Тернопільським педагогам на замітку: три помилки, які зіпсують урок
Навчання, сконцентроване на вчителеві, повинне перейти на навчання, сконцентроване на учневі. Це вимагає частішого використання методу індукції - від спостереження до теорії. Тоді вчитель із позиції експерта переходить у позицію фасилітатора. Про три помилки, які не дозволять провести урок іноземної таким чином, розповіла викладач київської мовної школи Яна Козаченко на Camp LEAD-Zalishchyky, який провели на Тернопільщині для вчителів зі всієї України.
Помилки, які створять безлад на уроці:
- «Моя лекція змусить вас думати»
Як пояснює Яна Козаченко, така установка навпаки розфокусує учнів. Під час лекції вони поринають у свої думки і справи. Правило краще подавати після прикладу, наштовхуючи на теорію учнів.
Тобто, замість того, щоб говорити: «Використай артикль «а» для іменників, які починаються з приголосної, а «an» для іменників, які починаються з голосної, дати речення:
-He is a doctor.
-She is an optician.
І попросити порівняти артиклі та подумати, чому вони різні.
- Питання-табу
-«Вам зрозуміло?». Питання, на яке усі учні будуть кивати головою, або принаймні більшість із тих, хто точно нічого не зрозумів.
Ніколи не довіряти учням, а перевіряти їх, даючи правильні інструкції, радить Яна Козаченко.
До прикладу, пояснення почали із речення:
I’m meeting Jane at 3:30 pm on Friday.
Вчителям зрозуміло, що мова піде про вираження майбутнього часу через теперішній. До цього висновку мають дійти учні за допомогою питань вчителя:
-Ми говоримо про майбутню дію чи про теперішню?
-Чи це конкретна запланована подія?
-Чи це просто щось із планів нашого записника?
Ці питання повинні бути:
- логічно поділені на короткі складові;
-не містити пояснювальних понять;
-передбачати просту і коротку відповідь.
Краще записати, яких відповідей ми очікуємо. Якщо їх немає, відповідаємо самі, додає Яна.
Також для зразків можна подавати уривки текстів, із яких брати не лише граматику, а й лексику та вимову.
- 3. Робити світ ідеальним місцем
-Вчитель не повинен концентруватись на ідеальності, а на прогресі учня.
-Вчитель на уроці має постійно перебувати у процесі моніторингу помилок учня.
-Ідеальність забезпечить практика.
Фото з презентації Яни Козаченко