Тернополянка оживляє стіни, зводить власні міста і змушує їх квітнути (фото)
Коли стіни наче живі.
Понад десять років тернополянка Людмила Круп’як декорує стіни — виконує на них різноманітні рельєфні зображення. Чи то крайобраз, чи то тривимірний візерунок. Поспілкувалася із майстринею про особливості такої роботи, зокрема, про те, як оживити картинку і надати їй виразності, а ще про виклики та радості цієї творчої роботи.
— У чому особливість такого декорування?
— Пофарбувати стіни можна в будь-який колір звичайною декоративною штукатуркою. А ось зробити особливим свій простір, створити неповторний інтер'єр, додати родзинку — це можна зробити декоруванням. Особливість його в тому, що він ніколи не повторюється — ані барельєф, ані акцентна стіна, ані сам розпис. Усе це — ручна робота, через те створити однаково розписані стіни фактично не можливо. Такий декор вирізняє інтер’єр з-поміж інших. Це завжди ексклюзив, який твориться з душею.
— Пригадуєте, що вас захопило, коли спробували створити об’ємну композицію на стіні вперше?
— Звісно. Перша робота не забувається. Після навчання я шукала себе в дизайні інтер’єру. Та мені страшенно подобались саме декори й речі, створені власноруч. Тоді ввійшов у моду барельєф і декоративні штукатурки. Коли я спробувала працювати з декоративною штукатуркою, відчула її пластичність та багатогранність, зрозуміла, що це моє. Це було зовсім інше, ніж звичайні картини. Я відчувала одночасно страх братись за щось нове, виносити його в маси, пропонувати це робити, а разом із тим — велику цікавість.
— А що вам зараз подобається найбільше у роботі?
— Зараз мені подобаються складні роботи, де поєдную різні техніки. Хоча кожна робота — це новий досвід. Чим складніше завдання, тим цікавіше його виконувати, хоча із цим пов’язані великі переживання. Але, коли виконала роботу й бачу щасливі очі замовників, відходять на другий план оті кілька тижнів недоспаних ночей, і коли навіть у сні перед очима постає ота стіна.
— Чи кожну картинку можна перенести на стіну?
— Зазвичай кожен малюнок можна відтворити у барельєфі. Звісно, можуть бути зміни в зображенні, відповідно до особливостей стіни та її розташування. Бо ж дуже рідко буває, щоб готова картина з мережі пропорційно поміщалась на стіні, крім того, корективи вносять вимикачі та інші деталі. Завжди перед початком роботи я промальовую та узгоджую ескіз.
— Думаю, є певні прийоми, якими можна додати об’єму зображенню. І, крім власне випуклих елементів, це, очевидно, світло й тінь. Розкажіть, детальніше, як ви оживляєте малюнок, аби він набув глибини?
— Так, звісно за допомогою тих же тіней. Часто застосовую таку техніку: наношу фарбу, а потім вологою мочалкою знімаю фарбу з поверхні. Таким чином проявляється рельєф та тінь, крім того, додатково підтоновуються темні місця в картині. Також велике значення має природне та штучне освітлення, підсвітка. Додаткова підсвітка барельєфа додає глибини рельєфу. Коли я працюю, люблю спостерігати, як при заході сонця на роботу лягає сонячне проміння — виникає особлива глибина рельєфу.
— До речі, а які матеріали використовуєте?
— Зараз використовую багато матеріалів, як то кажуть, все, що є під руками. Та в основному, якщо йдеться про звичайний барельєф, — здебільшого застосовую декоративну та звичайну шпаклівку, різноманітні воски та барвники для стін. Але часто не обходиться без металевої сітки чи дроту. Вони дивують навколишніх під час роботи.
— Побачила, що ви виготовляєте й підвіски на стіну, зокрема, пташок. Розкажіть про них. Чому саме пташки?
— Підвіски на стіну люблю дарувати клієнтам і друзям або ж створюю для майстер-класів. Такі дрібниці розвивають уяву, вони, як то кажуть, для душі.
Ці пташки не литі, а виготовлені вручну, через те кожна особлива і ніколи не знаю, якою буде наступна. Для них використовую ті ж матеріали, що для барельєфа, але всередині у цих пташок металевий каркас. Власне, виготовлення починається з нього — роблю каркас із дроту, а потім формую пташку.
У мене є різні пташки. Буває, для композиції необхідно посадити пташку на дерево чи аби вона була в польоті, окремо від барельєфа, та в кольорі. А іноді це окремий декор на стіну кімнати. Якщо йдеться про окремий декор, то для таких цілей зазвичай створюю ластівок, а коли йдеться про доповнення композиції — голубів та екзотичних пернатих. А недавно виліпила маленьке колібрі, то так тішилась, як мала дитина.
— І наостанок. Чим вас приваблює створення образів своїми руками?
— Це особливе відчуття, коли ти приходиш на об’єкт і на стіні нічого не має, а через місяць там уже велетенський барельєф. І це надихає на нові роботи та експерименти. Для мене важливо робити те, що ти любиш. На мою думку, робота має приносити як фінансове, так і духовне задоволення.
Фото надала Людмили Круп’як