Тернополяни можуть отримати доступ до безоплатної правової допомоги через телефон
Мобільний застосунок «Безоплатна правова допомога» презентували у міністерстві юстиції. Таким чином значно спростили доступ людей до правосуддя.
Завантажити у смартфон застосунок БПД можна на сайті.
Проєкт реалізували за підтримки партнерів Міністерства юстиції та Координаційного центру з надання правової допомоги – Міжнародного фонду «Відродження», Української фундації правової допомоги та компанії-розробника IDev.
– Одним дотиком можна отримати консультацію, правову підтримку і роз’яснення прав та обов’язків, – пояснює заступник Міністра юстиції Валерія Коломієць. – Це значно спростить доступ до правосуддя: будь-яка людина, яка опинилася в складній життєвій ситуації, зможе витягнути телефон і отримати правову допомогу.
Міністерство юстиції та Координаційний центр з надання правової допомоги вже більше 8 років реалізують надання безоплатної первинної та вторинної правової допомоги.
– Кожного разу ми намагаємося спростити і покращити наші сервіси. Сьогодні ми презентуємо найпростіший спосіб доступу до безоплатної правової допомоги – мобільний додаток «Безоплатна правова допомога». Ми зрозуміли, що це вкрай потрібний інструмент на початку карантину, коли збільшилась кількість звернень до системи БПД і люди були змушені шукати наші контакти на різних платформах та соціальних мережах. Завдяки нашим партнерам, з якими ми вже не перший рік реалізовуємо різні проекти, ми зібрали це все в одну кнопку на мобільному телефоні. Можна сказати, що тепер правова допомога може бути у кожного в кишені постійно, – наголосила Валерія Коломієць.
Заступниця директора Координаційного центру з надання правової допомоги Оксана Василяка відмітила, що система безоплатної правової допомоги працює вже понад 8 років. За весь цей період до спеціалістів вже звернулося понад 1,6 млн громадян. Тому ми приймаємо громадян не лише в центрах та бюро правової допомоги, яких налічується зараз понад 530, але й працюємо в онлайн режимі за допомогою сучасних інформаційних технологій та засобів комунікації.
Вона підкреслила, що сьогодні дуже важливо презентувати цей мобільний додаток, адже він дозволяє розширити доступ людини до правової допомоги: не лише перевірити, чи належить особа до суб’єктів права на безоплатну вторинну правову допомогу, а й замовити адресну правову допомогу, скористатися правничою вікіпедією WikiLegalAid, дізнатися наші контакти та автоматично зателефонувати на єдиний номер системи БПД 0 800 213 103 для отримання консультації.
Таким чином, за допомогою додатку можна:
– зателефонувати на єдиний номер 0 800 213 103 та отримати консультацію юриста;
– «замовити» письмову юридичну консультацію;
– подати запит на отримання послуги із захисту та представництва в суді;
– надіслати запит на отримання адресної правової допомоги;
– знайти за допомогою геолокації найближчий центр або бюро правової допомоги;
– прочитати правові консультації у правничій вікіпедії WikiLegalAid тощо.
– Мобільний додаток «Безоплатна правова допомога» є технологічним рішенням для вирішення проблем доступу до правосуддя. Разом з Міністерством юстиції, колегами та партнерами з фонду «Відродження» ми створили цей додаток таким, щоб він був ближчим до людей. Щоб державний сервіс, який декларовано державою – доступ до правосуддя та правова допомога – міг бути застосований кожною людиною, в якої є мобільний телефон. Фактично правова допомога приходить до кожного. Сподіваємось, це рішення буде використовуватись і буде дійсно потрібне людям, – відмітив директор Української фундації правової допомоги Микола Сіома.
Даний додаток – це серйозний крок, щоб центри безоплатної правової допомоги і люди, які працюють в системі БПД, зарадили більшій кількості людей. Базову правову допомогу можна і потрібно надавати онлайн. Людям зовсім не обов’язково щоразу фізично відвідувати центри і бюро БПД, які сьогодні працюють. Наближення надавачів послуг до тих, хто цих послуг потребує, є вимогою часу.
– Сьогодні можливості людей ускладнені, і все частіше виникає необхідність отримати пораду. Спрощення доступу до самих базових сервісів – особлива потреба за цих умов. Дуже добре, що вдалося за короткий термін знайти і запропонувати такі формати, які суттєво розширюють доступ саме до базових потреб у правосудді – до консультацій та порад. Спрощення форм звернення – це те, що, напевно, сьогодні найбільше заходиться на часі. Ми налаштовані і надалі розширювати простір правосуддя через спрощення доступу до нього. Це не просто один із технічних додатків, це світоглядна річ, яка дозволяє знаходити швидкі відповіді, поєднує клієнта із сервісом і, зрештою, дає можливість вимірювати і бачити, як ці сервіси працюють, – додав директор програми «Права людини та правосуддя» Міжнародного фонду «Відродження» Роман Романов.
Фото з відкритих джерел