Ягідки».

Джерело: https://www.seeds.org.ua

Вибір читачів за тиждень

Відео