Оксана Бучко

Тернопільським педагогам на замітку: три помилки, які зіпсують урок

DSC_0350

Навчання, сконцентроване на вчителеві, повинне перейти на навчання, сконцентроване на учневі. Це вимагає частішого використання методу індукції  - від спостереження до теорії. Тоді вчитель із позиції експерта переходить у позицію фасилітатора. Про три помилки, які не дозволять провести урок іноземної таким чином, розповіла викладач київської мовної школи Яна Козаченко на Camp LEAD-Zalishchyky, який провели на Тернопільщині для вчителів зі всієї України.

Помилки, які створять безлад на уроці:

  1. «Моя лекція змусить вас думати»

Як пояснює Яна Козаченко, така установка навпаки розфокусує учнів. Під час лекції вони поринають у свої думки і справи. Правило краще подавати після прикладу, наштовхуючи на теорію учнів.

Тобто, замість того, щоб говорити: «Використай артикль «а» для іменників, які починаються з приголосної, а «an» для іменників, які починаються з голосної, дати речення:

-He is a doctor.

-She is an optician.

І попросити порівняти артиклі та подумати, чому вони різні.

Безымянный
Безымянный

  1. Питання-табу

-«Вам зрозуміло?». Питання, на яке усі учні будуть кивати головою, або принаймні більшість із тих, хто точно нічого не зрозумів.

Ніколи не довіряти учням, а перевіряти їх, даючи правильні інструкції, радить Яна Козаченко.

До прикладу, пояснення почали із речення:

I’m meeting Jane at 3:30 pm on Friday.

Вчителям зрозуміло, що мова піде про вираження майбутнього часу через теперішній. До цього висновку мають дійти учні за допомогою питань вчителя:

-Ми говоримо про майбутню дію чи про теперішню?

-Чи це конкретна запланована подія?

-Чи це просто щось із планів нашого записника?

Ці питання повинні бути:

- логічно поділені на короткі складові;

-не містити пояснювальних понять;

-передбачати просту і коротку відповідь.

Краще записати, яких відповідей ми очікуємо. Якщо їх немає, відповідаємо самі, додає Яна.

Також для зразків можна подавати уривки текстів, із яких брати не лише граматику, а й лексику та вимову.

Безымянный3
Безымянный3

  1. 3. Робити світ ідеальним місцем

-Вчитель не повинен концентруватись на ідеальності, а на прогресі учня.

-Вчитель на уроці має постійно перебувати у процесі моніторингу помилок учня.

-Ідеальність забезпечить практика.

Безымянный4
Безымянный4

Фото з презентації Яни Козаченко

Вибір читачів за тиждень

Відео