Тернопіль може скористатись ідеями нульової смертності на дорогах
Зменшити смертність на дорогах вдвічі вдалось у Швеції за допомогою стратегії Vision Zero. Елементи такої задумки використали під час реконструкції перехрестя в Івано-Франківську. Як зробити дороги Тернополя та інших міст України безпечнішими, описує hmarochos.kiev.ua.
Серед головних концепцій стратегії:
- Обмеження швидкості. У деяких країнах на небезпечних дорогах воно сягає 30 км/год. За дослідженнями, при ударі на такій швидкості виживає 90% пішоходів, а на швидкості в 50 км/год – лише 20%. Також подекуди у таких місцях встановлюють камери відеоспостереження для застереження водіїв.
- Вдосконалення інфраструктури. Мова йде про кругові перехрестя. При круговому русі зменшується швидкість та змінюються кути зіткнень. Отже, зменшується й ризик серйозних аварій. Популярними стали дороги типу «2+1» із захисним бар’єром (середня смуга змінює напрямок кожні кілька кілометрів). Така система дозволяє убезпечити від лобових зіткнень навіть на вузьких приміських шляхах. Крім того, щоб зменшити ризики у разі з’їзду автомобіля з дороги, шведські дорожні служби розчистили узбіччя та встановили там додаткові огорожі. Ще одним хорошим вдосконаленням є острівці безпеки. Звуження дороги у місцях їх встановлення зазвичай стимулює водіїв скидати швидкість, бути уважнішими та унеможливлює обгін. Хороше планування передбачає також розмежування смуг зустрічного руху та ефективний відвід води. Тротуари повинні бути убезпечені спеціальними стовпчиками та мати виділену смугу для руху велосипедистів. Прикладом такого облаштування став Івано-Франківськ.
До слова, з 1 січня ситуацію на дорогах покращують нові правила дорожнього руху. Зміни передбачають збільшення штрафів за водіння у нетверезому стані, водіння без прав та перевищення швидкості. Обмеження швидкості у містах встановили на рівні 50 км/год.
Фото hmarochos.kiev.ua.