Тамара Коблик

Які продукти подорожчають через блокаду кордону

Загалом дефіциту їжі в Україні не прогнозують

Через блокаду кордону поляками в Україні виникли проблеми з імпортом деяких продуктів харчування з Європи. На цьому фоні ціни на такі товари можуть зрости – особливо якщо блокада затягнеться. Зокрема, йдеться про каву, сіль, екзотичні фрукти, морепродукти та алкоголь. Крім продуктів, зростання цін може позначитися на мийних та косметичних засобах. Про це розповіли представники найбільших мереж супермаркетів в Україні, пише “Інтерфакс-Україна“.

Незважаючи на те, що ритейлери б’ють на сполох, заступник голови “Всеукраїнської аграрної ради” (ВАР) Денис Марчук упевнений: дефіциту їжі в Україні не буде.

Він зазначив, що поки не можна говорити про те, що ті чи інші імпортні продукти зникнуть із полиць українських магазинів. Однак що довше триватиме блокада, то вищою буде така ймовірність. “Можливо, це може обмежитися показниками щодо червоної риби, устриць, кальмарів. Такі “заморські речі”… Це можуть бути молочні продукти. Але наскільки це буде критично, зараз ще важко сказати”, – зазначив експерт.

При цьому, як зазначає заступниця генерального директора “ЕКО маркет” з логістики Наталія Краснікова, вартість вітчизняних товарів має змінитись мінімально. Винятком можуть стати ті позиції, де переважає частка імпортних складових.

Все це може призвести до перерозподілу ринку на користь українських компаній, чиї виробничі потужності розташовані в Україні, складові продуктів також виробляють тут, а самі підприємства мають достатній рівень виробництва, щоб закрити ніші, які раніше займали імпорт, – вважає Краснікова.

На її думку, в короткостроковій перспективі малоймовірно сильний вплив блокади на ціни кінцевих покупців. Однак, якщо ситуація затягнеться, ціни почнуть зростати насамперед на імпортні товари.

Низка продуктів у зоні ризику через блокаду кордону: що говорять у торгових мережах

У супермаркетах “АТБ” зазначають, що крім польських товарів через заблоковані пункти пропуску на кордоні доставляють товари з Німеччини, Голландії, Бельгії та країн Балтії. І частка таких товарів в асортименті “АТБ-маркету” досить вагома. Зокрема, частка польських виробників є суттєвою у категоріях молочної продукції, заморожених овочів та фруктів, макаронних виробів, напоїв та алкогольної продукції, а також косметики та побутової хімії.

У мережі “Коло” намагаються орієнтуватися на українську продукцію. Але, як стверджує директорка мережі Марина Сергієнко, деякі продукти, такі як какао, кава, апельсини, сіль – це переважно імпорт. “На сьогодні оцінка наших ризиків становить 25-30 млн грн на місяць. Зокрема в категоріях кондитерських виробів, алкоголю, сирів, цитрусових”, – наголосила Сергієнко.

Також, за її словами, ритейтери намагаються сформувати запаси перед новорічними святами. Проте блокада кордону негативно впливає на бізнес-процеси. “Це може призвести до дефіциту деяких товарів на полицях. Важливо розуміти, що це може зачепити і продукцію українського виробництва через відсутність складових її виготовлення або пакувальних матеріалів”, – вважає Сергієнко.

Вона попередила, що використання інших пунктів пропуску не допомагає торговим мережам вирішити проблеми. Через наплив вантажного транспорту там теж утворюються черги, це сповільнює логістику і призводить до додаткових витрат.

Наприклад, перетин українсько-румунського кордону може збільшити термін доставки на два-три дні, призводячи до збільшення вартості доставки на 600-1000 євро за один рейс. У таких умовах, навіть якщо перевезення товарів через інші кордони стане можливим, проблеми з температурним режимом під час транспортування може залишитися критичним для продуктів харчування, – наголосила Сергієнко.

Фото з відкритих джерел

Вибір читачів за тиждень

Відео