Про усі секрети РРО розповіли жителям Тернопільщини
Які адміністративні послуги можна отримати у Центрах обслуговування платників (ЦОП)? Як правильно зареєструвати РРО? Як його знати з реєстрації?
Найбільше про це знає начальник управління обслуговування платників Головного управління ДПС в області Руслан Крисоватий. Нещодавно він провів «гарячу лінію» у Головному управлінні ДПС у Тернопільській області. Найцікавіші запитання та відповіді у Секторі комунікацій Головного управління Державної податкової служби (ДПС) в області запропонували читачам «Терену».
– У який строк можна отримати довідку про відсутність заборгованості щодо платежів?
– Довідку або відмову у наданні Довідки готують за основним місцем обліку платника, уповноваженим здійснювати заходи із погашення податкового боргу, недоїмки зі сплати єдиного внеску, іншої заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких поклали на податкові органи. Це відбувається протягом п’яти робочих днів із дня, наступного за днем отримання заяви.
Одразу зазначу, строк дії довідки – 10 календарних днів із дати її формування. Про це у довідці зазначається.
– Чи можуть у податковій відмовити у наданні довідки про відсутність боргів за наявності сум грошових зобов’язань, які оскаржують у суді?
– Так. За наявності у платника за даними інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів податкового боргу, та/або недоїмки зі сплати єдиного внеску, та/або заборгованості з платежів платнику готують лист (у довільній формі) із вмотивованою відмовою щодо надання такої довідки.
– Яким чином здійснюють реєстрацію РРО і взяття його на облік?
– Для реєстрації реєстратора розрахункових операцій (РРО) суб’єкт господарювання або представник суб’єкта господарювання подає до контролюючого органу лише заяву за ф. №1-РРО. Її має бути підписати керівник суб’єкта господарювання або фізична особа-підприємець чи представник суб’єкта господарювання.
За відсутності підстав для відмови в реєстрації РРО посадова особа контролюючого органу не пізніше двох робочих днів із дня надходження реєстраційної заяви ф. №1-РРО приймає рішення про можливість реєстрації РРО, формує і резервує фіскальний номер РРО в інформаційній системі ДПС, а потім – надсилає до центру сервісного обслуговування інформацію у вигляді довідки про резервування фіскального номера РРО ф. №2-РРО засобами електронного зв’язку в електронній формі.
Протягом трьох днів із дати надсилання до Центру сервісного обслуговування відповідної довідки про резервування суб’єкт господарювання повинен забезпечити переведення РРО у фіскальний режим роботи. Після отримання належним чином оформлених документів посадова особа контролюючого органу не пізніше наступного робочого дня проводить реєстрацію РРО шляхом внесення даних до інформаційної системи ДПС і надає (надсилає) суб’єкту господарювання реєстраційне посвідчення РРО (ф. №3-РРО), що засвідчує реєстрацію РРО в контролюючому органі.
– Чи може податковий орган скасувати реєстрацію касового апарату самостійно, якщо вийшли строки його експлуатації?
– Відповідно до Порядку реєстрації та застосування РРО, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 р. за №547, реєстрація РРО діє до дати скасування реєстрації, що відбувається у випадках, зокрема, коли закінчилися визначені законодавством строки експлуатації РРО.
Наголошую, скасування реєстрації РРО проводиться контролюючим органом не пізніше двох робочих днів із дня настання терміну виведення з експлуатації РРО.
– Чи можна отримати в електронному вигляді довідку про відсутність заборгованості зі сплати єдиного внеску?
– Для отримання Довідки про відсутність заборгованості зі сплати єдиного внеску платникові необхідно подати заяву в електронній формі на адресу уповноваженого органу через приватну частину електронного кабінету.
Довідку або відмову в електронній формі платник отримує у приватній частині електронного кабінету із дотриманням вимог Законів «Про електронні документи та електронний документообіг» і «Про електронні довірчі послуги».
– Яка процедура отримання інформації про адміністративні послуги?
– Суб’єкти звернення мають право на безоплатне отримання інформації про адміністративні послуги і порядок їхнього надання. На субсайті Територіальних органів ДПС в області офіційного порталу ДПС України можна знайти: - інформацію про порядок надання відповідних адміністративних послуг, режим доступу до приміщення, в якому здійснюється прийом суб’єктів звернень, наявність сполучення громадського транспорту, під’їзних шляхів та місць паркування; - інформаційні картки адміністративних послуг; - бланки заяв та інших документів, необхідних для звернення щодо надання адміністративної послуги.
Окрім мережі Інтернет, таку інформацію можна отримати у будь-якому ЦОПі, де на стендах «Адміністративні послуги» розміщують інформацію про: - інформаційні картки адміністративних послуг, що надаються ГУ ДПС; - зразки документів, що подаються для отримання таких адміністративних послуг; - інформація про можливість безоплатного отримання бланків заяв та інших документів, необхідних для звернення щодо надання адміністративної послуги із зазначенням місць в яких їх можна отримати, контактних даних посадових осіб, відповідальних за їх видачу; - інформація про розрахункові рахунки для внесення плати за ліцензії на виробництво, право оптової торгівлі спиртом, алкогольними напоями і тютюновими виробами та право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами; - інша похідна інформація.
Фото надане Сектором комунікацій ГУ ДПС в області