Інна Віконська

Тернополянка оживляє стіни, зводить власні міста і змушує їх квітнути (фото)

Коли стіни наче живі.

Понад десять років тернополянка Людмила Круп’як декорує стіни — виконує на них різноманітні рельєфні зображення. Чи то крайобраз, чи то тривимірний візерунок. Поспілкувалася із майстринею про особливості такої роботи, зокрема, про те, як оживити картинку і надати їй виразності, а ще про виклики та радості цієї творчої роботи.

—  У чому особливість такого декорування?

— Пофарбувати стіни можна в будь-який колір звичайною декоративною штукатуркою. А ось зробити особливим свій простір, створити неповторний інтер'єр, додати родзинку — це можна зробити декоруванням. Особливість його в тому, що він ніколи не повторюється — ані барельєф, ані акцентна стіна, ані сам розпис. Усе це — ручна робота, через те створити однаково розписані стіни фактично не можливо. Такий декор вирізняє інтер’єр з-поміж інших. Це завжди ексклюзив, який твориться з душею.

Людмила Круп'як

— Пригадуєте, що вас захопило, коли спробували створити об’ємну композицію на стіні вперше?

— Звісно. Перша робота не забувається. Після навчання я шукала себе в дизайні інтер’єру. Та мені страшенно подобались саме декори й речі, створені власноруч. Тоді ввійшов у моду барельєф і декоративні штукатурки. Коли я спробувала працювати з декоративною штукатуркою, відчула її пластичність та багатогранність, зрозуміла, що це моє. Це було зовсім інше, ніж звичайні картини. Я відчувала одночасно страх братись за щось нове, виносити його в маси, пропонувати це робити, а разом із тим — велику цікавість.

 

— А що вам зараз подобається найбільше у роботі?

— Зараз мені подобаються складні роботи, де поєдную різні техніки. Хоча кожна робота — це новий досвід. Чим складніше завдання, тим цікавіше його виконувати, хоча із цим пов’язані великі переживання. Але, коли виконала роботу й бачу щасливі очі замовників, відходять на другий план оті кілька тижнів недоспаних ночей, і коли навіть у сні перед очима постає ота стіна.

 

— Чи кожну картинку можна перенести на стіну?

—  Зазвичай кожен малюнок можна відтворити у барельєфі. Звісно, можуть бути зміни в зображенні, відповідно до особливостей стіни та її розташування. Бо ж дуже рідко буває, щоб готова картина з мережі пропорційно поміщалась на стіні, крім того, корективи вносять вимикачі та інші деталі. Завжди перед початком роботи я промальовую та узгоджую ескіз.

 

Декор стани - барельєф

— Думаю, є певні прийоми, якими можна додати об’єму зображенню. І, крім власне випуклих елементів, це, очевидно, світло й тінь. Розкажіть, детальніше, як ви оживляєте малюнок, аби він набув глибини?

— Так, звісно за допомогою тих же тіней. Часто застосовую таку техніку: наношу фарбу, а потім вологою мочалкою знімаю фарбу з поверхні. Таким чином проявляється рельєф та тінь, крім того, додатково підтоновуються темні місця в картині. Також велике значення має природне та штучне освітлення, підсвітка. Додаткова підсвітка барельєфа додає глибини рельєфу. Коли я працюю, люблю спостерігати, як при заході сонця на роботу лягає сонячне проміння — виникає особлива глибина рельєфу.

 

— До речі, а які матеріали використовуєте?

— Зараз використовую багато матеріалів, як то кажуть, все, що є під руками. Та в основному, якщо йдеться про звичайний барельєф, — здебільшого застосовую декоративну та звичайну шпаклівку, різноманітні воски та барвники для стін. Але часто не обходиться без металевої сітки чи дроту. Вони дивують навколишніх під час роботи.

Фрагмент роботи Людмили Круп'як

— Побачила, що ви виготовляєте й підвіски на стіну, зокрема, пташок. Розкажіть про них. Чому саме пташки?

— Підвіски на стіну люблю дарувати клієнтам і друзям або ж створюю для майстер-класів. Такі дрібниці розвивають уяву, вони, як то кажуть, для душі.

Ці пташки не литі, а виготовлені вручну, через те кожна особлива і ніколи не знаю, якою буде наступна. Для них використовую ті ж матеріали, що для барельєфа, але всередині у цих пташок металевий каркас. Власне, виготовлення починається з нього — роблю каркас із дроту, а потім формую пташку.

У мене є різні пташки. Буває, для композиції необхідно посадити пташку на дерево чи аби вона була в польоті, окремо від барельєфа, та в кольорі. А іноді це окремий декор на стіну кімнати. Якщо йдеться про окремий декор, то для таких цілей зазвичай створюю ластівок, а коли йдеться про доповнення композиції — голубів та екзотичних пернатих. А недавно виліпила маленьке колібрі, то так тішилась, як мала дитина.

Пташки - підвіски

— І наостанок. Чим вас приваблює створення образів своїми руками?

— Це особливе відчуття, коли ти приходиш на об’єкт і на стіні нічого не має, а через місяць там уже велетенський барельєф. І це надихає на нові роботи та експерименти. Для мене важливо робити те, що ти любиш. На мою думку, робота має приносити як фінансове, так і духовне задоволення.

Декор стін Людмили Круп'як

Фото надала Людмили Круп’як 

Вибір читачів за тиждень

Відео