Оксана Бучко

На що тернополянам варто звернути увагу під час змішаного навчання

0200376s-2097-779x446

Дистанційне навчання ефективним зробити важче. Проте, тернополяни повинні бути готовими до  онлайн-періодів у новому навчальному році. Які засоби і прийоми варто застосовувати у змішаному навчанні радить Мелані Кітчен – координаторка навчальних технологій та розвитку персоналу з Нью-Йорка.

Про це пише vseosvita.ua.

Побудова спільноти та налагодження комунікації

Перші тижні ймовірно проведуть у школі. Тож вчителям потрібно насамперед налагодити комунікацію та розвивати цифрові компетентності. Не варто одразу кидатись з головою у навчальні матеріали.  Учням слід допомогти з новими цифровими інструментами. Якщо дають завдання в Google Classroom, діти мають бути знайомі з функціоналом платформи. Вчитель мусить перевірити, чи знають учні, як виконувати завдання та куди вносити відповіді. Надалі під час дистанційки це позбавить від уточнювальних дзвінків та повідомлень.

Спілкування з батьками

Під час онлайн-навчання саме батьки стоять на сторожі мотивації та залученості дітей, вони потребують підтримки від вчителів. Тож з ними треба встановити чіткий графік зв’язку та обміну інформацією. Це має відбуватися у зазначений час та на одній обраній платформі для спілкування.

Також вчитель міг би допомогти батькам опанувати всі інші платформи. Батькам буде складно допомогти дітям, якщо вони не знають, що робити з Classdojo, Seesaw чи тестами на Всеосвіті. На випадок непорозумінь можна створити чат для суто технічних питань. Якщо це обговорювати в навчальних чатах, може початися хаос – відшукати потрібне буде все важче з часом. А от окремий простір, де всі батьки зможуть поставити питання щодо роботи, допомогти одне одному – це саме те, що треба.

Педагогічне єднання

Зараз вчителі мають єднатися, як ніколи. Шкільна адміністрація має створювати умови для підтримування єдності в колективі. Щотижневі Zoom-конференції, регулярний обмін повідомленнями чи відео, зустрічі наживо невеликими групками – те, що зараз дуже потрібно всім. Такі зустрічі-засідання мають відбуватися регулярно.

Під час таких них не останню увагу варто приділяти психічному та емоційному стану вчителів. Пандемія, карантин, дистанційне навчання – це може призвести навіть до нервових зривів. Тому педагоги мають бути поруч одне з одним та допомагати.

У класі має відбуватися активне навчання

І якщо вже є можливість навчатись у класах, уроки мають бути цікавими та захопливими. Діти, особливо ті, кому до вподоби навчатися вдома, мають зрозуміти, що в класі цікавіше. Якщо ж вчитель на перших уроках після дистанційного навчання стане начитувати матеріал, а діти просто записуватимуть за ним, виникне цілком закономірне питання – який сенс ходити чи їздити в школу, якщо це мало чим відрізняється від навчання в інтернеті.

Інструкції мають бути чіткими

Так, як важливо пояснити усе батькам, так само важливо зробити пояснення дітям якомога чіткішим. Всі інструкції, мають бути прописаними та, бажано, збереженими в одному місці. Можна проговорювати з учнями, чого їм не вистачає в поясненнях чи що вони хотіли б змінити.

Зворотний зв’язок

Усе нове впроваджене повинне мати відгуки. Впроваджуєте новий інструмент навчання – спитайте, чи всім дітям зручно з ним працювати. Те саме питання ставте й батькам – наскільки успішно дитина порається з тою чи тою платформою, наприклад.

Не забувайте й самі давати зворотний зв’язок. Наприклад, багато педагогів жаліють, що на дистанційному навчанні складніше виставляти оцінки. А якщо складно вам, то дітям, ймовірно, теж. Тому надзвичайно важливо пояснювати свої дії, оцінки, завдання тощо.

Діти мають творити

Перевірити роботу учнів під час дистанційки дійсно важко. Діти легко можуть списати завдання, пошукати в інтернеті відповіді на вікторину та переписати звідкись есе. Щоб цього не сталось, завдання мають бути орієнтовані на процес творення. Можна запропонувати учням створювати власний контент. Хай вони самі складуть підсумковий тест, знімуть відео, запишуть подкаст чи намалюють комікс.

Фото vseosvita.ua

Вибір читачів за тиждень

Відео