Табу на людський фактор: на Тернопільщині бізнес 80% послуг отримує онлайн (фото)
Семінар із соціальними партнерами провели нещодавно у Тернопільському обласному центрі зайнятості. Йшлося там і про вирішення проблем бізнесу на Тернопільщині.
Так, про заходи Державної фіскальної служби (ДФС) задля сприяння розвитку малого підприємництва там розповів заступник начальника відділу управління податків і зборів з фізичних осіб Головного управління ДФС у Тернопільській області Андрій Руцький.
Кількість платників єдиного податку постійно зростає
– Таке сприяння, – каже він, – полягає у зменшенні податкового навантаження і забезпеченні сервісної складової. Це дає поштовх для подальшого розвитку економіки.
Як повідомили у Секторі комунікацій Головного управління Державної фіскальної служби (ГУ ДФС) в області, Андрій Руцький нагадав: процес зменшення податкового навантаження розпочався із зменшення кількості податків і зборів - із 22 до 11, а також зі зниження ставок.
– Усі ми пам’ятаємо на нарікання бізнесу, зокрема роботодавців, на високу ставку єдиного соціального внеску, що коливалася від 36 до 50%, – нагадує він. – Крім того, відбувалося утримання ЄСВ із зарплат найманих працівників. Варто нагадати, що із 2016 року ставка ЄСВ становить лише 22%, а утримань із платні найманих працівників немає.
Ще одним вагомим податком у наповненні бюджетів є податок на доходи фізичних осіб (ПДФО). Його ставка сягала 20%. Тепер розмір ПДФО становить 18%. Надходження за 2017 рік склали понад 2,6 млрд грн, що на 0,9 млрд грн, або на 52%, більше, ніж у 2016 р.
– Не слід забувати і про кроки, що сприяли активному розвитку малого підприємництва, – додає він. – Наприклад, введення спрощеної системи оподаткування. Сьогодні у Тернопільській області зареєстровані 34,8 тис. підприємців, і понад 70% із них є суб’єктами спрощеної системи оподаткування. Зокрема, кількість платників єдиного податку постійно зростає. Їх нині – понад 24,4 тис. осіб (зростання щодо показників минулого року + 1079 осіб, або 5% - прим.).
Фахівці незабаром усунуть незручність, що заважає бізнесу
Учасники семінару також почули про нововведення для підприємців. Наприклад, про те, що діють 4 групи платників єдиного податку, які можна обрати залежно від виду діяльності та очікуваних обсягів доходу: 1 група – 300 тис. грн (без найманих); 2-га – 1,5 млн грн (не більше 10 найманих); 3-тя – 5 млн грн (без обмежень по найманих) і 4 група (із 15.08.2018 р.) – сільськогосподарські товаровиробники фізичні особи-підприємці, які провадять діяльність лише у межах фермерського господарства. Втім, воно має бути зареєстрованим, відповідно до Закону «Про фермерське господарство», за умови виконання сукупності таких вимог: здійснюють лише вирощування, відгодовування сільськогосподарської продукції, збирання, вилов, переробку такої власно вирощеної або відгодованої продукції та її продаж; провадять господарську діяльність (крім постачання) за місцем податкової адреси; не використовують працю найманих осіб; членами фермерського господарства такої фізичної особи є лише члени її сім'ї у визначенні частини 2-ї ст. 3 Сімейного кодексу України; площа сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду у власності та/або користуванні членів фермерського господарства становить не менше 2 га, але не більше 20-ти.
– Для зручності суб’єктів господарювання і з метою забезпечення якісного надання їм сервісних послуг у ДФС створили Центри обслуговування платників податків, тобто ЦОПи, – продовжує фахівець. – Вони працюють за принципом єдиного вікна, причому – у кожному районі і обласному центрі. Крім того, щоб платники отримували необхідну інформацію щодо порядку оподаткування тим чи іншим податком або збором, а також про зміни податкового законодавства, у ДФС діє власний веб-портал.
На завершення Андрій Руцький зазначив, що фактично 80% всіх послуг, які можуть надаватися ДФС малому і середньому бізнесу, перевели в онлайн-режим. Платнику не потрібно звертатися навіть у Центри обслуговування платників. Для цього існує електронний кабінет платника податків.
Отже, платник, перебуваючи на своєму робочому місці або ж у себе вдома, маючи відповідну техніку може онлайн отримати усі адміністративні послуги, різні довідки, а також консультативні послуги. Також фізичні особи можуть сплачувати податки, не виходячи зі свого робочого кабінету, а також подавати податкову звітність всіх форматів.
– Проте є процеси, які для зручності бізнесу необхідно вдосконалити, – підсумовує він. – Скажімо, якщо за одним податком є переплата, а за іншим є нарахування і немає коштів заплатити, відповідно, виникає недоїмка. Таким чином, за одним платежем до платника застосовують заходи примусового стягнення, а за іншим – залишається переплата.
Щоб уникнути таких ситуацій, у Державній фіскальній службі України вже працюють над створенням і функціонуванням єдиного казначейського рахунку.
– Суб'єкт спрямовуватиме кошти, подаючи податкову звітність, і тоді гроші автоматично, за рахунок казначейських процедур, надходитимуть за відповідні податки, – зауважує Андрій Руцький.
Фото автора і надані Відділом організації роботи ГУ ДФС в області