Що робити тернополянам з нерозмитненими автомобілями

1_1024x768

Слово «євробляхи» знайоме чи не всім тернополянам. Адже останнім часом навколо таких автомобілів зосереджена увага влади. От і нещодавно Верховною радою було внесено два законопроекти, які мають вирішити проблеми пов’язані з «євробляхами».

Саме тому у власників автомобілів з Тернополя може виникнути чимало питань щодо майбутнього їхнього транспорту. Відповіді на найпопулярніші запитання щодо «євроблях» опублікувала «Економічна правда».

Основними умовами нових законопроектів є посилення перевірки ввезення та використання таких авто і зниження акцизного податку, що може зменшити суму оплати за розмитнення. Та виникає декілька проблем: перша – легалізація старого авто (за новими правилами) буде дорогим задоволенням для пересічних тернополян; друга – більшість із громадян не є фактичними власниками авто (ними залишаються іноземці).

Про кількість «євроблях» в Україні говорять різне: хтось вважає, що їх не так і багато, хтось називає мільйони.  Та за даними митниці, від 2016 року до травня 2018 в країну було ввезено більше 2 млн таких авто. Та серед цих машин багато туристів, які вже виїхали за межі країни. На сьогодні нараховують 351 228 авто, з яких 124 519 – порушили термін перебування.

Для того, аби владнати проблему із «євробляхами» влада пропонує  легалізувати їх: зменшити акцизний податок, але посилити контроль за ввезенням та використанням. Детальніше про це ви можете прочитати у матеріалі  голови податкового комітету парламенту Ніни Южаніної.

Якщо законопроекти увійдуть в дію, громадяни матимуть 180 днів (від впровадження нововведень) для того, аби зареєструвати автомобіль з єврономерами за українськими законами. На порушників чекатимуть штрафи: перша фіксація – це стягнення у вигляді 8,5 тис. гривень, повторна фіксація – 17 тис. грн, оплатне вилучення авто за кошти порушника і позбавлення права керування.

Легалізація авто – це складний процес. Для початку тернополянину потрібно знайти власника-іноземця авто, аби той зняв машину з обліку в своїй країні і з пакетом документів в’їхав в Україну в режимі імпорту. Потім потрібно буде сплатити податки: ПДВ, ввізне мито, збір до Пенсійного фонду (при першій реєстрації авто)  та акциз за новими правилами. Хоча й податків доволі багато, але, за словами представника податкового комітету, скасувати їх не можливо. Адже, ПДФ – податок нейтральний і оподатковує споживання, як таке. А ввізне мито щороку буде знижуватися і до 2026 року – обтулиться, згідно з угодою про Асоціацію з ЄС.

Якщо ви не оплатите податки, то згідно з новими законами, поліцейські мають право зупинити авто з європейськими номерами, щоб перевірити усю документацію. При виявлені порушень водій отримає штраф, а транспортний засіб перевезуть на штрафмайданчик, звідки її зможе забрати лише фактичний власник.

Навіть якщо ваше авто старе – це не причина не легалізувати його. Якщо нововведення набудуть чинності, то тернополяни зможуть ввозити в країну авто будь-якого віку, проте акцизний податок на старі машини буде вищим. Якщо ж ви розраховуєте на пільги, то їх не буде. Хоча при розробці законопроектів, висувалися питання про те, аби ввести пільги для учасників АТО і багатодітних сімей, але ці пропозиції відхилили.

Фото з відкритих джерел

Вибір читачів за тиждень

Відео