Що мають знати тернополяни про ID-картки

З метою створення електронних сервісів та спрощення надання адміністративних послуг замість звичних паперових паспортів запровадили ID-картки.

За останній час у Державній міграційній службі відбулося чимало інноваційних змін: на виконання однієї з умов Європейського Союзу для запровадження безвізового режиму з Україною ввели біометричні паспорти, з метою створення електронних сервісів та спрощення надання адміністративних послуг замість звичних паперових паспортів запровадили ID-картки, а нещодавно змінилися й правила реєстрації за місцем проживання. Детальніше про ці зміни «Новій Тернопільській газеті» розповів перший заступник начальника – начальник відділу з питань громадянства, реєстрації та роботи з громадянами з тимчасово окупованих територій Управління Державної міграційної служби в Тернопільській області Іван Чубатий.

Про ID-картки

За його словами, з 11 січня цього року територіальні підрозділи Управління Державної міграційної служби в Тернопільській області розпочали прийом заяв-анкет на оформлення паспорта громадянина України у вигляді ІD-картки. Впродовж січня-березня оформлено та видано понад півтори тисячі ID-карток. Наразі паспорти нового зразка видають лише громадянам України, які їх отримують уперше й досягли 16 років. Ця послуга, згідно з чинним законодавством, для них безкоштовна. Якщо ID-картку загублено, її викрали чи вона суттєво пошкоджена, то за нову доведеться сплатити 34 гривні держмита. Скільки коштуватиме заміна паперового внутрішнього паспорта громадянина України на ID-картку, – поки що невідомо. А ось до ID-картки вносять такі дані:

назву держави;

назву документа;

ім’я особи;

стать;

громадянство;

дату народження;

унікальний номер запису в Реєстрі;

номер документа;

дату видачі документа;

уповноважений суб’єкт, який видав документ (код);

місце народження особи;

відцифрований образ обличчя особи;

відцифрований підпис особи.

Термін виготовлення паспорта нового зразка – 30 днів (10 – при терміновому виготовлені). Нині ID-картку можна оформити у Тернопільському міському відділі УДМС, Борщівському, Бучацькому, Збаразькому, Козівському, Кременецькому, Лановецькому, Теребовлянському, Тернопільському, Чортківському районних секторах УДМС. В установах відомства, де ще не встановлене устаткування для оформлення ID-картки, видають паспорт громадянина України у формі книжечки.

Про закордонні паспорти

Упродовж першого кварталу цього року, як розповів Іван Чубатий, територіальні підрозділи міграційної служби оформили та видали 24,5 тисячі паспортів громадянина України для виїзду за кордон як з безконтактним носієм інформації (чіпом), так і без нього. Якщо ще торік (біометричні паспорти в Україні почали виготовляти з січня 2015 року – авт.) закордонний паспорт можна було виробити в семи підрозділах міграційної служби, то тепер – у 12-ти: у Тернопільському міському відділі УДМС, Борщівському, Бучацькому, Збаразькому, Козівському, Кременецькому, Лановецькому, Теребовлянському, Тернопільському, Чортківському районних секторах УДМС, а також у двох секторах централізованого оформлення документів УДМС у Тернопільській області. Завдяки цьому вдалося дещо розвантажити роботу в основних підрозділах міграційної служби і зменшити черги громадян. Однак з настанням літніх відпусток ажіотаж знову зросте і черг не уникнути, а тому радимо подбати про виготовлення закордонних паспортів заздалегідь.

Закордонні паспорти з електронним чіпом видаються терміном на 10 років, а для неповнолітніх – на чотири роки. Загальна сума оплати при оформленні біометричного паспорта протягом 20 робочих днів складає 561,47 грн., паспорта без електронного чіпа – 495,47 грн. Прискорений процес оформлення документа – протягом семи робочих днів – не відміняється. У такому разі паспорт з електронним чіпом обійдеться в 818,62 грн., без чіпа – в 752,62 грн. Громадяни також мають право оформити другий закордонний паспорт і відповідно мати два діючих документи, але за те, щоб залишити перший паспорт у себе, належить додатково сплатити 60,17 грн. – у разі звичайного оформлення, або 120,30 грн. – за термінове.

Про зміну правил реєстрації місця проживання

З 4 квітня ц. р. територіальні підрозділи ДМС припинили прийом громадян з питань реєстрації та зняття з реєстрації за місцем проживання. Відповідні повноваження від міграційної служби перейшли до органів місцевого самоврядування. Згідно з новими правилами, для реєстрації чи зняття з реєстрації за місцем проживання потрібно звернутися до відповідного виконавчого органу сільської, селищної або міської ради. Відомості про реєстрацію та зняття з реєстрації, як і раніше, будуть вноситись шляхом проставляння відповідного штампу місця проживання, якщо паспорт у вигляді книжечки. У паспорті у вигляді ID-картки така інформація буде міститися на електронному чіпі, імплантованому в документі. Крім того, ці відомості вноситимуться до Єдиного державного демографічного реєстру. Якщо ж орган реєстрації не підключений до Реєстру, особі видадуть довідку про реєстрацію чи зняття з реєстрації за місцем проживання і вже на підставі цієї довідки територіальний підрозділ міграційної служби внесе інформацію до безконтактного електронного носія.

     

Ірина КОШІЛЬ, Нова Тернопільська газета

 

Вибір читачів за тиждень

Відео