Тернопіль 60-70 на роботах Євгена Удіна (фото)
Цей заслужений художник України народився в у Донецьку, навчався в Чернівцях, переїхав до Тернополя в 1961 році. Саме тоді місто розбудовувалось. Працюючи позаштатним художником газети «Вільного життя» він зафіксував, як поставало місто.
— Я багато працював з натури. Йшов на об’єкт, малював півтори, часом дві години, потім біг у редакцію. Там малюнки фотографували та переводили у зображення для друку. У шістдесятих Тернопіль розбудовувався. Спочатку думав малювати кожен новобуд, але їх зводили швидше, ніж я встигав малювати, то кинув цю ідею. Бувало, малюю аж поки не стемніє, думаю, потім закінчу, дні два-три бігаю, приходжу, а будинок уже зведений. Зафіксував, як формувалась вулиця Миколи Карпенка — її будував його син Анатолій Карпенко. Малював його портрет, малював тих, котрі будували Тернопіль.
Надставну церкву та став, певне, зображав найчастіше. Акварелі зі сходом сонця над водою, багато графічних рисунків, часто використовував кольорові олівці. Як для цієї — на передньому плані настил, далі силует церкви. Будував композицію, щоби вона запрошувала пройтись картинкою — сісти на катер. Цей настил був, коли земснаряд чистив і поглиблював став. Між Надставною церквою і місцем, де тепер причал, а колись був пляж, розміщувалась човникова станція. Там завжди стояло багато човнів і яхт. Краса. А взимку вирубували ополонку — ми моржували з Ігорем Дудою (директор Тернопільського обласного музею — А. З.).
У місті шукав несподівані ракурси. Дворик біля Гідропарку сподобався ефектним світлом — воно вихоплювало частину сходів між будинками і картинка ставала схожа на лабіринт. Мені хотілось завести глядача у місто. Взагалі дуже любив дворики, бо в них було щось домашнє. Кожен обживався як міг — у моєму дворі, в будинку навпроти, чоловік переробив балкон під голуб’ятню, щоранку він свистів, і птахи злітались до нього.
Записала Анна Золотнюк